Nieuwe categorie SponsorRingen: Lang Lopende Sponsorships

Nieuwe categorie SponsorRingen: Lang Lopende Sponsorships
Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen vanaf vandaag hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren. De andere categorieën zijn: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget.

Inzenden van cases in de andere categorieën is mogelijk via de website van de Stichting SponsorRingen. De inzendtermijn sluit 20 september 2017.

Voor de cases voor de Lang Lopende Sponsorships, die minimaal 5 jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen. "Onder effectiviteit verstaan we de mate waarin de specifieke sponsoractiviteit heeft bijgedragen om de doelstellingen voor de sponsor te behalen. Daarbij kijken we onder meer naar brand awareness, gedragsveranderingen, marktaandeel, sales, company pride, relatiemanagement en recruitment."
Er wordt bij de Lang Lopende Sponsorships groot belang gehecht aan de meetbaarheid van de doelstellingen, waarbij aan de hand van aangedragen onderzoeksgegevens tastbare resultaten zijn geleverd. ‘Daarnaast hechten we waarde aan de mate van creativiteit in zowel de strategie achter het sponsorschap, alsmede de activering ervan.’

Grote impact
Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. "Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte."
Er zijn organisaties en instellingen die nog weleens twijfelen over het inzenden van een sponsorcase. Winnaar Boskalis (Maatschappij) zegt daarover bij monde van Arno Schikker: "Inzenden geeft je onderneming de mogelijkheid om de meerwaarde van sponsoring voor jouw organisatie aan een breder publiek te presenteren." Pieter Cool van Van Lanschot (winnaar Kunst & Cultuur 2016) zegt: "Het is belangrijk dat er bij inzendingen ook kleinere sponsorships aandacht krijgen. Denk niet te groot. Juist de kleinere vormen van sponsoring hebben de potentie om innovatief, verrassend en heel resultaatgericht te zijn."

Beste sponsorcases
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. Midden oktober nomineren de vakjury’s drie tot maximaal vijf sponsorcases per categorie. De hoofdjury, onder voorzitterschap van Erik van Engelen, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen, wordt op donderdag 30 november bekendgemaakt . Tijdens deze awardshow worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar onthuld. De SponsorRingen worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt.

Inzendcriteria
Op de website van de Stichting SponsorRingen staan uitgebreid de criteria en voorwaarden vermeld waaraan de ingezonden cases moeten voldoen. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd zijn in de periode 1 september 2016 tot en met 31 augustus 2017. Alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier dat op de SponsorRing-site is te vinden, worden door de vakjury’s beoordeeld. De uiterste inzenddatum van de cases is 20 september 2017.
Meer over (tags): Awards, Evenementen,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

21 augustus 2017
Martin Glas hoofdsponsor FC Oss
Pijl
Martin Glas is de nieuwe hoofdsponsor van FC Oss. Het Eindhovense glasbedrijf geeft met de...
21 augustus 2017 // Sport
21 augustus 2017
Topmarketeer Afdhel Aziz naar Nederland
Pijl
Op 12 september spreekt de Amerikaanse topmarketeer en inspirator Afdhel Aziz in Rotterdam...
21 augustus 2017 // Maatschappij
21 augustus 2017
IKO Insulations hoofdsponsor nieuwe schaatsploeg
Pijl
IKO Insulations is de nieuwe hoofdsponsor van het schaatsteam dat onder leiding staat van ...
21 augustus 2017 // Sport
21 augustus 2017
Ook Mascha van Werven van KNSB naar Vitesse
Pijl
Per 1 september neemt Mascha van Werven, Manager Marketing, Communicatie en Media, afschei...
21 augustus 2017 // Sport
20 augustus 2017
Maradona traint Nederlands amateurteam
Pijl
Ter voorbereiding op KampioensKoorts 2018, een campagne van Keuken Kampioen en FOX Sports,...
20 augustus 2017 // Sport