Disney en Schooljudo starten samenwerking

15 september 2017 // Maatschappij, Sport
Disney en Schooljudo starten samenwerking
The Walt Disney Company Netherlands en Schooljudo gaan intensief samenwerken om het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

De start van de samenwerking is gelieerd aan de lancering van het nieuwe Schooljudo lespakket. Vanaf eind september kunnen scholen kiezen voor een doorlopende leerlijn voor meerdere jaren. Ieder jaar staat daarin één van de zes waarden centraal; Vertrouwen, Samenwerken, Respect, Beheersing, Weerbaarheid en Discipline. In jaar één wordt gestart met vertrouwen. 

"Met vertrouwen kan je (naar) de andere waarden uitbouwen’. zegt Yos Lotens, leraar in het onderwijs, judoleraar/valtrainer en trainer tegen pesten. Lotens heeft zich als "Hoofd Entertrainer” van Schooljudo afgelopen maanden gebogen over de vernieuwde inhoud van het lesprogramma. Er zijn verschillende programma’s ontwikkeld. De onder- en middenbouw leren de betekenis van de Schooljudo-waarde vertrouwen aan de hand van de avonturen van Disney’s Tarzan en Mowgli in de Jungle. In de bovenbouw komt Disney’s The Jungle Book écht tot leven op de judomat. Scholen die kiezen voor de leerlijn gaan het daarop volgende jaar vervolgens met het thema samenwerken aan de slag. Aan deze waarde zijn weer andere Disney karakters en verhalen gekoppeld.

Nieuw bij Schooljudo is dat leerkrachten een waardenworkshop krijgen. Daarnaast krijgen alle deelnemende scholen toegang tot een online toolbox. Hierin vinden zij inspiratie om de waarden tot leven te brengen in de klas of op het speelplein. Fedor Roovers, afgestudeerd aan de PABO en Entertrainer van Schooljudo, hielp bij de ontwikkeling hiervan. "Door de waarden van Schooljudo te koppelen aan de Disney karakters en diens avonturen in de Disney films krijgen we een compleet (sociaal-emotioneel) lespakket voor een gezonde school”.

Disney’s samenwerking met Schooljudo is onderdeel van de belofte van het entertainmentbedrijf om haar verhalen en karakters in te zetten om gezonder leven makkelijker en leuker te maken voor families. Door gebruik te maken van de bekende Disney verhalen en karakters moeten de oefeningen op de mat voor kinderen nog leuker worden. 
Afgelopen jaar bereikte Schooljudo 40.000 kinderen in Nederland. Leerkrachten beoordelen het programma gemiddeld met een 9. Het primaire doel van het programma is het verbeteren van de sociale veiligheid in er rondom de klas en gericht te werken aan sociaal- emotionele ontwikkeling. De ambitie is één miljoen basisschoolkinderen middels Schooljudo Skills for Life meegeven.  
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

21 juni 2018
Markteffect wordt Official Sponsor van PSV
Pijl
Marktonderzoeksbureau Markteffect verlengt haar verbintenis met PSV en wordt de komende dr...
21 juni 2018 // Sport
19 juni 2018
Gran Casino Nuland verlengt hoofdsponsoring FC Den Bosch
Pijl
Gran Casino Nuland heeft op donderdag 14 juni jl. tijdens het feestelijke FC Den Bosch-gal...
19 juni 2018 // Sport
19 juni 2018
Rabobank verlengt hoofdsponsorschap Rabo Bridge to Bridge
Pijl
Rabobank Arnhem en Omstreken is ook voor de komende twee jaar hoofdsponsor van de Rabo Bri...
19 juni 2018 // Sport
18 juni 2018
Sponsor OrangeGas koopt contract Van Lunteren vrij
Pijl
International Desiree van Lunteren is door haar privésponsor OrangeGas vrijgekocht bij de ...
18 juni 2018 // Sport
16 juni 2018
Vibes of the Week #24
Pijl
Naast het fantastische resultaat van Nadal hadden ook de Nederlandse dames mooie successen...
16 juni 2018 // Sport