Septembernummer Sponsorreport vol conversie en Eredivisie

Septembernummer Sponsorreport vol conversie en Eredivisie
Het septembernummer van Sponsorreport is uit met daarin interviews met CROWD Amsterdam, Energiedirect.nl, Team Brunel en Menno Geelen (Ajax). Verder natuurlijk Facts & Figures, analyse sponsorcontracten en De Markt. Conversie is de rode draad.

Inmiddels ruim een jaar geleden startten Antonie van Schendel en Marcel Wortel het adviesbureau CROWD binnen de bureauconstellatie van de Make Some NOISE groep. Hoe kijken zij naar het huidige sponsoringlandschap? "Wij werken het liefst daar waar sponsoring en content een aanjager voor commercie is”, aldus Van Schendel in Sponsorreport. Dat gebeurt tegenwoordig natuurlijk vooral digitaal. Van Schendel: "De vraag ‘Hoe maak ik via digitaal, en met name mobiel, contact met mijn eindconsument’ is tegenwoordig cruciaal geworden." Het ontwikkelen van ‘content met een klik’ is dan ook essentieel voor CROWD. Van Schendel merkt in het interview overigens ook op dat volgens hem logoplakken aan een revival bezig is. "De pure zichtbaarheid blijft belangrijk. Je moet alleen je doelstellingen afstemmen op het logoplakken.”

Sponsorfit
Van Schendel gebruikt als voorbeeld energiedirect.nl als hoofdsponsor van PSV. In het nieuwe nummer van Sponsorreport toevallig ook een interview met Mark van Zon, commercieel directeur bij het energiebedrijf. over het PSV-sponsorship. Volgens hem zijn er na het eerste jaar zaken die moeten verbeteren, maar is er ook al veel goed gegaan. "De sponsorfit wordt door de fans als 'goed' beoordeeld. Dat is het mooiste compliment wat we kunnen krijgen”, zegt Van Zon. 
Binnen de sponsorovereenkomst kan energiedirect.nl voor zover wettelijk toegestaan voor bepaalde doeleinden gebruikmaken van consumentendata van PSV. Daardoor is het mogelijk om fans te benaderen met een aanbod dat is gericht op conversie voor het energiebedrijf. De resultaten op dat gebied blijven volgens van Zon nog achter op de doelstellingen. "We zien uit onderzoek wel dat de koopintentie stijgt, maar de fans moeten eraan wennen dat wij aanbiedingen voor ze hebben. Het is aan ons om aan te tonen dat energiedirect.nl de kortste weg biedt naar voordeel.”
Het interview met Mark van Zon staat in de Eredivisie special in het nieuwe report, met verder ook een interview met Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, en een overzicht van alle hoofdsponsors in de Eredivisie en details over de contracten.

Team Brunel
Over iets meer dan een maand start de Volvo Ocean Race. Als, tot dusver, laatste team, kondigde Team Brunel zijn deelname aan de race aan. Volgens de initiatiefnemers van de boot biedt Team Brunel een uniek platform voor business. Gideon Messink, voor de tweede keer initiatiefnemer van Team Brunel en zelf drie keer deelnemer aan de race, bevestigt de kracht van de Volvo Ocean Race als businessplatform. "We zien dat hoofdsponsors, zoals Brunel, het team ondersteunen, waarbij branding en storytelling een belangrijk middel zijn om commerciële doelstellingen te bereiken. Tegelijkertijd hebben we ook hele andere ervaringen met partners en hun doelstellingen, die soms voor het grote publiek minder zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld een partner die de sponsoring van het team benut heeft om relaties te leggen, die uiteindelijk tot een zeer winstgevende overname hebben geleid.” En dat is volgens Messink gelijk de kracht van Team Brunel. "Team staat niet alleen voor het zeilteam, maar juist ook voor het team van bedrijven dat de campagne ondersteunt.”

Verder in Sponsorreport natuurlijk de facts & figures, met veel muziek- en festivalcijfers, de analyse van de sponsorcontracten in juli en augustus, de mutaties binnen de sponsorbranche in De Markt en een fotoverslag van Lowlands.
Abonnees kunnen hier het nieuwe nummer downloaden van de site. Ook is het mogelijk om daar een losstaand nummer te downloaden. Of gewoon abonnee worden voor de introductieprijs van 99 euro. En wil je al het sponsornieuws wekelijks in je mailbox, schrijf je dan hier in voor de gratis nieuwsbrief:  
Meer over (tags): Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

26 september 2017
Volvo heroverweegt Volvo Ocean Races. Mark Turner stapt op
Pijl
De aangekondigde Volvo Ocean Race in 2019-2020 gaat niet door zoals gepland. CEO Mark Turn...
26 september 2017 // Sport
26 september 2017
Rabobank wordt sponsor Leeuwarden-Fryslân 2018
Pijl
De Friese Rabobanken, en Rabobank Leeuwarden-Noordwest Friesland in het bijzonder, wordt p...
26 september 2017 // Kunst & cultuur
25 september 2017
Erik Ruts naar NOC*NSF: van brein naar hoofd
Pijl
Sponsorbrein Erik Ruts is 25 september gestart als Hoofd Partnerships bij NOC*NSF. Ruts ga...
25 september 2017 // Sport
25 september 2017
Omzet sponsoring bij Ajax naar € 29,1 miljoen
Pijl
Bij Ajax is de omzet uit sponsoring afgelopen boekjaar met 2,4 miljoen euro gestegen naar ...
25 september 2017 // Sport
25 september 2017
Softbalsters starten fundraisingcampagne
Pijl
De softbalsters van Team Kingdom of the Netherlands willen, wanneer softbal, net als honkb...
25 september 2017 // Sport