John van Lottum en Anke Meulendijks starten ‘DEUX'

6 december 2017 // Sport
John van Lottum en Anke Meulendijks starten ‘DEUX'
Voormalig toptennisser John van Lottum, nu director brand partnerships bij Eredivisie en Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie, starten DEUX ‘een creatief partnershipbureau’. Van Lottum en Meulendijks blijven ook werkzaam voor de Eredivisie en FOX Sports (Eredivisie Media en Marketing CV).

Het bureau verbindt merken en platformen of merken en merken aan elkaar om partnerships te creëren die voor beide partijen bijdragen aan organisatiedoelstellingen. Platformen kunnen onder andere sport, cultuur, muziek of media gerelateerd zijn. Maar ook bekende personen en influencers.

"Het is geen geheim dat strategische partnerships kunnen zorgen voor groei van een merk, echter is het voor organisaties wel vaak een uitdaging om het juiste partnership te creëren en activeren. Deux speelt een rol bij zowel de creatie als de activatie” – John van Lottum.
"Merken zijn steeds vaker op zoek naar onderscheidende manier van marketing”, aldus Anke Meulendijks. "Een partnership waar twee partijen elkaar aanvullen en versterken kan zorgen voor zeer onderscheidend marketing vormen. De afgelopen tien jaar hebben we allebei aan de kant van sport veel partnerships gecreëerd. We weten wat de succeselementen van een partnership kunnen zijn maar ook de valkuilen. We hadden steeds vaker ideeën die geschikt waren voor ander platformen zoals muziek of cultuur. Het voelde voor ons beide dat het tijd was om daar iets mee te gaan doen.”

DEUX verwezenlijkte momenteel al een sponsor- en marketingactivatie voor Heineken rondom de ‘More than a Race’ campagne als onderdeel van het partnership tussen Heineken en de Formule 1. Daarnaast is DEUX momenteel mede verantwoordelijk voor partnerships rondom de Flying Dutch 2018 en betrokken bij POM, een internationaal modemerk met Nederlandse roots. Van Lottum en Meulendijks blijven ook werkzaam voor de Eredivisie en FOX Sports (Eredivisie Media en Marketing CV).

"Onze ambitie is om succesvolle marketingcases te creëren middels effectieve partnerships”, zegt John van Lottum. "Wij geloven sterk in de kracht van samenwerken tussen partijen. Als je de juiste partijen bij elkaar brengt, de basis qua doelstellingen scherp is en de wil en energie er is om onderscheidend te durven zijn ontstaan er bijzondere dingen. En of we dat dan alleen doen, met andere bureaus of met zelfstandige is ons om het even. De kracht van andere erkennen en durven samen te werken met andere (ook gelijke) partijen is wat ons betreft de toekomst. Het resultaat telt voor ons.”
Meer over (tags): Bureaus,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

22 februari 2018
Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting
Pijl
Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspart...
22 februari 2018 // Maatschappij // Sport
21 februari 2018
Kumpany versterkt zich met Diederik van Gelder
Pijl
Activatiebureau Kumpany heeft het managementteam versterkt met Diederik van Gelder. Hij wo...
21 februari 2018 // Entertainment // Sport
21 februari 2018
BankGiro Loterij schenkt € 74,8 miljoen aan culturele sector
Pijl
78 culturele organisaties hebben op het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij ruim € 74,8...
21 februari 2018 // Kunst & cultuur
21 februari 2018
TKH Group hoofdsponsor Reisopera
Pijl
Met ingang van komend seizoen 2018/19 heeft de Nederlandse Reisopera voor het eerst in zij...
21 februari 2018 // Kunst & cultuur
20 februari 2018
Jupiler wordt Belgium
Pijl
Jupiler verdwijnt uit de rekken. Dat was de boodschap die eergister heel België in haar gr...
20 februari 2018 // Sport