Hans Erik Tuijt meest invloedrijk in sponsoring

Hans Erik Tuijt meest invloedrijk in sponsoring
Director Global Sponsorships bij Heineken International Hans Erik Tuijt is door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Volgens Sponsorreport is Heineken het merk dat in 2017 de meeste invloed heeft uitgeoefend op de ontwikkelingen in het vakgebied. De bierbrouwer is actief in de mondiale ‘champions league’ van sponsoring met partnerships als UEFA’s Champions League, de Rugby World Cup, James Bond en de Formule 1. Hans Erik Tuijt is de overtuigende pleitbezorger van sponsoring en is in staat om de Raad van Bestuur te overtuigen om honderden miljoenen te investeren in sponsoring en de activatie daarvan. Met één belangrijk doel: bier verkopen. Tuijt, vorig jaar gekozen tot Sponsor Personality van het Jaar, zet daarmee de toon. Een toon die wereldwijd en zeker ook in Nederland voelbaar is. 

De keuze voor Tuijt is een stijlbreuk met eerdere jaren omdat mensen met een internationale scope tot dusver buiten de Nederlandse ranglijst zijn gehouden. De invloed van Tuijt op ons vakgebied is echter zo overduidelijk aanwezig dat hij niet te passeren was.

Op de tweede en derde plaats in de lijst staan Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN, en Bob van Oosterhout, oprichter en directeur van Triple Double. Hoogste, en helaas ook enigste, vrouw is Tjitske Benedictus, Hoofd Sponsoring, Events & Activatie bij ING, op de vierde plaats

In de lijst met 25 mensen staan naast Tuijt vier andere nieuwkomers: Imre van Leeuwen (SportVibes) op 19, Michael Amiabel (SE Consultancy) met een re-entry op de 20e plaats, John van Lottum (Deux) op 23 en Wim Noordzij (Gamers First) op plaats 25. Grootste stijger is Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie bij NOC*NSF.
Traditioneel wordt de lijst gedomineerd door adviesbureaus. In totaal zijn 14 mensen werkzaam bij een (sport)sponsoring of merkactivatiebureau. Zes mensen zijn werkzaam bij een sponsor, Vijf mensen bij een rechtenhouder.

De complete lijst met alle namen, toelichting en criteria is te vinden in het nieuwe nummer van Sponsorreport dat 19 januari is verschenen. Het nummer is hier te bestellen . Abonnees krijgen het nummer automatisch opgestuurd.

De top 10
1. (-) Hans Erik Tuijt (Heineken)
2. (2) Mark Versteegen (KPN)
3. (1) Bob van Oosterhout (Triple Double)
4. (5) Tjitske Benedictus (ING)
5. (4) Marcel Beerthuizen (bigplans)
6. (3) Niels Markensteijn (TIG Sports)
7. (8) Ernst Boekhorst (ABN AMRO)
8. (9) Chris Woerts (CWO Consultancy)
9. (10) Jan Paul de Wildt (Kumpany)
10. (6) Patrick Wouters van den Oudenweijer (House of Sports)
Meer over (tags): Personen,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Ted van der Parre
    Enigste vrouw is taalkundig niet correct. Moet zijn enige vrouw.
    Reactie geplaatst op 21/01/18 om 20:59 uur

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur