Disney en Schooljudo starten samenwerking

15 september 2017 // Maatschappij, Sport
Disney en Schooljudo starten samenwerking
The Walt Disney Company Netherlands en Schooljudo gaan intensief samenwerken om het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

De start van de samenwerking is gelieerd aan de lancering van het nieuwe Schooljudo lespakket. Vanaf eind september kunnen scholen kiezen voor een doorlopende leerlijn voor meerdere jaren. Ieder jaar staat daarin één van de zes waarden centraal; Vertrouwen, Samenwerken, Respect, Beheersing, Weerbaarheid en Discipline. In jaar één wordt gestart met vertrouwen. 

"Met vertrouwen kan je (naar) de andere waarden uitbouwen’. zegt Yos Lotens, leraar in het onderwijs, judoleraar/valtrainer en trainer tegen pesten. Lotens heeft zich als "Hoofd Entertrainer” van Schooljudo afgelopen maanden gebogen over de vernieuwde inhoud van het lesprogramma. Er zijn verschillende programma’s ontwikkeld. De onder- en middenbouw leren de betekenis van de Schooljudo-waarde vertrouwen aan de hand van de avonturen van Disney’s Tarzan en Mowgli in de Jungle. In de bovenbouw komt Disney’s The Jungle Book écht tot leven op de judomat. Scholen die kiezen voor de leerlijn gaan het daarop volgende jaar vervolgens met het thema samenwerken aan de slag. Aan deze waarde zijn weer andere Disney karakters en verhalen gekoppeld.

Nieuw bij Schooljudo is dat leerkrachten een waardenworkshop krijgen. Daarnaast krijgen alle deelnemende scholen toegang tot een online toolbox. Hierin vinden zij inspiratie om de waarden tot leven te brengen in de klas of op het speelplein. Fedor Roovers, afgestudeerd aan de PABO en Entertrainer van Schooljudo, hielp bij de ontwikkeling hiervan. "Door de waarden van Schooljudo te koppelen aan de Disney karakters en diens avonturen in de Disney films krijgen we een compleet (sociaal-emotioneel) lespakket voor een gezonde school”.

Disney’s samenwerking met Schooljudo is onderdeel van de belofte van het entertainmentbedrijf om haar verhalen en karakters in te zetten om gezonder leven makkelijker en leuker te maken voor families. Door gebruik te maken van de bekende Disney verhalen en karakters moeten de oefeningen op de mat voor kinderen nog leuker worden. 
Afgelopen jaar bereikte Schooljudo 40.000 kinderen in Nederland. Leerkrachten beoordelen het programma gemiddeld met een 9. Het primaire doel van het programma is het verbeteren van de sociale veiligheid in er rondom de klas en gericht te werken aan sociaal- emotionele ontwikkeling. De ambitie is één miljoen basisschoolkinderen middels Schooljudo Skills for Life meegeven.  
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

14 december 2017
KLM langer hoofdsponsor KLM Open
Pijl
KLM heeft het hoofdsponsorcontract met de Dutch Open Golf verlengd tot en met 2020.
14 december 2017 // Sport
14 december 2017
Kumpany versterkt zich met Larissa Clemens
Pijl
Met de komst van Larissa Clemens (1985) als Account Director is het nieuwe management van ...
14 december 2017 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
13 december 2017
Tuitert en Van Velzen hosts Holland Heineken House
Pijl
Mark Tuitert en Roel van Velzen gaan als hosts voor het eerst de Olympische huldigingen pr...
13 december 2017 // Entertainment // Sport
13 december 2017
AA Drink Talenteam 2018 bekend
Pijl
De sponsorovereenkomst tussen de Atletiekunie en AA Drink zal in 2018 inmiddels haar 33e j...
13 december 2017 // Sport
12 december 2017
Univé en Delta Cycling Rotterdam bundelen krachten
Pijl
Univé en Delta Cycling Rotterdam gaan gezamenlijk fietsers begeleiden richting de 2018-edi...
12 december 2017 // Sport