“Keep cool and stay cool"

9 december 2016 //
“Keep cool and stay cool
Als NOC*NSF niet in staat is om sponsors aan te trekken dan moet de hele branche zich ernstige zorgen maken. Want dan schatten bedrijven sponsoring niet op waarde. Misschien dat dat de reden is van het negatieve sentiment bij vakgenoten rondom de queeste van NOC*NSF naar nieuwe sponsors. De branche ziet de bui hangen. 

Maar die bui werd eerder gezien bij de schaatsbond, de TVM-ploeg maar ook bij Ajax, Feyenoord en PSV. Ik herinner mij nog dat ik bij de Coolste Baan een bestuurslid van de vereniging van professionele schaatsploegen tegenkwam die zich vertwijfeld afvroeg waar de nieuwe sponsors bleven. Werkelijk? Ik bedoel als je dat zegt daags na de succesvolste winterspelen ooit bij een evenement dat nu als de gouden standaard voor sponsoractivatie wordt beschouwd dan begrijp je er weinig van. 'Keep cool and stay cool' was mijn devies toen. En nu ook. 

Is het een tragedie dat EY, Randstad en
Zilveren Kruis stoppen? Nee!


Is het een tragedie dat EY, Randstad en Zilveren Kruis stoppen? Nee. Soms zijn sponsorships over hun hoogtepunt heen. Zonder duidelijke reden komt de klad erin. Het draagvlak verbrokkelt, de budgetten gaan omlaag, frisheid verwelkt en gejuich wordt gezucht. Stoppen is dan verreweg de beste oplossing. Dat creëert ruimte voor nieuwe partners die met een schone lei beginnen en nieuwe verhoudingen creëren. 

Het huidige sentiment is slecht voor de aantrekkingskracht en de gepercipieerde waarde.


Daar heb je overigens wel een positief sentiment voor nodig. Mijn advies aan NOC*NSF om daar prioriteit aan te geven. Het huidige sentiment is slecht voor de aantrekkingskracht en de gepercipieerde waarde. Voor nu wil ik best de standaardrepliek van NOC*NSF geloven dat ze ‘vol vertrouwen zijn over de gesprekken met potentiële partners’. Maar volgens "De kunst van het oorlogvoeren” is het gesproken woord op het slagveld ontoereikend. Geen woorden maar daden dus. 
Volgens datzelfde gedachtegoed komt orde voort uit wanorde. Zo bezien ligt NOC*NSF op schema. 

Orde komt voort uit wanorde.
Zo bezien ligt NOC*NSF op schema

Erik Ruts
Sponsorbrein

Lees hier ook de opinie van Jan Paul de Wildt over dit onderwerp.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur