Locatie en ontwerp Holland Heineken House Zuid-Korea bekend

1 november 2017 // Entertainment, Sport
Locatie en ontwerp Holland Heineken House Zuid-Korea bekend
Het 14e Holland Heineken House staat tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 in het moderne resort LaKai Sandpine in Gangneung, aan de oostkust van Zuid-Korea. 

De locatie ligt zeer centraal ten opzichte van de Olympische schaatslocaties en moet alle ingrediënten bieden om oranje successen te vieren én een thuis te bieden voor de Nederlandse sportwereld en Oranjefans. 

Tijdens een bijeenkomst vandaag van Heineken en NOC*NSF is ook bekendgemaakt dat er begin 2018 een driedelige documentaireserie wordt uitgezonden ter ere van het 25-jarig jubileum van het Holland Heineken House. De documentaire ‘Holland bouwt een huis’ toont hoe een klein land groot is geworden op de Olympische Spelen en welke bijzondere rol het Holland Heineken House hier in speelt. Het is een reis langs zes olympische steden met diverse Nederlandse topatleten, die er hun medailles wonnen, en de mensen die er het Holland Heineken House bouwden.

"LaKai Sandpine is de perfecte plek om een onvergetelijke Olympische ervaring te geven aan de vele Oranjefans, sporters van TeamNL, hun familie en vrienden, NOC*NSF, sportbonden en media,” zegt Yvonne de Liefde, projectleider Holland Heineken House. "Het huis ligt op 10 minuten reisafstand van de schaatslocaties, is modern en heeft alle faciliteiten die nodig zijn om mooie successen te vieren. Want dat blijft de basis van het Holland Heineken House; het is dé plek waar sporters en Oranjefans samenkomen om de Nederlandse sportprestaties te eren.”
Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: "De sporters van TeamNL zien het Holland Heineken House nu al 25 jaar als een geweldige plek waar zij samenkomen met (internationale) fans en familie. Natuurlijk kijken zij vooral uit naar het mooiste moment dat zij zich kunnen wensen in het Holland Heineken House: de huldiging na het winnen van een medaille.”

IJsinspiratie
Iedere editie probeert Heineken in samenwerking met NOC*NSF een design te ontwerpen dat als podium dient om TeamNL te eren en de sport te vieren. Yvonne de Liefde: "IJs is typisch Nederlands en is ook onlosmakelijk verbonden met oranjesucces tijdens de Spelen; hier zijn we als land ook erg trots op. Daarom is voor de komende editie gezocht naar een combinatie hiervan. Het resultaat is een ijsthema dat door het hele huis te zien zal zijn. De textuur van het ijs leent zich perfect voor het design van het komende Holland Heineken House in Zuid-Korea.”

Locatie
Het LaKai Sandpine resort ligt pal aan het Gyeongpo strand in de stad Gangneung. Het Holland Heineken House bevindt zich in de Convention Hall van het resort. Het huis beslaat zo’n 1.700 m² en biedt plek voor onder meer een fanzone, sportersruimte en een perscentrum. De locatie is voorzien van horecafaciliteiten en is bovendien goed bereikbaar dankzij de centrale ligging. Het Holland Heineken House opent haar deuren van vrijdag 9 februari tot en met zondag 25 februari en is dagelijks open van 15.00 tot 01.00 uur.
De organisatie verwacht dagelijks zo’n 700 gasten. Voor de sport- en Oranjefans die naar Zuid-Korea afreizen en het huis willen bezoeken, is ook de kaartverkoop inmiddels van start gegaan. 

Documentaire 25 jaar Holland Heineken House
Vandaag is ook bekendgemaakt dat er een documentaireserie wordt geproduceerd die begin 2018 wordt uitgezonden. De driedelige documentaireserie ‘Holland bouwt een huis’ neemt de kijker mee en laat de geschiedenis tot leven komen in een reis langs sport, emotie en ondernemerskracht. Samen met diverse betrokkenen en Nederlandse topsporters als Pieter van den Hoogenband, Gianni Romme en Marit Bouwmeester worden diverse Olympische steden bezocht. Daarnaast is te zien hoe typisch Nederlandse eigenschappen als standvastigheid, ondernemerschap en nuchterheid de gemeenschappelijke deler blijken voor de onstuitbare groei van het Nederlandse sportsucces en het Holland Heineken House. De documentaire is een initiatief van Heineken en is tot stand gekomen in samenwerking met NOC*NSF en wordt geproduceerd door New AMS Film Company, onder regie van Wouter Stoter.
Meer over (tags): Sponsoractivaties,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 november 2017
Vibes of the Week 2017-46
Pijl
Italië gaat ook niet naar het WK, volle focus op de schaatsbaan, van atletiektempel naar c...
17 november 2017 // Sport
17 november 2017
Nominatie voor ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport'
Pijl
Het boek 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters ...
17 november 2017 // Sport
16 november 2017
Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes
Pijl
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage A...
16 november 2017 // Kunst & cultuur
16 november 2017
NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar
Pijl
NOC*NSF versterkt haar lopende partnership met Campina en verlengt dit tot en met 2020. He...
16 november 2017 // Sport
16 november 2017
KPN opnieuw hoofdsponsor Coolste Baan van Nederland
Pijl
KPN is opnieuw de hoofdsponsor van de Coolste Baan van Nederland die volgend jaar plaatsvi...
16 november 2017 // Sport