Tipje van de Rabo-sluier opgelicht

12 april 2016 //
Tipje van de Rabo-sluier opgelicht
Afgelopen woensdag presenteerde Rabobank zijn Olympische campagne ‘Het aandeel van..’ bij hockeyclub SCHC. Dat de bank zich na dit jaar meer op de lokale verenigingen gaat focussen werd al duidelijk toen eind vorig jaar aangekondigd werd dat de sponsoring van onder andere de (landelijke) sportbonden KNWU en de KNHS niet zou worden verlengd. "We willen hiermee letterlijk nog dichterbij onze klanten komen", zei Heleen Crielaard destijds over het nieuwe beleid. De invulling moest toen nog vorm krijgen.

 Met de campagne ‘Het aandeel van..’ roept de bank alle Nederlanders op om uitblinkers te bedanken: de mannen en vrouwen die zich door weer en wind inzetten voor hun sportvereniging. Vanaf april tot en met augustus kan sportend Nederland zelf een eerbetoon maken op de website van de campagne.

Behalve dat de campagne opnieuw toont hoe belangrijk zelf content maken, liefst vanuit persoonlijke ervaringen, tegenwoordig is in sponsoring, werd in de presentatie ook een klein tipje van de sluier opgelicht hoe het sponsorbeleid van de bank er na dit jaar uit komt te zien. Want natuurlijk waren vertegenwoordigers van de huidige focussporten van Rabobank aanwezig (Ellen Hoog en Marianne Vos), maar wat deden roeier Sjoerd Hamburger en voormalig judoka Edith Bosch bij de presentatie? Rabobank stapt blijkbaar af van de drie sporten hockey, paardensport en wielrennen en gaat sport breed ondersteunen. Dat gebeurt via sportverenigingen die een belangrijke rol in de (lokale) maatschappij spelen. Wat op lokaal niveau natuurlijk al gebeurde, maar nu nog scherper wordt opgepakt en (centraal) gecommuniceerd. Waar nodig worden ook nieuwe en aanvullende partnerships met verenigingen afgesloten.

Maar het is in het nieuwe beleid niet alleen sport wat de klok slaat. Ook het lokale verenigingsleven op cultureel gebied zal bij Rabobank nog duidelijker via zijn sponsorbeleid aandacht krijgen.

Op basis van bovenstaande afweging lijkt mij dat in ieder geval ook de sponsoring van de hockeybond niet zal worden verlengd. De verlenging als Partner in Sport van NOC*NSF hangt ongetwijfeld af van de wijze waarop dit komende periode lokaal kan worden ingevuld, naast de overwegingen over de hoogte van de nieuwe bijdrage. Ben benieuwd naar het uiteindelijke beleid!
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Naam
    I read your pontsig and was jealous
    Reactie geplaatst op 07/05/16 om 03:37 uur

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur