Hans Erik Tuijt meest invloedrijk in sponsoring

Hans Erik Tuijt meest invloedrijk in sponsoring
Director Global Sponsorships bij Heineken International Hans Erik Tuijt is door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Volgens Sponsorreport is Heineken het merk dat in 2017 de meeste invloed heeft uitgeoefend op de ontwikkelingen in het vakgebied. De bierbrouwer is actief in de mondiale ‘champions league’ van sponsoring met partnerships als UEFA’s Champions League, de Rugby World Cup, James Bond en de Formule 1. Hans Erik Tuijt is de overtuigende pleitbezorger van sponsoring en is in staat om de Raad van Bestuur te overtuigen om honderden miljoenen te investeren in sponsoring en de activatie daarvan. Met één belangrijk doel: bier verkopen. Tuijt, vorig jaar gekozen tot Sponsor Personality van het Jaar, zet daarmee de toon. Een toon die wereldwijd en zeker ook in Nederland voelbaar is. 

De keuze voor Tuijt is een stijlbreuk met eerdere jaren omdat mensen met een internationale scope tot dusver buiten de Nederlandse ranglijst zijn gehouden. De invloed van Tuijt op ons vakgebied is echter zo overduidelijk aanwezig dat hij niet te passeren was.

Op de tweede en derde plaats in de lijst staan Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN, en Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van Triple Double. Hoogste, en helaas ook enigste, vrouw is Tjitske Benedictus, Hoofd Sponsoring, Events & Activatie bij ING, op de vierde plaats

In de lijst met 25 mensen staan naast Tuijt vier andere nieuwkomers: Imre van Leeuwen (SportVibes) op 19, Michael Amiabel (SE Consultancy) met een re-entry op de 20e plaats, John van Lottum (Deux) op 23 en Wim Noordzij (Gamers First) op plaats 25. Grootste stijger is Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie bij NOC*NSF.
Traditioneel wordt de lijst gedomineerd door adviesbureaus. In totaal zijn 14 mensen werkzaam bij een (sport)sponsoring of merkactivatiebureau. Zes mensen zijn werkzaam bij een sponsor, Vijf mensen bij een rechtenhouder.

De complete lijst met alle namen, toelichting en criteria is te vinden in het nieuwe nummer van Sponsorreport dat 19 januari is verschenen. Het nummer is hier te bestellen . Abonnees krijgen het nummer automatisch opgestuurd.

De top 10
1. (-) Hans Erik Tuijt (Heineken)
2. (2) Mark Versteegen (KPN)
3. (1) Bob van Oosterhout (Triple Double)
4. (5) Tjitske Benedictus (ING)
5. (4) Marcel Beerthuizen (bigplans)
6. (3) Niels Markensteijn (TIG Sports)
7. (8) Ernst Boekhorst (ABN AMRO)
8. (9) Chris Woerts (CWO Consultancy)
9. (10) Jan Paul de Wildt (Kumpany)
10. (6) Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports)
Meer over (tags): Personen,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Ted van der Parre
    Enigste vrouw is taalkundig niet correct. Moet zijn enige vrouw.
    Reactie geplaatst op 21/01/18 om 20:59 uur

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

16 februari 2018
Korean Vibes
Pijl
Wat een heerlijke week! 6x goud, 5x zilver, 2x brons. Lees het allemaal nog eens terug in ...
16 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Nationale-Nederlanden sponsor SBS-programma Vet Fit
Pijl
Nationale-Nederlanden is sponsor van het nieuwe SBS6-programma 'Vet Fit', dat vanaf dinsda...
14 februari 2018 // Media
14 februari 2018
Brunel HR partner Volvo Ocean Race
Pijl
Internationaal detacheringsbedrijf Brunel wordt Official Human Resources Partner van de Vo...
14 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Premier League rechten leveren weer meer op
Pijl
De mediarechten voor de wedstrijden in de Premier League voor de periode 2019-2022 zijn ve...
14 februari 2018 // Media // Sport
13 februari 2018
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Pijl
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterd...
13 februari 2018 // Kunst & cultuur