Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting

22 februari 2018 // Maatschappij, Sport
Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting
Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspartner van de Hartstichting, gaan zich structureel inzetten om meer AEDís aangemeld te krijgen bij het landelijk oproepsysteem voor reanimatie.

Voorafgaand aan de eredivisietopper Feyenoord Ė PSV op zondag 25 februari vragen PSV en Feyenoord op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Op het moment dat zij het veld betreden in De Kuip, zullen alle spelers een AED (Automatische Externe Defibrillator) dragen. Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AEDís in het land. Met meer AEDís wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot. 

Achterliggend doel is om van Nederland een 6-minutenzone te maken, zodat mensen met een hartstilstand buiten het ziekenhuis in heel Nederland binnen 6 minuten kunnen worden gereanimeerd. Nadat recent een andere belangrijke basis werd gelegd Ė namelijk het opbouwen van een landelijk netwerk van burgerhulpverleners in samenwerking met onder meer Opel, Feyenoord en Philips Ė wordt met deze campagne een volgende belangrijke stap gezet in het Ďhartveiligí maken van Nederland.

Goed functionerende 6-minutenzone
Als eerste stap zal Opel, samen met Feyenoord, de Hartstichting helpen door bestaande AEDís te spotten die aangeschaft, maar nog niet aangemeld zijn. Op dit moment zijn er rond de 100.000 AEDís in Nederland, waarvan slechts 12.000 geregistreerd zijn bij het oproepsysteem. Voor een goed functionerende 6-minutenzone Ė waar AEDís snel vindbaar zijn voor burgerhulpverleners - zijn ongeveer 30.000 geregistreerde AEDís in het reanimatie-oproepsysteem nodig. In combinatie met een landelijk dekkend netwerk van voldoende burgerhulpverleners kunnen er jaarlijks zoín 2.500 extra levens gered worden.

Spelers kiezen AED locatie
De aandacht die spelers van Feyenoord en PSV op 25 februari vragen voor de Hartstichting krijgt nůg een mooie spin-off. Een aantal spelers kiest later dit jaar een locatie in Nederland waar zij een zogenaamde BuurtAED installeren. Op deze manier vestigen zij de aandacht op het belang van openbaar toegankelijke AEDís in de buurt én maken zij een voor hen bekende woonwijk hartveiliger. De actie maakt onderdeel uit van de lancering van een online crowdfunding-platform van Philips in samenwerking met de Hartstichting. Hiermee kunnen buurtgenoten samen een crowdfunding opzetten om een BuurtAED aan te schaffen en hun buurt hartveiliger te maken.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 april 2018
Vibes of the Week #16
Pijl
Het kampioenschap van PSV en Manchester City! Dit en meer lees je in de Vibes of the Week ...
20 april 2018 // Sport
20 april 2018
Janneke Staarink verruilt IFFR voor De Doelen
Pijl
Directeur Janneke Staarink verlaat het International Film Festival Rotterdam om de nieuwe ...
20 april 2018 // Kunst & cultuur
20 april 2018
Anne Loes Kokhuis naar Watersportverbond
Pijl
Het Watersportverbond heeft Anne Loes Kokhuis aangesteld als nieuwe manager Commercie & Co...
20 april 2018 // Sport
20 april 2018
Oosterwegel Sponsor en Business manager Strong Viking
Pijl
Tom Oosterwegel is per 16 april begonnen als sponsor en business manager bij Strong Viking...
20 april 2018 // Sport
20 april 2018
Nlsportraad adviseert gunstiger fiscaal klimaat voor sponsors sportevenementen
Pijl
De Nederlandse Sportraad (NLsportraad) adviseert het kabinet dat er een gunstiger fiscaal...
20 april 2018 // Sport