Sponsoruitgaven wereldwijd naar $ 65,8 miljard

Sponsoruitgaven wereldwijd naar $ 65,8 miljard
De uitgaven aan sponsoring zijn in 2017 wereldwijd met 4,3% gestegen naar 62,7 miljard dollar. In 2018 groeien de bestedingen door naar 65,8 miljard. Dat blijkt uit ESPís 33e vooruitzicht op de wereldwijde ontwikkeling op de sponsoringmarkt.

Vorig jaar voorzag ESP (voorheen IEG) voor 2017 nog een groei van 4,5% wereldwijd en 4,1% voor Noord-Amerika. Die voorspelling ging al gepaard met de waarschuwing dat marketeers een groeiende bezorgdheid hadden wat betreft de bereidheid om te investeren in partnerships. De groei in Noord-Amerika blijkt dan ook minder groot te zijn geweest en uit te komen op 3,6% naar 23,1 miljard dollar. Belangrijke factor is dat grote bedrijven in met name de bier- en frisdrankindustrie, traditioneel grote sponsors, op meerdere terreinen aan het bezuinigen zijn. 
Ook de groei wereldwijd kwam volgens ESP iets minder hoog uit dan voorzien, namelijk op 4,3% naar 62,7 miljard dollar. 



Optimistisch
Voor 2018 is ESP toch weer optimistisch gestemd omdat bedrijven positiever zijn over de economische groei en verwacht men een groei van 4,5% voor Noord-Amerika naar 24,2 miljard dollar en van 4,9% wereldwijd naar 65,8 miljard dollar. Daarmee groeien de uitgaven voor sponsoring harder dan andere marketingcommunicatiemiddelen zoals advertising en pr. 
De bestedingen in Europa gaan volgens ESP met meer dan 5% groeien naar 17,6 miljard dollar. De grootste groei is echter te zien in AziŽ, waar een groei van 5,7% wordt verwacht naar 16,6 miljard dollar.



Meeste geld naar sport
In Noord-Amerika gaat zoals vanouds het meeste sponsorgeld naar sport (70%). De groei is met 4,9% ook het grootste in dit domein. Alle domeinen zien in 2018 overigens een groei van de sponsorbudgetten.


Meer over (tags): Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

25 mei 2018
Ministerie van Defensie meerjarig hoofdpartner van NEMO Science Museum
Pijl
NEMO Science Museum en het ministerie van Defensie zijn per 1 juli 2018 een meerjarig part...
25 mei 2018 // Maatschappij
25 mei 2018
Eerste Divisie dichtbij nieuwe naamgever
Pijl
De Eerste Divisie is dichtbij een nieuwe naamgever. Dat zegt Marc Boele, directeur van de ...
25 mei 2018 // Sport
25 mei 2018
PlayStation verlengt UEFA Champions League partnership
Pijl
PlayStation verlengt de samenwerking met de UEFA Champions League met drie jaar tot en met...
25 mei 2018 // Sport
24 mei 2018
Samenwerking IFFR en Buma Cultuur
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) gaat vanaf zijn 48ste editie in 2019 een nie...
24 mei 2018 // Kunst & cultuur
24 mei 2018
Holland Casino nieuwe Partner in Business AZ
Pijl
AZ heeft Holland Casino Amsterdam West aan zich gebonden als Partner in Business. Beide pa...
24 mei 2018 // Sport