Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes

16 november 2017 // Kunst & cultuur
Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage Amsterdam. 

Dit gebouw – Amstelhof – werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van de Hermitage Amsterdam. 
Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam: "Het zijn prachtige flesjes geworden, echt collector’s items. Ze staan voor een bijzondere en veelzijdige samenwerking tussen Heineken en de Hermitage Amsterdam.”

Jean-François van Boxmeer, Voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken NV: "Amsterdam en Heineken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat vertaalt zich ondermeer in onze ondersteuning van de Hermitage Amsterdam. We zijn trots op deze langdurige samenwerking en geven de Hermitage dan ook graag een prominente plek op deze special edition Heineken flesjes. Zo kunnen mensen ook na hun bezoek genieten van het beste van beide werelden.”

Hollandse Meesters uit de Hermitage
De tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Oogappels van de tsaren is een feest van herkenning en ontdekking. De geselecteerde werken, waaronder zes van Rembrandt, zijn hoogtepunten uit de collectie van de Hermitage in St.-Petersburg en tonen de liefde van de tsaren voor Hollandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Het leeuwendeel van de schilderijen heeft een permanente plek in de museumexpositie en is na aankoop door de tsaren niet meer in Nederland te zien geweest. Het is dus heel bijzonder dat de schilderijen weer even ‘thuiskomen’ op Nederlandse bodem. Een deel van de werken is afgeleverd door KLM Cargo. Tot en met 27 mei 2018 zijn ze te bewonderen in de Hermitage Amsterdam.


Op de foto v.l.n.r. Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, Laurence Debroux, CFO Heineken, Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam, Hans Wijers, voorzitter Raad van Commissarissen Heineken, Hans Erik Tuijt, global sponsorship director Heineken International. 

Het schilderij, De Nieuwmarkt in Amsterdam van Bartholomeus van der Helst, is een van de topstukken in de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Het werk is gerestaureerd met een bijdrage van Heineken Rusland. 
Meer over (tags): Sponsoractivaties,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

14 december 2017
KLM langer hoofdsponsor KLM Open
Pijl
KLM heeft het hoofdsponsorcontract met de Dutch Open Golf verlengd tot en met 2020.
14 december 2017 // Sport
14 december 2017
Kumpany versterkt zich met Larissa Clemens
Pijl
Met de komst van Larissa Clemens (1985) als Account Director is het nieuwe management van ...
14 december 2017 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
13 december 2017
Tuitert en Van Velzen hosts Holland Heineken House
Pijl
Mark Tuitert en Roel van Velzen gaan als hosts voor het eerst de Olympische huldigingen pr...
13 december 2017 // Entertainment // Sport
13 december 2017
AA Drink Talenteam 2018 bekend
Pijl
De sponsorovereenkomst tussen de Atletiekunie en AA Drink zal in 2018 inmiddels haar 33e j...
13 december 2017 // Sport
12 december 2017
Univé en Delta Cycling Rotterdam bundelen krachten
Pijl
Univé en Delta Cycling Rotterdam gaan gezamenlijk fietsers begeleiden richting de 2018-edi...
12 december 2017 // Sport