Tipje van de Rabo-sluier opgelicht

12 april 2016 //
Tipje van de Rabo-sluier opgelicht
Afgelopen woensdag presenteerde Rabobank zijn Olympische campagne ‘Het aandeel van..’ bij hockeyclub SCHC. Dat de bank zich na dit jaar meer op de lokale verenigingen gaat focussen werd al duidelijk toen eind vorig jaar aangekondigd werd dat de sponsoring van onder andere de (landelijke) sportbonden KNWU en de KNHS niet zou worden verlengd. "We willen hiermee letterlijk nog dichterbij onze klanten komen", zei Heleen Crielaard destijds over het nieuwe beleid. De invulling moest toen nog vorm krijgen.

 Met de campagne ‘Het aandeel van..’ roept de bank alle Nederlanders op om uitblinkers te bedanken: de mannen en vrouwen die zich door weer en wind inzetten voor hun sportvereniging. Vanaf april tot en met augustus kan sportend Nederland zelf een eerbetoon maken op de website van de campagne.

Behalve dat de campagne opnieuw toont hoe belangrijk zelf content maken, liefst vanuit persoonlijke ervaringen, tegenwoordig is in sponsoring, werd in de presentatie ook een klein tipje van de sluier opgelicht hoe het sponsorbeleid van de bank er na dit jaar uit komt te zien. Want natuurlijk waren vertegenwoordigers van de huidige focussporten van Rabobank aanwezig (Ellen Hoog en Marianne Vos), maar wat deden roeier Sjoerd Hamburger en voormalig judoka Edith Bosch bij de presentatie? Rabobank stapt blijkbaar af van de drie sporten hockey, paardensport en wielrennen en gaat sport breed ondersteunen. Dat gebeurt via sportverenigingen die een belangrijke rol in de (lokale) maatschappij spelen. Wat op lokaal niveau natuurlijk al gebeurde, maar nu nog scherper wordt opgepakt en (centraal) gecommuniceerd. Waar nodig worden ook nieuwe en aanvullende partnerships met verenigingen afgesloten.

Maar het is in het nieuwe beleid niet alleen sport wat de klok slaat. Ook het lokale verenigingsleven op cultureel gebied zal bij Rabobank nog duidelijker via zijn sponsorbeleid aandacht krijgen.

Op basis van bovenstaande afweging lijkt mij dat in ieder geval ook de sponsoring van de hockeybond niet zal worden verlengd. De verlenging als Partner in Sport van NOC*NSF hangt ongetwijfeld af van de wijze waarop dit komende periode lokaal kan worden ingevuld, naast de overwegingen over de hoogte van de nieuwe bijdrage. Ben benieuwd naar het uiteindelijke beleid!
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Naam
    I read your pontsig and was jealous
    Reactie geplaatst op 07/05/16 om 03:37 uur

Laatste nieuws

17 oktober 2017
Roosmarijn Reijmer Hoofd Marketing Friendly Fire
Pijl
Roosmarijn Reijmer versterkt vanaf 1 januari 2018 concert- en evenementenorganisator Frien...
17 oktober 2017 // Entertainment
16 oktober 2017
Tienpont: “AkzoNobel kwam salarisverplichtingen niet na
Pijl
In een persbericht laat Simeon Tienpont, tot voor kort schipper bij Team AkzoNobel, weten ...
16 oktober 2017 // Sport
16 oktober 2017
NOC*NSF en Zilveren Kruis blijven samenwerken
Pijl
NOC*NSF en Zilveren Kruis gaan een nieuw partnership aan maar slaan daarbij een nieuwe weg...
16 oktober 2017 // Sport
14 oktober 2017
Justlease stopt sponsoring schaatsteam Wüst
Pijl
Schaatsers Ireen Wüst, Jan Blokhuijsen en Antoinette de Jong moeten aan het einde van het ...
14 oktober 2017 // Sport
14 oktober 2017
AkzoNobel stuurt schipper Tienpont weg
Pijl
Simeon Tienpont is niet langer schipper van team Team AkzoNobel in de Volvo Ocean Race. Vo...
14 oktober 2017 // Sport