Wie heeft de beste sponsorcase?

Wie heeft de beste sponsorcase?
Op 30 november worden de SponsorRingen uitgereikt, de prestigieuze prijzen op het gebied van sponsoring. Je kunt nog tot 25 september inzenden en laten zien wat jouw bedrijf in huis heeft door jouw inspirerende sponsorcase in te sturen in de categorieën Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget.

Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren. Voor de cases in deze categorie, die minimaal 5 jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. 
Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen. ‘Onder effectiviteit verstaan we de mate waarin de specifieke sponsoractiviteit heeft bijgedragen om de doelstellingen voor de sponsor te behalen. Daarbij kijken we onder meer naar brand awareness, gedragsveranderingen, marktaandeel, sales, company pride, relatiemanagement en recruitment.’

Er wordt bij de Lang Lopende Sponsorships groot belang gehecht aan de meetbaarheid van de doelstellingen, waarbij aan de hand van aangedragen onderzoeksgegevens tastbare resultaten zijn geleverd. ‘Daarnaast hechten we waarde aan de mate van creativiteit in zowel de strategie achter het sponsorschap, alsmede de activering ervan.’

Grote impact
Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, tonen de winnende cases van het afgelopen jaar stuk voor stuk aan dat een goed sponsorship grote impact kan hebben. ‘Deze partnerships lagen aan de basis van tal van geïntegreerde campagnes die merken sympathieker maken en de binding tussen een organisatie en zijn klanten en relaties versterkte.’
Er zijn organisaties en instellingen die nog weleens twijfelen over het inzenden van een sponsorcase. Winnaar Boskalis (Maatschappij) zegt daarover bij monde van Arno Schikker: ‘Inzenden geeft je onderneming de mogelijkheid om de meerwaarde van sponsoring voor jouw organisatie aan een breder publiek te presenteren.’ Pieter Cool van Van Lanschot (winnaar Kunst & Cultuur 2016) zegt: ‘Het is belangrijk dat er bij inzendingen ook kleinere sponsorships aandacht krijgen. Denk niet te groot. Juist de kleinere vormen van sponsoring hebben de potentie om innovatief, verrassend en heel resultaatgericht te zijn.’

Beste sponsorcases
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. Midden oktober nomineren de vakjury’s drie tot maximaal vijf sponsorcases per categorie. De hoofdjury, onder voorzitterschap van Erik van Engelen, kiest uit de nominaties de winnaars. Wie uiteindelijk een SponsorRing winnen, wordt op donderdag 30 november bekendgemaakt . Tijdens deze awardshow worden ook de Sponsor Personality van het Jaar en de Sponsor van het Jaar onthuld. De SponsorRingen worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt.

Inzendcriteria
Op de website sponsorring.nl staan uitgebreid de criteria en voorwaarden vermeld waaraan de ingezonden cases moeten voldoen. Cases moeten hebben plaatsgevonden en/of geactiveerd zijn in de periode 1 september 2016 tot en met 31 augustus 2017. Alleen cases die worden ingezonden via het digitale inzendformulier dat op de SponsorRing-site sponsorring.nl is te vinden, worden door de vakjury’s beoordeeld. De uiterste inzenddatum van de cases is 25 september 2017.

Missie
De missie van de Stichting SponsorRingen is om met het jaarlijks uitreiken van prijzen voor beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.
Meer over (tags): Awards, Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

14 december 2017
KLM langer hoofdsponsor KLM Open
Pijl
KLM heeft het hoofdsponsorcontract met de Dutch Open Golf verlengd tot en met 2020.
14 december 2017 // Sport
14 december 2017
Kumpany versterkt zich met Larissa Clemens
Pijl
Met de komst van Larissa Clemens (1985) als Account Director is het nieuwe management van ...
14 december 2017 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
13 december 2017
Tuitert en Van Velzen hosts Holland Heineken House
Pijl
Mark Tuitert en Roel van Velzen gaan als hosts voor het eerst de Olympische huldigingen pr...
13 december 2017 // Entertainment // Sport
13 december 2017
AA Drink Talenteam 2018 bekend
Pijl
De sponsorovereenkomst tussen de Atletiekunie en AA Drink zal in 2018 inmiddels haar 33e j...
13 december 2017 // Sport
12 december 2017
Univé en Delta Cycling Rotterdam bundelen krachten
Pijl
Univé en Delta Cycling Rotterdam gaan gezamenlijk fietsers begeleiden richting de 2018-edi...
12 december 2017 // Sport