Nespresso opent foto-expositie Sacha de Boer

25 januari 2018 // Kunst & cultuur, Maatschappij
Nespresso opent foto-expositie Sacha de Boer
Foto: Sacha de Boer
Op 13 januari opende Nespresso de foto-expositie ‘De Boer & de boer Indonesië’ met foto’s van Sacha de Boer in VondelCS in Amsterdam. Deze expositie neemt Nederlanders mee op reis naar de herkomst van koffie op West-Java.

Waar komt de koffie in ons kopje eigenlijk vandaan? Hoe wordt het gemaakt? En wat bepaalt de smaak? Door de ogen van Sacha de Boer wordt de bezoeker op sprekende wijze meegenomen naar de wereld van koffie. Ook zien we de keuzes die Nespresso maakt in het land van oorsprong, in dit geval Indonesië. De foto’s van Sacha laten zien met hoeveel toewijding en respect voor de natuur de boeren werken en elke dag opnieuw streven naar de hoogste kwaliteit koffie.

Sacha de Boer reist als fotograaf de wereld rond om mensen en culturen vast te leggen. Met Nespresso reisde ze af naar West-Java in Indonesië, waar een van haar favoriete koffiesmaken, de Dharkan, vandaan komt. "Als echte koffieliefhebber was ik benieuwd hoe de diepe, intense smaken van deze koffie zijn ontstaan. Bijzonder om te zien is dat het niet alleen draait om de kwaliteit van de koffie, maar ook om een beter leven voor de boer en de natuur,” aldus Sacha de Boer.

Binnen het Nespresso AAA Sustainable Quality™ Programma wordt wereldwijd samengewerkt met meer dan 70.000 koffieboeren in 12 landen. Het programma helpt boeren bij het verbeteren van de opbrengst en de kwaliteit van de oogst, het waarborgen van duurzame koffieproductie en het verbeteren van de leefomstandigheden van de boeren en hun families. Dit is ook te zien op de koffieplantages op West-Java, die door Sacha de Boer zijn bezocht tijdens haar reis.

Een van de concrete voorbeelden en onderdelen van het AAA Sustainable Quality™ Programma is het agrobosbouwprogramma. De ontbossing op West-Java eind vorige eeuw ging ten koste van natuur en de koffieplantages. Nespresso helpt de koffieboeren dit te herstellen door middel van het planten van bomen en gewassen op en rondom koffieplantages. De bomen nemen niet alleen CO2 op, maar zorgen ook voor een verrijking van de bodemkwaliteit, beschermen de koffieplanten tegen de felle zon en helpen bodemerosie tegen te gaan. Het stelt boeren bovendien in staat om naast koffie ook andere producten te verbouwen en de bomen leveren op lange termijn hout op. Dit geeft zekerheid voor de toekomst.
In samenwerking met PUR Projet heeft Nespresso wereldwijd inmiddels 1,4 miljoen bomen geplant in koffiegebieden. De doelstelling is om in 2020 in totaal 5 miljoen bomen geplant te hebben.
Meer over (tags): Sponsoractivaties,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

16 februari 2018
Korean Vibes
Pijl
Wat een heerlijke week! 6x goud, 5x zilver, 2x brons. Lees het allemaal nog eens terug in ...
16 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Nationale-Nederlanden sponsor SBS-programma Vet Fit
Pijl
Nationale-Nederlanden is sponsor van het nieuwe SBS6-programma 'Vet Fit', dat vanaf dinsda...
14 februari 2018 // Media
14 februari 2018
Brunel HR partner Volvo Ocean Race
Pijl
Internationaal detacheringsbedrijf Brunel wordt Official Human Resources Partner van de Vo...
14 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Premier League rechten leveren weer meer op
Pijl
De mediarechten voor de wedstrijden in de Premier League voor de periode 2019-2022 zijn ve...
14 februari 2018 // Media // Sport
13 februari 2018
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Pijl
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterd...
13 februari 2018 // Kunst & cultuur