Events

Sponsorreport Jaarcongres 2018

De Staat van Sponsoring!

19 april 2018

Sprekers

Op het Sponsorreport Jaarcongres zijn keynotes en thematafelpresentaties te horen van onder anderen:

Michael Amiabel, Directeur SE Consultancy

Michael Amiabel is sinds 2007 directeur/eigenaar van Social Engagement Consultancy en o.a. geestelijk vader van het KPN Mooiste Contact Fonds. Samen met Lonneke Roza werkt hij op dit moment aan de ontwikkeling en uitrol van de Facilicom Foundation en schrijven zij een boek over de maatschappelijke rol van bedrijven in de samenleving.

Arne van den Berg, oprichter MediaActivationCo

Arne van den Berg is samen met Taco Vinkeles oprichter van MediaActivationCo. en gespecialiseerd in het creŽren van bijzondere momenten op verrassende plekken in media.
Vinkeles en Van den Berg hebben 10 jaar met elkaar samengewerkt bij Radio 538. Hun overige media, sponsoring, marketing en communicatie ervaring hebben ze opgedaan bij o.a. Sanoma, SBS (Vinkeles) en Top Sports Group en V.I. (Van den Berg).

Sharona Bolander, Teamlead Social Media SportVibes

Sharona Bolander is werkzaam bij sportmarketingbureau SportVibes als teamlead van het het social media team. Dagelijks houdt ze zich bezig met het bedenken van strategieŽn en creatieve campagnes voor diverse sportmerken, -bonden, -evenementen en organisaties, zoals: Le Champion, ASICS, TeamNL en diverse sportbonden. Ze stuurt het jonge, ambitieuze team van social media managers aan met als doel: de kwaliteit zo hoog mogelijk houden en een prettige werksfeer creŽren. Daarnaast is ze onderdeel van het ASICS Frontrunner team Nederland. Vanuit haar eigen ervaring als online influencer en haar werk als sportmarketeer adviseert ze diverse organisaties over de inzet van influencers in campagnes. 

Caroline ter Braak - De Vries, Manager Corporate Partnerships ‎JOGG

Caroline ter Braak Ė de Vries is sinds kort Manager Corporate Partnerships bij JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) waar ze invulling geeft aan haar persoonlijke Ďpurposeí: jeugd op laten groeien in een gezonde omgeving. Daarvoor heeft ze bij de Hartstichting partnerships opgezet met o.a. KNVB/UEFA, Philips en KPN Mooiste Contact Fonds. Haar passie voor partnerships is begonnen bij TBWA\ met accounts zoals Eredivisie, adidas, EY/NOC*NSF en Johan Cruyff Foundation. 

Fleur Hudig, Hoofd Corporate Citizenship, NN Group

Fleur Hudig is sinds 2014 Hoofd Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij NN Group. Zij is verantwoordelijk voor duurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid en culturele partnerships, zoals met het Mauritshuis in Den Haag en het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam. Daarvoor was zij werkzaam bij ING Groep waar zij het internationale MVO beleid heeft opgezet en verschillende partnerships met goede doelen heeft ontwikkeld.   

Bram Jonkheer, Managing Partner Blauw Research

Jaap Kalma, voormalig Chief Commercial Officer, AC Milan

Tot voor kort was Jaap Kalma als de Chief Commercial Officer van AC Milan verantwoordelijk voor de marketing en de commerciŽle en stadium inkomsten van de club, inclusief sponsoring. Eerder werkte hij bij Ferrari, waar hij als lid van het management team verantwoordelijkheid droeg voor het merk en tevens in sponsoring en licensing heeft gewerkt. Hij begon zijn loopbaan bij Unilever in marketing en verkoop, in Nederland, Engeland, en ItaliŽ. Jaap is opgegroeid in Nederland en heeft gestudeerd in de VS, met een bachelorís degree in economie in Chicago en een MBA aan Stanford University in Palo Alto.

Emily de Laat, adviseur community investment & culture, NN Group

Emily de Laat werkt sinds 2016 als adviseur Maatschappelijke Betrokkenheid en Cultuur. Ze richt zich op het maatschappelijke programma van NN Group in Nederland en de activatie van de culturele partnerships, zoals het Mauritshuis en het Gemeentemuseum in Den Haag. Voorheen was ze werkzaam als marketeer schadeverzekeringen voor Nationale-Nederlanden.

