Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking

19 september 2017 // Kunst & cultuur
Van Lanschot en Van Gogh Museum verlengen samenwerking
Van Lanschot en het Van Gogh Museum verlengen de lopende sponsorovereenkomst met twee jaar tot eind 2019. De verlenging komt voort uit de succesvolle samenwerking en activatie de afgelopen tweeëneenhalf jaar. Deze samenwerking is in 2016 bekroond met een SponsorRing in de categorie Kunst & Cultuur. 

Toegankelijkheid speelt binnen de nieuwe overeenkomst een belangrijke rol, waarbij het de ambitie is om meer Nederlanders het museum te laten bezoeken.
Karl Guha, voorzitter van de Raad van Bestuur van Van Lanschot: ‘Wij zijn er trots op dat we de succesvolle samenwerking met één van de best bezochte musea van Nederland voort kunnen zetten. De waardering die het Van Gogh Museum van haar bezoekers krijgt onderstreept dat het een bijzonder museum is met grote kunsthistorische waarde. We hebben de ambitie om te blijven verrassen. Goed zijn is stap één, maar nog beter worden is een gezamenlijk doel. Ik kijk uit naar alle nieuwe initiatieven die we samen gaan ontplooien.’

Axel Rüger, directeur Van Gogh Museum: ‘Wij zijn bijzonder vereerd dat Van Lanschot haar partnership met het Van Gogh Museum verlengt. Sinds de opening van onze nieuwe entree in 2015 werken wij samen met als doel het toegankelijk maken van het Van Gogh Museum voor zoveel mogelijk mensen en het versterken van de relatie met de Nederlandse bezoeker. Met deze verlenging intensiveren wij die samenwerking. Door het opzetten van speciale programma’s vergroten we bijvoorbeeld de mogelijkheden voor iedere Nederlander om het Van Gogh Museum te bezoeken. Ik ben uitermate trots op de ondersteuning die Van Lanschot ons museum biedt en kijk uit naar onze samenwerking in de toekomst.’

Eerste plaats
Recentelijk publiceerde de Erasmus University een grootschalige studie over de reputatie van de achttien meest beroemde kunstmusea ter wereld. Onder Europese respondenten staat het Van Gogh Museum op de eerste plaats in de reputatie ranking, vóór het Louvre. Wereldwijd neemt het Van Gogh Museum de tweede plaats in. De respondenten bewonderen de collectie van het Van Gogh Museum zeer, net als de maatschappelijke verantwoordelijkheid die het museum vervult en het secuur omgaan met de publieke middelen.

Van Lanschot en kunst
Voor Van Lanschot is kunst een vanzelfsprekend onderdeel van zijn positionering als wealth manager en als merk. De Van Lanschot-collectie siert vanaf de oprichting de kantoren. De schilderijen, tekeningen, beelden en andere kunstuitingen maken de vertrekken waarin Van Lanschot zijn klanten ontvangt en waarin men werkt aantrekkelijk en bijzonder. Daarnaast is de ondersteuning van kunst, kunstenaars en musea voor Van Lanschot een manier om bij te dragen aan het behoud en de opbouw van het culturele erfgoed.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

18 januari 2018
Players United Events & Consultancy versterkt zich
Pijl
Players United Events & Consultancy heeft zich versterkt met Robin van Vliet (Strategy & C...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Opel onderzoekt DNA Feyenoord-supporters
Pijl
Op initiatief van Opel gaat presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer uitzoeken ...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Hightech schaatsstoel KPN helpt allerjongsten het ijs op
Pijl
Telecomprovider en ICT-dienstverlener KPN introduceert vandaag samen met meervoudig Olympi...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Golazo neemt aandeel in Triple Double
Pijl
Het Belgische sportmarketingbureau Golazo heeft een substantieel aandeel genomen in Triple...
18 januari 2018 // Sport
17 januari 2018
Eerste sprekers aangekondigd voor Sponsorreport Jaarcongres
Pijl
Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF; Bart Rutten, algemeen directeur...
17 januari 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport