Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes

16 november 2017 // Kunst & cultuur
Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage Amsterdam. 

Dit gebouw – Amstelhof – werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van de Hermitage Amsterdam. 
Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam: "Het zijn prachtige flesjes geworden, echt collector’s items. Ze staan voor een bijzondere en veelzijdige samenwerking tussen Heineken en de Hermitage Amsterdam.”

Jean-François van Boxmeer, Voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken NV: "Amsterdam en Heineken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat vertaalt zich ondermeer in onze ondersteuning van de Hermitage Amsterdam. We zijn trots op deze langdurige samenwerking en geven de Hermitage dan ook graag een prominente plek op deze special edition Heineken flesjes. Zo kunnen mensen ook na hun bezoek genieten van het beste van beide werelden.”

Hollandse Meesters uit de Hermitage
De tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Oogappels van de tsaren is een feest van herkenning en ontdekking. De geselecteerde werken, waaronder zes van Rembrandt, zijn hoogtepunten uit de collectie van de Hermitage in St.-Petersburg en tonen de liefde van de tsaren voor Hollandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Het leeuwendeel van de schilderijen heeft een permanente plek in de museumexpositie en is na aankoop door de tsaren niet meer in Nederland te zien geweest. Het is dus heel bijzonder dat de schilderijen weer even ‘thuiskomen’ op Nederlandse bodem. Een deel van de werken is afgeleverd door KLM Cargo. Tot en met 27 mei 2018 zijn ze te bewonderen in de Hermitage Amsterdam.


Op de foto v.l.n.r. Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, Laurence Debroux, CFO Heineken, Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam, Hans Wijers, voorzitter Raad van Commissarissen Heineken, Hans Erik Tuijt, global sponsorship director Heineken International. 

Het schilderij, De Nieuwmarkt in Amsterdam van Bartholomeus van der Helst, is een van de topstukken in de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Het werk is gerestaureerd met een bijdrage van Heineken Rusland. 
Meer over (tags): Sponsoractivaties,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur