Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting

22 februari 2018 // Maatschappij, Sport
Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting
Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten om meer AED’s aangemeld te krijgen bij het landelijk oproepsysteem voor reanimatie.

Voorafgaand aan de eredivisietopper Feyenoord – PSV op zondag 25 februari vragen PSV en Feyenoord op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Op het moment dat zij het veld betreden in De Kuip, zullen alle spelers een AED (Automatische Externe Defibrillator) dragen. Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s in het land. Met meer AED’s wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot. 

Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen 6 minuten kunnen worden gereanimeerd. Nadat recent een andere belangrijke basis werd gelegd – namelijk het opbouwen van een landelijk netwerk van burgerhulpverleners in samenwerking met onder meer Opel, Feyenoord en Philips – wordt met deze campagne een volgende belangrijke stap gezet in het ‘hartveilig’ maken van Nederland.

Goed functionerende 6-minutenzone
Als eerste stap zal Opel, samen met Feyenoord, de Hartstichting helpen door bestaande AED’s te spotten die aangeschaft, maar nog niet aangemeld zijn. Op dit moment zijn er rond de 100.000 AED’s in Nederland, waarvan slechts 12.000 geregistreerd zijn bij het oproepsysteem. Voor een goed functionerende 6-minutenzone – waar AED’s snel vindbaar zijn voor burgerhulpverleners - zijn ongeveer 30.000 geregistreerde AED’s in het reanimatie-oproepsysteem nodig. In combinatie met een landelijk dekkend netwerk van voldoende burgerhulpverleners kunnen er jaarlijks zo’n 2.500 extra levens gered worden.

Spelers kiezen AED locatie
De aandacht die spelers van Feyenoord en PSV op 25 februari vragen voor de Hartstichting krijgt nóg een mooie spin-off. Een aantal spelers kiest later dit jaar een locatie in Nederland waar zij een zogenaamde BuurtAED installeren. Op deze manier vestigen zij de aandacht op het belang van openbaar toegankelijke AED’s in de buurt én maken zij een voor hen bekende woonwijk hartveiliger. De actie maakt onderdeel uit van de lancering van een online crowdfunding-platform van Philips in samenwerking met de Hartstichting. Hiermee kunnen buurtgenoten samen een crowdfunding opzetten om een BuurtAED aan te schaffen en hun buurt hartveiliger te maken.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

21 september 2018
BMW verbindt zich aan Dam tot Dam Park 2018
Pijl
Vanaf 2018 is Dusseldorp BMW vanuit haar vestiging in Zaandam de allereerste automative pa...
21 september 2018 // Sport
21 september 2018
Vibes of the Week #38
Pijl
Het was de week van de twee ‘James Deans’ van de Nederlandse sport: Jeffrey Herlings en Ma...
21 september 2018 // Sport
20 september 2018
Quote en Players United presenteren duurste voetbalteam ter wereld
Pijl
Op zondag 24 september neemt een selectie van Quote 500-leden het in een unieke wedstrijd...
20 september 2018 // Maatschappij // Sport
20 september 2018
Robeco Summernights worden BankGiro Loterij ZomerConcerten
Pijl
De zomerprogrammering van het Koninklijk Concertgebouw heet voortaan BankGiro Loterij Zome...
20 september 2018 // Kunst & cultuur
19 september 2018
KNSB en commerciële teams bereiken overeenstemming licenties
Pijl
De KNSB heeft met commerciële teams in het langebaanschaatsen een nieuwe licentieovereenk...
19 september 2018 // Sport