IBA Parkstad naamgever podium Pinkpop

7 juni 2018 // Entertainment
IBA Parkstad naamgever podium Pinkpop
Nadat jarenlang internationale acts de sterren van de hemel speelden op de 3FM stage neemt IBA Parkstad vanaf dit jaar de fakkel over. Het podium gaat IBA Parkstad Stage heten. IBA is ook in 2019 en 2020 sponsor van Pinkpop.

Tijdens de 49e editie van het festival (15 t/m 17 juni) staan 12 acts geprogrammeerd op de oranje IBA Parkstad stage.

IBA staat voor Internationale Bauaustellung en werkt sinds 2013 aan vernieuwende ideeën voor de regio Parkstad die bijdragen aan de sociale, fysieke en economische versterking van regio. "Een samenwerking met Pinkpop is voor IBA een gouden match”, zegt de organisatie. "Pinkpop is geworteld in Landgraaf en hét internationale topevent van de regio. Aan de voet van de Wilhelminaberg zorgt muziek drie dagen lang voor verbinding. Daar zijn we trots op in Parkstad!”

IBA Parkstad is tijdens het festival actief aanwezig op het terrein. Een promotieteam zet tijdelijke tattoo’s. Bij de stand van IBA kunnen foto’s gemaakt worden van de IBA "Trots op Parkstad” tattoo en gepost op de eigen accounts op Facebook, Twitter of Instagram met de hashtag #IBAPARKSTAD. Daarmee maakt men kans op twee weekendkaarten voor de 50e editie van Pinkpop 2019 of een ballonvaart over Parkstad!

Vraagtekens
Inmiddels heeft de SP in Heerlen vraagtekens gezet bij de sponsoring van Pinkpop door IBA Parkstad. De gemeente Heerlen is de grootste aandeelhouder van IBA Parkstad. "Hoe leidt dure reclame op een festival in vredesnaam tot nieuwe ideeën of initiatieven? Op wie richt IBA Parkstad zich hiermee precies?”, vraagt SP-raadslid Ron Meijer zich af. Hoeveel IBA betaalt is niet bekendgemaakt.

Brightlands Stage
Brightlands Stage is sinds vorig jaar drie jaar lang de naam van de roze tent. Brightlands is de familiemerknaam van vier campussen in Limburg die zich bezighouden met het ontwikkelen van innovaties op het gebied van duurzaamheid en gezondheid:

Op en rond de vier Brightlands Campussen werken ruim 20.000 studenten, ondernemers en wetenschappers samen aan door innovatie gedreven ontwikkelingen. Zij zoeken voortdurend naar de plekken waar uitdagingen, oplossingen en expertises elkaar raken. En dat zorgt voor bijzondere verhalen

In deze context beoogt Brightlands via de Brightlands Stage op Pinkpop een bredere naamsbekendheid te bereiken als regio met een grote innovatiekracht en volop kansen voor nieuwsgierige studenten, onderzoekers en innovatieve ondernemers.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

14 augustus 2018
Olivier Smit: “De verbinding met de fans en de regio is de kern
Pijl
Een jaar geleden werd Olivier Smit commercieel directeur bij voetbalclub Vitesse. Afgelope...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Roda JC en Lagardère Sports slaan nieuwe weg in
Pijl
Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te gev...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie
Pijl
De bal rolt weer in de Eredivisie. Afgelopen vrijdagavond werd het nieuwe seizoen in gang ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Cees Pronk Directeur Evenementen Le Champion
Pijl
Per 1 augustus 2018 heeft het bestuur van Le Champion Cees Pronk aangesteld als Directeur ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
PHC verlengt sponsoring PSV
Pijl
PHC tailored telecom tekent wederom een nieuw sponsorcontract voor drie jaar met PSV. Hier...
14 augustus 2018 // Sport