Hightech schaatsstoel KPN helpt allerjongsten het ijs op

18 januari 2018 // Sport
Hightech schaatsstoel KPN helpt allerjongsten het ijs op
Telecomprovider en ICT-dienstverlener KPN introduceert vandaag samen met meervoudig Olympisch kampioen Sven Kramer een hypermoderne versie van de klassieke stoel die kinderen helpt overeind te blijven op het ijs. 

De witte hightech schaatsstoel met groene handgrepen is speciaal ontwikkeld als hulpmiddel op het ijs. Die hulp is nodig: één op de drie kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud kan niet schaatsen, zo blijkt uit onderzoek onder bijna duizend Nederlandse ouders.
De slimme stoel heeft talloze sensoren die detecteren of het evenwicht goed is en of de juiste schaatsbewegingen gemaakt worden. Speciale lasers helpen om recht vooruit te schaatsen en dankzij de speciale poten blijven de kleintjes daar niet achter haken met hun schaatsen. Sven Kramer geeft via een ingebouwde luidspreker technische tips die de eerste stapjes op het ijs nog leuker en makkelijker maken.

Primeur op Coolste Baan
De stoel beleeft vandaag zijn primeur tijdens de opening van de Coolste Baan in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Gedurende zes weken kunnen kinderen hier gebruikmaken van tientallen exemplaren van de slimme stoel. Als de stoelen aanslaan, zijn er volgende winter tientallen exemplaren beschikbaar op de circa zestig IJSTIJD!-banen in ons land.

"Door kinderen te stimuleren te gaan schaatsen, vergroten we de kans dat de nieuwe Sven Kramer ontdekt wordt”, aldus Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN. "De beste schaatsers ter wereld komen uit Nederland en dat moet in de toekomst ook zo blijven. We zijn hoofdsponsor van de KNSB, samen helpen we ook de allerjongsten het ijs op.”
Sven Kramer: "Door de milde winters leren niet alle kinderen meer schaatsen op een sloot achter een keukenstoel. Met deze slimme stoel wordt het voor kinderen nog makkelijker om te leren schaatsen. Ik ben blij dat ik kan helpen om kinderen enthousiast te maken voor het schaatsen en wie weet leert de kampioen van de toekomst het met deze stoel.”



Schaatsland
KPN besloot de hightech stoel te laten ontwikkelen mede om de allerjongsten te leren schaatsen. Uit het onderzoek dat KPN uit liet voeren blijkt dat ruim 80 procent van de ouders kan schaatsen en dat 81 procent daarvan dit op natuurijs leerde. Van hun kinderen tussen de 4 en 12 jaar oud kan 69 procent schaatsen, 40 procent daarvan leerde dit op natuurijs. De klassieke stoel werd bij bijna de helft van de ouders én kinderen als hulpmiddel gebruikt. De kunstijsbaan is bij de kleintjes populair: 40 procent van de kinderen stond het afgelopen half jaar nog op kunstijs.

De winnaars van morgen
Vandaag start KPN een campagne samen met Sven Kramer. Onder de noemer ‘De winnaars van morgen beginnen vandaag’ wordt de schaatsstoel aan heel Nederland gepresenteerd en spoort KPN alle Nederlandse kinderen aan om tijdens het Olympische seizoen de ijzers onder te binden en te gaan schaatsen.
KPN is al 8 jaar lang sponsor van schaatsend Nederland en zet dat ook na dit Olympische seizoen voort. Met de Olympische Spelen in PyeongChang en de Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in het vooruitzicht, helpt KPN het sportplezier van honderdduizenden schaatsliefhebbers te vergroten. Per jaar schaatsen zo’n 800.000 mensen op tijdelijke IJSTIJD!-banen, waaronder zo’n 150.000 schoolkinderen. Dit past in het streven van KPN en de KNSB om alle kinderen een keer te laten schaatsen voordat ze naar de middelbare school gaan.
Meer over (tags): Sponsoractivaties,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur