Shell organiseert opnieuw Generation Discover festival

5 oktober 2017 // Maatschappij
Shell organiseert opnieuw Generation Discover festival
Op het Malieveld in Den Haag is vandaag de tweede editie van het Generation Discover festival geopend. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen Shell en partners jongeren spelenderwijs kennis laten maken met wetenschap en technologie. 

Samen met de partners van het Generation Discover programma openden president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland en wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Jeugd en Onderwijs Saskia Bruines van de gemeente Den Haag het festival met een zelfgemaakte soundtrack. Onder leiding van beatboxer Abdelhadi Baaddi vormde een verzameling soundbites van de aanwezigen een unieke track. Het interactieve festival is van woensdag 4 tot en met zondag 8 oktober gratis te bezoeken. Er worden meer dan 30.000 geďnteresseerden verwacht. 

"Het is fantastisch om dit festival voor het tweede jaar op rij samen met onze partners te organiseren en te zien hoe deze veelbelovende generatie jongeren vol overgave aan de slag gaat met wetenschap en technologie,” zegt Marjan van Loon. "Generation Discover is voor ontdekkers die de toekomst maken. Zij zijn die ontdekkers en we zullen hun denkkracht allemaal hard nodig hebben. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan de ontwikkeling van hun talent.” 

Peter Oosterveer, CEO Arcadis, vult aan: "Dit is dé plek waar je wetenschap en technologie kunt beleven. Met dit initiatief willen we jongeren inspireren om deze onderwerpen te verkennen en zelf slimme ideeën te ontwikkelen die noodzakelijk zijn om tot een duurzamere samenleving te komen. Arcadis is op het festival te vinden in de Steden Dome, waar jongeren zelf hun stad van de toekomst kunnen bouwen. Hij vervolgt: "Het is geweldig om vandaag te zien hoe enthousiast de toekomstige generatie hierop reageert.”



De gemeente Den Haag ontvang voor het tweede jaar op rij dit evenement. Saskia Bruines ligt toe: "Het is van groot belang dat bedrijven en andere partners de krachten bundelen om techniek en innovatie onder de aandacht te brengen bij de jeugd. Dat gebeurt op het Generation Discover festival, waar vorig jaar en ook dit jaar veel belangstelling voor is. Techniekonderwijs is essentieel voor de toekomst.” 

Bright ideas challenge
De denkkracht van basisschoolleerlingen werd al eerder gestimuleerd met de Generation Discover bright ideas challenge, waarbij de kinderen werden uitgedaagd om oplossingen op het gebied van energie, water en voedsel te bedenken. De prijsuitreiking vond vandaag aansluitend op de officiële opening plaats, onder leiding van de jury bestaande uit: Nobelprijswinnaar en energie-expert prof. Ben Feringa, waterexpert NénéBarry, voedselexpert Atze Jan van der Goot, YouTube-sensatie Dylan Haegens, en acteur en presentator Buddy Vedder.

De komende dagen kunnen leerlingen, leraren, (groot)ouders en andere geďnteresseerden in verschillende futuristische Domes op ontdekkingreis in de wereld van morgen. Ze kunnen onder meer energie opwekken door te dansen op een kinetische dansvloer, bouwen aan de stad van de toekomst, een cybercrime oplossen en racen met een zoutwaterauto. Gratis festivalkaarten zijn verkrijgbaar via https://www.generationdiscover.nl/
Meer over (tags): Evenementen, Innovatie,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 januari 2018
Eerste sprekers aangekondigd voor Sponsorreport Jaarcongres
Pijl
Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF; Bart Rutten, algemeen directeur...
17 januari 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
17 januari 2018
UEFA Europa League blijft bij Fox Sports
Pijl
FOX Sports zendt ook de komende drie jaar de UEFA Europa League live uit. De sportzender h...
17 januari 2018 // Media // Sport
16 januari 2018
DEGIRO nieuwe hoofdsponsor Rugby Nederland
Pijl
Vanaf 1 januari is DEGIRO de nieuwe hoofdsponsor van Rugby Nederland. De overeenkomst is a...
16 januari 2018 // Sport
12 januari 2018
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo verlengt partnership met Capital Advertising
Pijl
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo en Capital Advertising hebben deze week hun samenwerking ...
12 januari 2018 // Media // Sport
12 januari 2018
TOTO naamgever KNVB Beker
Pijl
TOTO wordt naamgever van de KNVB Beker en verlengt het sponsorcontract tot en met 2022.
12 januari 2018 // Sport