Daling sponsorinkomsten Vitesse

6 oktober 2017 // Sport
Daling sponsorinkomsten Vitesse
Bij Vitesse is in het seizoen 2016-2017 de omzet met 0,3 miljoen euro gedaald van 14,4 miljoen euro in 2015-2016 naar 14,1 miljoen dit seizoen. Deze daling wordt met name veroorzaak door een daling van de sponsorinkomsten met 0,9 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Arnhemse club.

Daarentegen vertonen bij Vitesse de omzetcategorieŽn mediagelden, merchandise en overige baten een lichte stijging tegenover het vorige seizoen. Met de gerealiseerde omzet van 14,1 miljoen euro wordt de target van de begroting ad € 14,1 miljoen behaald, zo laat Vitesse weten. Dit seizoen heeft Vitesse met Swoop een nieuwe hoofdsponsor.

Vitesse zegt in de jaarcijfers niet expliciet hoe hoog de totale sponsorinkomsten van de club zijn. De inschatting van Sponsorreport is dat die rond 3 miljoen euro liggen voor specifiek sponsoring. 
Meer over (tags): Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 november 2017
Vibes of the Week 2017-46
Pijl
ItaliŽ gaat ook niet naar het WK, volle focus op de schaatsbaan, van atletiektempel naar c...
17 november 2017 // Sport
17 november 2017
Nominatie voor ĎSportmarketing: waardecreatie binnen de sport'
Pijl
Het boek 'Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport' van Robert Kok en Hugo Gruijters ...
17 november 2017 // Sport
16 november 2017
Hermitage krijgt drie special edition Heineken flesjes
Pijl
Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage A...
16 november 2017 // Kunst & cultuur
16 november 2017
NOC*NSF en Campina verlengen partnership met vier jaar
Pijl
NOC*NSF versterkt haar lopende partnership met Campina en verlengt dit tot en met 2020. He...
16 november 2017 // Sport
16 november 2017
KPN opnieuw hoofdsponsor Coolste Baan van Nederland
Pijl
KPN is opnieuw de hoofdsponsor van de Coolste Baan van Nederland die volgend jaar plaatsvi...
16 november 2017 // Sport