Unicef en CM.com kondigen strategisch partnerschap aan

20 november 2017 // Maatschappij
Unicef en CM.com kondigen strategisch partnerschap aan
Unicef en CM.com kondigen een langdurig en strategisch partnerschap aan. De aankondiging komt 4 dagen voor Children’s Day op 20 november, waarin CM.com en Unicef gezamenlijke methodes lanceren om het bewustzijn voor kinderrechten te promoten en bevorderen.

Het partnerschap omhelst verschillende aspecten om kinderen over de hele wereld weerbaarder te maken door onderwijs en kennis onder kinderen te bevorderen. Unicef heeft bovendien CM.com gekozen voor nieuwe mobiele fondsenwervende activiteiten in Zuid-Afrika.

Het strategische partnerschap is donderdag ondertekend in Den Haag en heeft een looptijd van drie jaar. CM.com ondersteunt hierin onder andere het Techno Girl-programma van Unicef, dat zich ten doel stelt technische vaardigheden bij meisjes in Zuid-Afrika te ontwikkelen. Twee meisjes gaan drie maanden stagelopen op het hoofdkantoor van CM in Breda. CM verzorgt hierin zowel de stageplaatsen als huisvesting.

Op World Children’s Day verspreidt Unicef Zuid-Afrika een video waarin ze mensen vraagt om de rechten van kinderen te vieren. Door het keyword Unicef te sms’en naar de shortcode 45642, kunnen Zuid-Afrikanen via sms doneren aan Unicef. Daarnaast zal er op korte termijn ook een samenwerking komen tussen de door CM.com ontwikkelde app McMoney en Unicef. Met McMoney stuurt CM.com wereldwijd testberichten om de veiligheid en betrouwbaarheid van berichten te controleren. Gebruikers kunnen het geld voor de ontvangen SMS doneren aan Unicef.

Fedor Vriezen, senior relatiemanager bij Unicef: "Dit partnerschap staat voor waar wij als Unicef in geloven, vooroplopers in innovatie die door samen te werken elkaar versterken. Door de meeloopstage bij CM.com in Breda kunnen de Techno Girls praktische ervaring opdoen die ze helpt klaarstomen voor verdere opleiding en werk in deze sector. Zo biedt onze samenwerking kinderen een toekomstperspectief.”

Wendy Schilder, marktmanager Fondsenwerving bij CM: "Unicef en CM.com werken in Nederland al geruime tijd samen om op een slimme manier donateurs te bereiken en inkomsten uit mobiele fondsenwerving te vergroten. Door dit strategisch partnerschap wordt deze samenwerking verder geconcretiseerd en geïntensiveerd. CM zal door verschillende activiteiten het Techno Girl Programma in Zuid-Afrika ondersteunen en Unicef zet de diensten van CM.com voor de verwerking van mobiele transacties in. Een prachtig voorbeeld van samenwerking op basis van wederzijds commitment.”
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

21 juni 2018
Markteffect wordt Official Sponsor van PSV
Pijl
Marktonderzoeksbureau Markteffect verlengt haar verbintenis met PSV en wordt de komende dr...
21 juni 2018 // Sport
19 juni 2018
Gran Casino Nuland verlengt hoofdsponsoring FC Den Bosch
Pijl
Gran Casino Nuland heeft op donderdag 14 juni jl. tijdens het feestelijke FC Den Bosch-gal...
19 juni 2018 // Sport
19 juni 2018
Rabobank verlengt hoofdsponsorschap Rabo Bridge to Bridge
Pijl
Rabobank Arnhem en Omstreken is ook voor de komende twee jaar hoofdsponsor van de Rabo Bri...
19 juni 2018 // Sport
18 juni 2018
Sponsor OrangeGas koopt contract Van Lunteren vrij
Pijl
International Desiree van Lunteren is door haar privésponsor OrangeGas vrijgekocht bij de ...
18 juni 2018 // Sport
16 juni 2018
Vibes of the Week #24
Pijl
Naast het fantastische resultaat van Nadal hadden ook de Nederlandse dames mooie successen...
16 juni 2018 // Sport