Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk

13 februari 2018 // Kunst & cultuur
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterdam verlengd met drie jaar tot en met 2020, het jaar dat het museum 125 jaar bestaat. Rabobank Amsterdam is sinds 2011 hoofdsponsor van het museum.

Alphons Kurstjens (directievoorzitter Rabobank Amsterdam): "Wij zijn verheugd ons partnership met het Stedelijk Museum Amsterdam, één van Amsterdams meest toonaangevende culturele instellingen, te verlengen. De aanwezigheid van mooie culturele instellingen zoals het Stedelijk Museum, dragen bij aan de leefbaarheid van Amsterdam en creëert een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven en haar medewerkers.”

Jan Willem Sieburgh (interim directeur Stedelijk Museum): "We zijn enorm trots en dankbaar dat Rabobank Amsterdam het Stedelijk Museum blijft ondersteunen. Mede dankzij Rabobank Amsterdam kan het Stedelijk een museum zijn van en voor iedereen. Bijvoorbeeld door het Rabo Lab, waar kinderen en families terecht kunnen om op speelse wijze verdieping te vinden bij één van de tentoonstellingen. Samen organiseren we ook de jaarlijkse Rabo familiedag, maken we de lerarenpas mogelijk en hebben we, met partners, het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ opgezet.” 

Rabo Familiedag 2018 in het Stedelijk
Jaarlijks organiseren het Stedelijk en Rabobank Amsterdam de Rabo Familiedag. Een dag waarbij het museum, meer nog dan normaal, in het teken staat van families en kinderen. Op zondag 8 april zijn families en kinderen weer eregast tijdens de Rabo Familiedag 2018, een festival voor jong en oud tussen de kunstwerken.
In de ruimte van het Rabo Lab kan jong en oud op ieder moment binnen lopen om zelf (of samen) aan de slag te gaan. 

‘Samen Kijken’ 
Rabobank Amsterdam, Artis, Stadsschouwburg Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben gezamenlijk het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ ontwikkeld. In dit programma worden kinderen, samen met hun ouders, van een verschillende sociaal economische achtergrond met elkaar in contact gebracht om te praten over kunst en cultuur. Elk jaar bezoeken leerlingen van Basisschool Crescendo uit Amsterdam-Zuidoost en De Willemsparkschool uit Amsterdam-Zuid een culturele instelling in Amsterdam; het Stedelijk Museum Amsterdam, de Stadsschouwburg Amsterdam en Artis.
Leraren krijgen de kans om het hele jaar gratis het museum te bezoeken met de Rabo Lerarenpas. Per jaar maken zo’n 1.000 leraren gebruik van deze pas om zich in het Stedelijk te laten inspireren en hun museumbezoek met de klas voor te bereiden.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

18 april 2018
Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
Pijl
Vier aanstormende Nederlandse tennistalenten weten zich vanaf heden gesteund door Peugeot ...
18 april 2018 // Sport
18 april 2018
Océ en NEMO sluiten partnership
Pijl
Océ en NEMO Science Museum maken vandaag bekend een partnership te zijn aangegaan. Océ ste...
18 april 2018 // Maatschappij
17 april 2018
CM.com verstevigt positie in sportmarkt met overname EventsIT
Pijl
Communicatie- en betaalplatform CM.com neemt EventsIT, specialist in ICT en ticketing voor...
17 april 2018 // Sport
16 april 2018
Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years breed ondersteund
Pijl
De tentoonstelling in de Kunsthal ‘Viktor&Rolf: Fashion Artists 25 Years’, ter gelegenheid...
16 april 2018 // Kunst & cultuur
14 april 2018
Roompot Vakanties blijft hoofdsponsor wielerploeg
Pijl
Roompot Vakanties zal ook de komende twee jaar optreden als hoofdsponsor van de pro-contin...
14 april 2018 // Sport