Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk

13 februari 2018 // Kunst & cultuur
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterdam verlengd met drie jaar tot en met 2020, het jaar dat het museum 125 jaar bestaat. Rabobank Amsterdam is sinds 2011 hoofdsponsor van het museum.

Alphons Kurstjens (directievoorzitter Rabobank Amsterdam): "Wij zijn verheugd ons partnership met het Stedelijk Museum Amsterdam, één van Amsterdams meest toonaangevende culturele instellingen, te verlengen. De aanwezigheid van mooie culturele instellingen zoals het Stedelijk Museum, dragen bij aan de leefbaarheid van Amsterdam en creëert een gunstig vestigingsklimaat voor bedrijven en haar medewerkers.”

Jan Willem Sieburgh (interim directeur Stedelijk Museum): "We zijn enorm trots en dankbaar dat Rabobank Amsterdam het Stedelijk Museum blijft ondersteunen. Mede dankzij Rabobank Amsterdam kan het Stedelijk een museum zijn van en voor iedereen. Bijvoorbeeld door het Rabo Lab, waar kinderen en families terecht kunnen om op speelse wijze verdieping te vinden bij één van de tentoonstellingen. Samen organiseren we ook de jaarlijkse Rabo familiedag, maken we de lerarenpas mogelijk en hebben we, met partners, het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ opgezet.” 

Rabo Familiedag 2018 in het Stedelijk
Jaarlijks organiseren het Stedelijk en Rabobank Amsterdam de Rabo Familiedag. Een dag waarbij het museum, meer nog dan normaal, in het teken staat van families en kinderen. Op zondag 8 april zijn families en kinderen weer eregast tijdens de Rabo Familiedag 2018, een festival voor jong en oud tussen de kunstwerken.
In de ruimte van het Rabo Lab kan jong en oud op ieder moment binnen lopen om zelf (of samen) aan de slag te gaan. 

‘Samen Kijken’ 
Rabobank Amsterdam, Artis, Stadsschouwburg Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben gezamenlijk het uitwisselingsprogramma ‘Samen Kijken’ ontwikkeld. In dit programma worden kinderen, samen met hun ouders, van een verschillende sociaal economische achtergrond met elkaar in contact gebracht om te praten over kunst en cultuur. Elk jaar bezoeken leerlingen van Basisschool Crescendo uit Amsterdam-Zuidoost en De Willemsparkschool uit Amsterdam-Zuid een culturele instelling in Amsterdam; het Stedelijk Museum Amsterdam, de Stadsschouwburg Amsterdam en Artis.
Leraren krijgen de kans om het hele jaar gratis het museum te bezoeken met de Rabo Lerarenpas. Per jaar maken zo’n 1.000 leraren gebruik van deze pas om zich in het Stedelijk te laten inspireren en hun museumbezoek met de klas voor te bereiden.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

14 augustus 2018
Olivier Smit: “De verbinding met de fans en de regio is de kern
Pijl
Een jaar geleden werd Olivier Smit commercieel directeur bij voetbalclub Vitesse. Afgelope...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Roda JC en Lagardčre Sports slaan nieuwe weg in
Pijl
Roda JC en Lagardčre Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te gev...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Dit zijn de 16 kledingsponsors in de Eredivisie
Pijl
De bal rolt weer in de Eredivisie. Afgelopen vrijdagavond werd het nieuwe seizoen in gang ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
Cees Pronk Directeur Evenementen Le Champion
Pijl
Per 1 augustus 2018 heeft het bestuur van Le Champion Cees Pronk aangesteld als Directeur ...
14 augustus 2018 // Sport
14 augustus 2018
PHC verlengt sponsoring PSV
Pijl
PHC tailored telecom tekent wederom een nieuw sponsorcontract voor drie jaar met PSV. Hier...
14 augustus 2018 // Sport