Strategische samenwerking NOC*NSF met de Persgroep

10 februari 2018 // Media, Sport
Strategische samenwerking NOC*NSF met de Persgroep
NOC*NSF en de Persgroep Nederland hebben in het Holland Heineken House te PyeongChang hun meerjarige samenwerking bekend gemaakt. Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. 

Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven. 

De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij  hoogtepunten zoals nu tijdens  de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL. 
Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en  van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld. 

Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF: "Wij zijn heel blij met dit partnership. De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te  brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven.”

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen."
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur