Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk

13 februari 2018 // Kunst & cultuur
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterdam verlengd met drie jaar tot en met 2020, het jaar dat het museum 125 jaar bestaat. Rabobank Amsterdam is sinds 2011 hoofdsponsor van het museum.

Alphons Kurstjens (directievoorzitter Rabobank Amsterdam): "Wij zijn verheugd ons partnership met het Stedelijk Museum Amsterdam, één van Amsterdams meest toonaangevende culturele instellingen, te verlengen. De aanwezigheid van mooie culturele instellingen zoals het Stedelijk Museum, dragen bij aan de leefbaarheid van Amsterdam en creëert een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven en haar medewerkers.”

Jan Willem Sieburgh (interim directeur Stedelijk Museum): "We zijn enorm trots en dankbaar dat Rabobank Amsterdam het Stedelijk Museum blijft ondersteunen. Mede dankzij Rabobank Amsterdam kan het Stedelijk een museum zijn van en voor iedereen. Bijvoorbeeld door het Rabo Lab, waar kinderen en families terecht kunnen om op speelse wijze verdieping te vinden bij één van de tentoonstellingen. Samen organiseren we ook de jaarlijkse Rabo familiedag, maken we de lerarenpas mogelijk en hebben we, met partners, het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ opgezet.” 

Rabo Familiedag 2018 in het Stedelijk
Jaarlijks organiseren het Stedelijk en Rabobank Amsterdam de Rabo Familiedag. Een dag waarbij het museum, meer nog dan normaal, in het teken staat van families en kinderen. Op zondag 8 april zijn families en kinderen weer eregast tijdens de Rabo Familiedag 2018, een festival voor jong en oud tussen de kunstwerken.
In de ruimte van het Rabo Lab kan jong en oud op ieder moment binnen lopen om zelf (of samen) aan de slag te gaan. 

‘Samen Kijken’ 
Rabobank Amsterdam, Artis, Stadsschouwburg Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben gezamenlijk het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ ontwikkeld. In dit programma worden kinderen, samen met hun ouders, van een verschillende sociaal economische achtergrond met elkaar in contact gebracht om te praten over kunst en cultuur. Elk jaar bezoeken leerlingen van Basisschool Crescendo uit Amsterdam-Zuidoost en De Willemsparkschool uit Amsterdam-Zuid een culturele instelling in Amsterdam; het Stedelijk Museum Amsterdam, de Stadsschouwburg Amsterdam en Artis.
Leraren krijgen de kans om het hele jaar gratis het museum te bezoeken met de Rabo Lerarenpas. Per jaar maken zo’n 1.000 leraren gebruik van deze pas om zich in het Stedelijk te laten inspireren en hun museumbezoek met de klas voor te bereiden.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

16 februari 2018
Korean Vibes
Pijl
Wat een heerlijke week! 6x goud, 5x zilver, 2x brons. Lees het allemaal nog eens terug in ...
16 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Nationale-Nederlanden sponsor SBS-programma Vet Fit
Pijl
Nationale-Nederlanden is sponsor van het nieuwe SBS6-programma 'Vet Fit', dat vanaf dinsda...
14 februari 2018 // Media
14 februari 2018
Brunel HR partner Volvo Ocean Race
Pijl
Internationaal detacheringsbedrijf Brunel wordt Official Human Resources Partner van de Vo...
14 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Premier League rechten leveren weer meer op
Pijl
De mediarechten voor de wedstrijden in de Premier League voor de periode 2019-2022 zijn ve...
14 februari 2018 // Media // Sport
13 februari 2018
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Pijl
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterd...
13 februari 2018 // Kunst & cultuur