Nieuwe categorie SponsorRingen: Lang Lopende Sponsorships

Nieuwe categorie SponsorRingen: Lang Lopende Sponsorships
Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen vanaf vandaag hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren. De andere categorieën zijn: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget.

Inzenden van cases in de andere categorieën is mogelijk via de website van de Stichting SponsorRingen. De inzendtermijn sluit 20 september 2017.

Voor de cases voor de Lang Lopende Sponsorships, die minimaal 5 jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen. "Onder effectiviteit verstaan we de mate waarin de specifieke sponsoractiviteit heeft bijgedragen om de doelstellingen voor de sponsor te behalen. Daarbij kijken we onder meer naar brand awareness, gedragsveranderingen, marktaandeel, sales, company pride, relatiemanagement en recruitment."
Er wordt bij de Lang Lopende Sponsorships groot belang gehecht aan de meetbaarheid van de doelstellingen, waarbij aan de hand van aangedragen onderzoeksgegevens tastbare resultaten zijn geleverd. ‘Daarnaast hechten we waarde aan de mate van creativiteit in zowel de strategie achter het sponsorschap, alsmede de activering ervan.’

Grote impact
Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. "Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte."
Er zijn organisaties en instellingen die nog weleens twijfelen over het inzenden van een sponsorcase. Winnaar Boskalis (Maatschappij) zegt daarover bij monde van Arno Schikker: "Inzenden geeft je onderneming de mogelijkheid om de meerwaarde van sponsoring voor jouw organisatie aan een breder publiek te presenteren." Pieter Cool van Van Lanschot (winnaar Kunst & Cultuur 2016) zegt: "Het is belangrijk dat er bij inzendingen ook kleinere sponsorships aandacht krijgen. Denk niet te groot. Juist de kleinere vormen van sponsoring hebben de potentie om innovatief, verrassend en heel resultaatgericht te zijn."

Beste sponsorcases
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. Midden oktober nomineren de vakjury’s drie tot maximaal vijf sponsorcases per categorie. De hoofdjury, onder voorzitterschap van Erik van Engelen, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen, wordt op donderdag 30 november bekendgemaakt . Tijdens deze awardshow worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar onthuld. De SponsorRingen worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt.

Inzendcriteria
Op de website van de Stichting SponsorRingen staan uitgebreid de criteria en voorwaarden vermeld waaraan de ingezonden cases moeten voldoen. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd zijn in de periode 1 september 2016 tot en met 31 augustus 2017. Alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier dat op de SponsorRing-site is te vinden, worden door de vakjury’s beoordeeld. De uiterste inzenddatum van de cases is 20 september 2017.
Meer over (tags): Awards, Evenementen,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 januari 2018
Eerste sprekers aangekondigd voor Sponsorreport Jaarcongres
Pijl
Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF; Bart Rutten, algemeen directeur...
17 januari 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
17 januari 2018
UEFA Europa League blijft bij Fox Sports
Pijl
FOX Sports zendt ook de komende drie jaar de UEFA Europa League live uit. De sportzender h...
17 januari 2018 // Media // Sport
16 januari 2018
DEGIRO nieuwe hoofdsponsor Rugby Nederland
Pijl
Vanaf 1 januari is DEGIRO de nieuwe hoofdsponsor van Rugby Nederland. De overeenkomst is a...
16 januari 2018 // Sport
12 januari 2018
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo verlengt partnership met Capital Advertising
Pijl
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo en Capital Advertising hebben deze week hun samenwerking ...
12 januari 2018 // Media // Sport
12 januari 2018
TOTO naamgever KNVB Beker
Pijl
TOTO wordt naamgever van de KNVB Beker en verlengt het sponsorcontract tot en met 2022.
12 januari 2018 // Sport