Ton van der Leeden, ‎Global Sports Licensing Manager, Brand Loyalty

Nolan Noordzij, House of Esports

Nolan Noordzij(1994) is onlangs afgestuurd op de Hogeschool Rotterdam CommerciŽle Economie Sport Marketing & Management. In de laatste fase van zijn studie is hij zich gaan verdiepen in  de nieuwe wereld van esports. Met zijn afstudeerscriptie heeft hij onderzocht op welke manier esports van waarde kan zijn voor bedrijven en hoe je deze nieuwe sport moet gaan structureren met aanbevelingen hoe om te gaan met het opzetten van een esports Bond. Tevens was hij de assistent sponsormanager bij de DCL de Dutch College League een competitie voor colleges in League of Legends. De eerste merken die hij heeft binnengehaald met leuke en passende activaties die perfect aansluiten op de doelgroep zijn AXE en Taco Bell. 
Samen met Wim Noordzij heeft hij de oude Gaskoepels in Rotterdam omgetoverd in een Esportshouse waarin verschillende gamecompetities plaats vinden. In combinatie met zijn vader creŽren ze concepten om de stigmaís weg te nemen en esports voor een breder publiek aantrekkelijk en begrijpelijk te maken. Ze gebruiken esports zowel maatschappelijk als commercieel om de millennial doelgroep te bereiken.

Wim Noordzij, oprichter House of Esports

Wim Noordzij (1955) is na een loopbaan in het onderwijs begonnen bij Stadion Feijenoord als manager Evenementen en Marketing. Hij is nu event/sponsorbroker, consultant op het gebied van Sport, Cultuur en Entertainment met zijn eigen bedrijf Northside Consult BV., dat werkt onder de handelsnaam Eventbroker. Een aantal projecten waar hij bij betrokken is geweest zijn Giro Gelderland Big Start Giro DíItalia 2016, Volvo Ocean Race Festival Den Haag 2015 , North Sea Regatta, Rotterdam Unlimited (Zomercarnaval) Bevrijdingsfestival Den Haag, Roparun, Dunya Festival, Stadion Feijenoord en Euro 2000. 
Vanaf april 2016 hij de commercial contractant van de Volvo Ocean Race Stopover in Cardiff 2017-2018 samen met sportmarketing bureau Engage Sports in Wales. Daarnaast is hij betrokken bij de ontwikkeling van Esports vanuit Esports House 010 met o.a competities Dutch College League, Dutch Dota Championships en CS GO. Esports House 010 is een initiatief met zoon Nolan sportmarketeer en Citylab 010.

Chantall Olthoff, Marketing Directeur, WE Fashion

Jorrit Pijlman, Marketing Manager Energiedirect.nl

Lonneke Roza, Researcher Corporate Philanthropy & Social Responsibility, Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit

Lonneke Roza (Dr.) is part-time post-doctoraal onderzoeker aan de Erasmus Universiteit en is gepromoveerd op Maatschappelijk Betrokken Ondernemen.

Bart Rutten, Algemeen Directeur Centraal Museum Utrecht

Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF
 


Maarten van Seggelen, Sr. Adviseur Sponsoring Provincie Gelderland

Peter Sprenger
, directeur Techonomy

Hans Erik Tuijt, global sponsorship manager Heineken Interernational


Taco Vinkeles, mede-oprichter MediaActivationCo

Taco Vinkeles is samen met Arne van den Berg oprichter van MediaActivationCo. en gespecialiseerd in het creŽren van bijzondere momenten op verrassende plekken in media.
Vinkeles en Van den Berg hebben 10 jaar met elkaar samengewerkt bij Radio 538. Hun overige media, sponsoring, marketing en communicatie ervaring hebben ze opgedaan bij o.a. Sanoma, SBS (Vinkeles) en Top Sports Group en V.I. (Van den Berg).


Dagvoorzitter: Marijn de Vries

Foto: Ferdy Damman
Journaliste en historicus Marijn de Vries begon bij wijze van experiment op haar dertigste met wielrennen. Als snel werd haar talent opgemerkt door Leontien van Moorsel. Tot en met 2015 was Marijn internationaal actief in het professionele vrouwen wielrennen. Tegenwoordig is Marijn te zien als wieleranalist bij de NOS, is actief lid in het hoofdbestuur van de KNWU, schrijft ze wekelijks een column voor Trouw en heeft ze het populaire wielerboek voor beginners Vrouw&Fiets (meer dan 10.000 verkochte exemplaren) uitgebracht.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.