Shell organiseert opnieuw Generation Discover festival

5 oktober 2017 // Maatschappij
Shell organiseert opnieuw Generation Discover festival
Op het Malieveld in Den Haag is vandaag de tweede editie van het Generation Discover festival geopend. Tijdens dit vijfdaagse evenement willen Shell en partners jongeren spelenderwijs kennis laten maken met wetenschap en technologie. 

Samen met de partners van het Generation Discover programma openden president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland en wethouder Kenniseconomie, Internationaal, Jeugd en Onderwijs Saskia Bruines van de gemeente Den Haag het festival met een zelfgemaakte soundtrack. Onder leiding van beatboxer Abdelhadi Baaddi vormde een verzameling soundbites van de aanwezigen een unieke track. Het interactieve festival is van woensdag 4 tot en met zondag 8 oktober gratis te bezoeken. Er worden meer dan 30.000 geïnteresseerden verwacht. 

"Het is fantastisch om dit festival voor het tweede jaar op rij samen met onze partners te organiseren en te zien hoe deze veelbelovende generatie jongeren vol overgave aan de slag gaat met wetenschap en technologie,” zegt Marjan van Loon. "Generation Discover is voor ontdekkers die de toekomst maken. Zij zijn die ontdekkers en we zullen hun denkkracht allemaal hard nodig hebben. Op deze manier kunnen wij bijdragen aan de ontwikkeling van hun talent.” 

Peter Oosterveer, CEO Arcadis, vult aan: "Dit is dé plek waar je wetenschap en technologie kunt beleven. Met dit initiatief willen we jongeren inspireren om deze onderwerpen te verkennen en zelf slimme ideeën te ontwikkelen die noodzakelijk zijn om tot een duurzamere samenleving te komen. Arcadis is op het festival te vinden in de Steden Dome, waar jongeren zelf hun stad van de toekomst kunnen bouwen. Hij vervolgt: "Het is geweldig om vandaag te zien hoe enthousiast de toekomstige generatie hierop reageert.”



De gemeente Den Haag ontvang voor het tweede jaar op rij dit evenement. Saskia Bruines ligt toe: "Het is van groot belang dat bedrijven en andere partners de krachten bundelen om techniek en innovatie onder de aandacht te brengen bij de jeugd. Dat gebeurt op het Generation Discover festival, waar vorig jaar en ook dit jaar veel belangstelling voor is. Techniekonderwijs is essentieel voor de toekomst.” 

Bright ideas challenge
De denkkracht van basisschoolleerlingen werd al eerder gestimuleerd met de Generation Discover bright ideas challenge, waarbij de kinderen werden uitgedaagd om oplossingen op het gebied van energie, water en voedsel te bedenken. De prijsuitreiking vond vandaag aansluitend op de officiële opening plaats, onder leiding van de jury bestaande uit: Nobelprijswinnaar en energie-expert prof. Ben Feringa, waterexpert NénéBarry, voedselexpert Atze Jan van der Goot, YouTube-sensatie Dylan Haegens, en acteur en presentator Buddy Vedder.

De komende dagen kunnen leerlingen, leraren, (groot)ouders en andere geïnteresseerden in verschillende futuristische Domes op ontdekkingreis in de wereld van morgen. Ze kunnen onder meer energie opwekken door te dansen op een kinetische dansvloer, bouwen aan de stad van de toekomst, een cybercrime oplossen en racen met een zoutwaterauto. Gratis festivalkaarten zijn verkrijgbaar via https://www.generationdiscover.nl/
Meer over (tags): Evenementen, Innovatie,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 november 2017
Vibes of the Week 2017-46
Pijl
Italië gaat ook niet naar het WK, volle focus op de schaatsbaan, van atletiektempel naar c...
17 november 2017 // Sport
17 november 2017
Nominatie voor ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport'
Pijl
Het boek 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters ...
17 november 2017 // Sport
16 november 2017
Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes
Pijl
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage A...
16 november 2017 // Kunst & cultuur
16 november 2017
NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar
Pijl
NOC*NSF versterkt haar lopende partnership met Campina en verlengt dit tot en met 2020. He...
16 november 2017 // Sport
16 november 2017
KPN opnieuw hoofdsponsor Coolste Baan van Nederland
Pijl
KPN is opnieuw de hoofdsponsor van de Coolste Baan van Nederland die volgend jaar plaatsvi...
16 november 2017 // Sport