Sponsoruitgaven wereldwijd naar $ 65,8 miljard

Sponsoruitgaven wereldwijd naar $ 65,8 miljard
De uitgaven aan sponsoring zijn in 2017 wereldwijd met 4,3% gestegen naar 62,7 miljard dollar. In 2018 groeien de bestedingen door naar 65,8 miljard. Dat blijkt uit ESPís 33e vooruitzicht op de wereldwijde ontwikkeling op de sponsoringmarkt.

Vorig jaar voorzag ESP (voorheen IEG) voor 2017 nog een groei van 4,5% wereldwijd en 4,1% voor Noord-Amerika. Die voorspelling ging al gepaard met de waarschuwing dat marketeers een groeiende bezorgdheid hadden wat betreft de bereidheid om te investeren in partnerships. De groei in Noord-Amerika blijkt dan ook minder groot te zijn geweest en uit te komen op 3,6% naar 23,1 miljard dollar. Belangrijke factor is dat grote bedrijven in met name de bier- en frisdrankindustrie, traditioneel grote sponsors, op meerdere terreinen aan het bezuinigen zijn. 
Ook de groei wereldwijd kwam volgens ESP iets minder hoog uit dan voorzien, namelijk op 4,3% naar 62,7 miljard dollar. 



Optimistisch
Voor 2018 is ESP toch weer optimistisch gestemd omdat bedrijven positiever zijn over de economische groei en verwacht men een groei van 4,5% voor Noord-Amerika naar 24,2 miljard dollar en van 4,9% wereldwijd naar 65,8 miljard dollar. Daarmee groeien de uitgaven voor sponsoring harder dan andere marketingcommunicatiemiddelen zoals advertising en pr. 
De bestedingen in Europa gaan volgens ESP met meer dan 5% groeien naar 17,6 miljard dollar. De grootste groei is echter te zien in AziŽ, waar een groei van 5,7% wordt verwacht naar 16,6 miljard dollar.



Meeste geld naar sport
In Noord-Amerika gaat zoals vanouds het meeste sponsorgeld naar sport (70%). De groei is met 4,9% ook het grootste in dit domein. Alle domeinen zien in 2018 overigens een groei van de sponsorbudgetten.


Meer over (tags): Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 augustus 2018
Versterking voor Triple Double
Pijl
Sportmarketingbureau Triple Double heeft zich onlangs versterkt met Ton van der Leeden en ...
20 augustus 2018 // Sport
18 augustus 2018
Vibes of the Week #33
Pijl
Wisselende geluiden over de European Championships, de Davis Cup volledig op de schop en e...
18 augustus 2018 // Sport
16 augustus 2018
Rabobank wil ervaringen bieden die passen bij de Lowlands-bezoeker
Pijl
Met de Brasserie 2050, de grootste silent disco op donderdag, een uitgebreidere en nieuwe ...
16 augustus 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur
16 augustus 2018
Expedia nieuwe UEFA Champions League partner
Pijl
De Expedia Group is een nieuwe partner van de UEFA Champions League. Het contract met de o...
16 augustus 2018 // Sport
16 augustus 2018
Hoofdklasse start seizoen opnieuw met ABN AMRO Cup
Pijl
Voor de elfde keer is de ABN AMRO Cup het prestatietoernooi waarmee de teams zich voorbere...
16 augustus 2018 // Sport