2Basics activeert gamers voor Sanquin

9 juli 2018 // eSports
2Basics activeert gamers voor Sanquin
In Nederland zijn 1,1 miljoen esports fans. Daarvan is een groot gedeelte tussen de 18 en 35 jaar oud. Een zeer relevante groep voor Sanquin, die voor het in stand houden van de Nederlandse bloedvoorziening, continu nieuwe manieren zoekt om nieuwe bloeddonoren te werven. Sanquin is daarom een samenwerking aangegaan met de organisatie 2Basics, met als doel een nieuwe manier te ontwikkelen om onder actieve gamers nieuwe bloeddonors te werven.

Op dit moment zijn er honderdduizenden bloeddonors, maar door onder meer de vergrijzing wordt dit bestand kleiner. Met name de leeftijdsgroep tussen de 18 en 35 is ondervertegenwoordigd, een uitdaging die Sanquin middels de samenwerking met 2Basics op nieuwe wijze wilt aanvliegen. Ruben Houkes, eigenaar van 2Basics, licht toe: "De favoriete tijdsbesteding van jongeren is zonder twijfel gamen. Steeds meer merken zien dat ze deze doelgroep hier op een relevante manier kunnen bereiken en kunnen activeren. Gamers zijn daarnaast ook maatschappelijk betrokken. Ik ben ervan overtuigd dat wij grote groepen kunnen activeren om zich in te zetten voor Sanquin."

Jan Bakker, communicatiestrateeg bij Sanquin, kijkt met veel plezier vooruit op de samenwerking: "Sanquin bestaat dit jaar 20 jaar en wij zijn op zoek naar nieuwe vormen van samenwerkingen en een innovatieve doelgroep benaderingen. De kracht en omvang van de community van esportfans is indrukwekkend en voor ons nog zeer onbekend terrein. De bundeling van krachten met 2Basics maakt het voor ons mogelijk de maatschappelijke kracht van deze community te ontdekken.”

Sanquin is een not-for-profit organisatie, die verantwoordelijk is voor de instandhouding van de Nederlandse bloedvoorziening. Daarnaast produceert Sanquin geneesmiddelen uit plasma, maakt bloedgroepen- en immuunreagentia, verricht diagnostisch onderzoek voor ziekenhuizen, doet wetenschappelijk onderzoek en verzorgt onderwijs, opleidingen en nascholing.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

14 augustus 2018
Olivier Smit: “De verbinding met de fans en de regio is de kern
Pijl
Een jaar geleden werd Olivier Smit commercieel directeur bij voetbalclub Vitesse. Afgelope...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Roda JC en Lagardère Sports slaan nieuwe weg in
Pijl
Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te gev...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie
Pijl
De bal rolt weer in de Eredivisie. Afgelopen vrijdagavond werd het nieuwe seizoen in gang ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Cees Pronk Directeur Evenementen Le Champion
Pijl
Per 1 augustus 2018 heeft het bestuur van Le Champion Cees Pronk aangesteld als Directeur ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
PHC verlengt sponsoring PSV
Pijl
PHC tailored telecom tekent wederom een nieuw sponsorcontract voor drie jaar met PSV. Hier...
14 augustus 2018 // Sport