Olympische sponsoring

30 januari 2018 //
Olympische sponsoring
Het is nog 10 dagen voor dat de Winterspelen beginnen. Langzaam maar zeker komen de Olympische campagnes op gang. De Olympische Barometer loopt echter nog niet storm. 

De gezamenlijke TeamNL-campagne van NOC*NSF 'Zo doen we dat' draait sinds december. De multimediale campagne is ontwikkeld met steun van TeamNL-partners Nederlandse Loterij, Heineken, Rabobank en KPN. Heineken zendt bovendien een driedelige documentaireserie over het Holland Heineken House uit via SBS. Aanleiding is het 25-jarig bestaan van het Holland Heineken House. 

Het Nederlandse sportkledingbedrijf AGU is slim sinds 1 januari 2018 officieel kledingpartner van de nationale schaatsteams van BelgiŽ, Denemarken, Estland, Finland, Kazachstan, Letland, ItaliŽ, Oostenrijk, Taiwan, Wit-Rusland en Zwitserland! 
En misschien wel de leukste (en de meeste publiciteit): Cocoa From Ghana is sponsor van skeleton-atleet Akwasi Frimpong in de aanloop naar zijn deelname aan de Spelen.

Vandaag sloot ook IOC TOP-partner en TeamNL-partner Toyota aan met de lancering van de wereldwijde campagne 'Start Your Impossible' met Olympisch kampioen schaatsen Ireen WŁst en Paralympisch snowboarder Chris Vos. 

Interessant is verder dat verschillende bedrijven ons Nederlanders aan het schaatsen willen krijgen in deze maanden. Jumbo organiseert zijn Schaatsdagen, KPN en Sven Kramer hebben samen een hightech schaatsstoel ontworpen die kinderen moet helpen met leren schaatsen en Albert Heijn, NOC*NSF, KNSB en IJshockey Nederland organiseren met 90 schaats- en ijshockeyverenigingen en 23 schaatsbanen gezamenlijk de AH Schaatsactie. Zelf voelde ik afgelopen dagen al een beetje lente in de lucht zitten.
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur