Strategische samenwerking NOC*NSF met de Persgroep

10 februari 2018 // Media, Sport
Strategische samenwerking NOC*NSF met de Persgroep
NOC*NSF en de Persgroep Nederland hebben in het Holland Heineken House te PyeongChang hun meerjarige samenwerking bekend gemaakt. Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. 

Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven. 

De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij  hoogtepunten zoals nu tijdens  de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL. 
Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en  van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld. 

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: "Wij zijn heel blij met dit partnership. De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te  brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven.”

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen."
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

16 februari 2018
Korean Vibes
Pijl
Wat een heerlijke week! 6x goud, 5x zilver, 2x brons. Lees het allemaal nog eens terug in ...
16 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Nationale-Nederlanden sponsor SBS-programma Vet Fit
Pijl
Nationale-Nederlanden is sponsor van het nieuwe SBS6-programma 'Vet Fit', dat vanaf dinsda...
14 februari 2018 // Media
14 februari 2018
Brunel HR partner Volvo Ocean Race
Pijl
Internationaal detacheringsbedrijf Brunel wordt Official Human Resources Partner van de Vo...
14 februari 2018 // Sport
14 februari 2018
Premier League rechten leveren weer meer op
Pijl
De mediarechten voor de wedstrijden in de Premier League voor de periode 2019-2022 zijn ve...
14 februari 2018 // Media // Sport
13 februari 2018
Rabobank Amsterdam langer hoofdsponsor Stedelijk
Pijl
Rabobank Amsterdam heeft het contract als hoofdsponsor van het Stedelijk Museum in Amsterd...
13 februari 2018 // Kunst & cultuur