Events

Good is the New Cool

Market like you give a damn!

12 september 2017

Sprekers

Afdhel Aziz, Marketeer, writer and founder at Conspiracy of Love



Afdhel Aziz is a speaker, writer and award-winning marketer who has worked for brands such as Procter & Gamble, Heineken, Nokia and Absolut, where he most recently created and ran Absolut Labs, that was praised by Forbes as 'one of Top 3 marketing innovation labs to emulate.'
One of the world's leading experts on brand purpose, he is the co-author of the book Good is the New Cool: Market Like You Give a Damn which explores how brands like Warby Parker, The Honest Company, Toms and Zappos attract loyal customers through their mission of ‘doing well by doing good’ -   and also retain the best talent by helping employees find meaningfulness in their work.
He is currently Founder and Chief Creative Officer at Conspiracy of Love, a think-tank and idea incubator that helps Fortune 500 companies 'make money AND do good by harnessing the power of culture and technology.'
He has been a featured speaker at the Cannes Lions, SXSW, TEDx, Advertising Week, The Gathering, the Chief Digital Officer Conference: Silicon Valley, Columbia University and many more.

Lisa Hogg, EMEA Marketing Director bij TOMS 



Lisa Hogg is a South African born and raised, Amsterdam resident and Dutch National. Foremost, she’s a mom of two, followed by being a passionate, motivated and ambitious senior executive with a proven track record spanning all areas of marketing and brand communications. She has experience on both the agency and client side environments, proving herself as a natural innovator, skilled and experienced in the implementation of effective management strategies. Lisa recently joined the TOMS family as EMEA Marketing Director, hoping to utilize her vast experience to drive the social entrepreneurial efforts and the One for One mission further in EMEA to benefit those who TOMS aims to reach.

Merijn Everaarts, oprichter en CEO van Dopper en Dopper Foundation



Merijn Everaarts begon als een ondernemer in de evenement- en marketing business, maar vandaag de dag, heeft hij maar één prioriteit: zijn initiatief voor een betere wereld, Dopper. Dopper is een sociale onderneming die een duurzame waterfles produceert voor (gefilterd) leidingwater om hiermee het plastic afval in de wereld te verminderen. Zijn missie om te volbrengen bestaat uit de volgende punten:
1. Bewustwording creëren over de impact van single-use plastic afval en mensen inspireren om zelf een verandering in gang te zetten.
2. Het aanbieden van een innovatieve productlijn van duurzame design flessen voor drinkwater.
3. Toegang vergroten tot veilig drinkwater voor mensen over de hele wereld.

Dopper is een "B-Corp" gecertificeerd bedrijf, wat betekent dat het deel uitmaakt van een internationaal netwerk van bedrijven die zich inzetten voor duurzame projecten. Dopper is een commercieel bedrijf met een sociale doelstelling die telt: de vermindering van plastic afval. Merijn: "Ik denk dat het bedrijven met als enige doel om winst te maken niet langer een plaats hebben in onze huidige samenleving. De wereldwijde uitdagingen van duurzaamheid en klimaat zijn zo groot dat de focus van bedrijven zich hier ook op dienen te richten. Ik ben ervan overtuigd dat wij direct bijdragen aan het beter maken van deze wereld."

Anniek Mauser, Directeur Duurzaamheid Unilever Benelux




Anniek Mauser startte ruim 15 jaar geleden bij Unilever als duurzaamheidsexpert, na het schrijven van een proefschrift over dit onderwerp, met een speciale focus op de interne veranderingsprocessen. Zij heeft binnen Unilever altijd aan duurzaamheid gewerkt in uiteenlopende bedrijfsonderdelen, van het wereldwijde duurzame landbouwprogramma, het merk Ben & Jerry’s, de wereldwijde ijsdivisie tot haar huidige rol van directeur Duurzaamheid voor Unilever Benelux. Door de jaren heen heeft zij een enorm veranderingsproces gezien. In haar verschillende rollen heeft zij zowel bijgedragen aan de ontwikkeling van het Unilever Sustainable Living Plan, als de huidige uitdaging van het integreren van het Plan in de business en het bijbehorende interne transitieproces om de ambitieuze doelen waar te maken. Partnerships met zeer uiteenlopende en soms verrassende partijen zijn hierbij altijd rode draad geweest.

Anniek Mauser werd in 2013 uitgeroepen tot MVO Manager van het Jaar. Ze staat bovendien in de Duurzame 100 van Trouw.


Jeroen Overgoor, Directeur Communication & Public Affairs, Eneco Groep
Jeroen Overgoor is al vanaf 2001 in diverse functies werkzaam bij Eneco. Sinds 2008 is hij Directeur Communication en Public Affairs bij de Eneco Groep. Afgelopen jaren was hij onder andere verantwoordelijk voor de sponsoring door Eneco van de Eneco Tour. 
Jeroen heeft economie gestudeerd aan de Universiteit van Groningen. 

Mark Versteegen, Directeur Sponsoring, KPN



Oud Olympisch windsurfer Mark Versteegen maakt in de periode 1991 tot en met 1995 onderdeel uit van het Nederlands Olympische Zeilteam. Na zijn sportcarrière begint hij in 1995 als communicatiemanager bij de Amsterdam Admirals (NFL Europe) waarna hij aansluitend werkt bij adviesbureau Communication Concert, Van Dooren Advies, zijn eigen bedrijf SportMark B.V..
In 2010 werd hij Directeur Sponsoring KPN en directeur van het KPN Mooiste Contact Fonds. Bij KPN is Mark verantwoordelijk voor de sponsorstrategie in de domeinen sport, maatschappij en kunst/cultuur. Het KPN Mooiste Contact Fonds werd in 2007 opgericht en richt zich op het stimuleren van sociaal contact voor kwetsbare groepen in de samenleving. 
In 2015 is Mark door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring.

Meer over dit event