2Basics begeleidt Incentro naar gamende IT professionals

11 juni 2018 // eSports
2Basics begeleidt Incentro naar gamende IT professionals
Incentro heeft 2Basics gevraagd om een programma te ontwikkelen gericht op gamende IT-ers. Het IT-bedrijf gaat de wereld van gaming en esports verkennen ten behoeve van recruitment."

Esports en gaming zijn een van de snelst groeiende domeinen, wereldwijd worden 400 miljoen jongeren gerekend tot het esports publiek. In Nederland wijst onderzoek naar ruim een miljoen. Om dit publiek te activeren, ontwikkelde 2Basics het ‘esports segmentatie model’. Waarmee zij voor merken matches kunnen maken tussen merkdoelgroep en gamers in verschillende subculturen en met hun drijvers, motivaties en achtergronden in de esports wereld. Waaronder ook opleidingsniveau- en achtergrond. 

Ruben Houkes, directeur van 2Basics: "Incentro is een bijzonder IT-bedrijf. Medewerkers, Incentronauten genoemd, zijn de absolute ambassadeurs van het merk. De eigenzinnigheid van gamers in bepaalde segmenten past bij Incentro. Het voelt heel logisch dat Incentro esports en gaming gaat verkennen als bron van nieuwe medewerkers."

Kees van Bemmel, managing director bij Incentro, gelooft sterk in de kracht van de esports mogelijkheden. "De cijfers in de esports wereld zijn mindblowing. Maar meer interessant vind ik de overlap van de Incentro cultuur met die van gamers. Wij gaan bijzondere dingen doen om deze culturen samen te brengen. Waarmee wij tegelijkertijd gaan laten zien dat Incentro a great place to work is”!

Over Incentro: Incentro is een ICT-dienstverlener die gespecialiseerd is in online dienstverlening, enterprise solutions en business intelligence. Incentro helpt organisaties informatie beter te laten renderen. Hiervoor draagt het bedrijf creatieve, vernieuwende maar vooral relevante oplossingen aan. Binnen Incentro staan specialisme, ambitie en geluk centraal. De ruim 300 specialisten van Incentro (Incentronauten) hebben een sterke passie voor wat ze doen. Incentro is niet voor niets al vier keer op rij de ‘Great Place to Work’. Incentro werkt in Nederland voor de top 200 organisaties en heeft vestigingen in Nederland, Spanje en Kenia.

Het Haarlemse 2Basics was een van de eerste bureaus in Nederland die de marketingbrug voor merken naar esports en gaming vormde.
Meer over (tags): Bureaus,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

14 augustus 2018
Olivier Smit: “De verbinding met de fans en de regio is de kern
Pijl
Een jaar geleden werd Olivier Smit commercieel directeur bij voetbalclub Vitesse. Afgelope...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Roda JC en Lagardère Sports slaan nieuwe weg in
Pijl
Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te gev...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie
Pijl
De bal rolt weer in de Eredivisie. Afgelopen vrijdagavond werd het nieuwe seizoen in gang ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Cees Pronk Directeur Evenementen Le Champion
Pijl
Per 1 augustus 2018 heeft het bestuur van Le Champion Cees Pronk aangesteld als Directeur ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
PHC verlengt sponsoring PSV
Pijl
PHC tailored telecom tekent wederom een nieuw sponsorcontract voor drie jaar met PSV. Hier...
14 augustus 2018 // Sport