Jumbo Foodcoach voor PSV-spelers

9 augustus 2018 // Sport
Jumbo Foodcoach voor PSV-spelers
PSV en Jumbo Supermarkten gaan een driejarige samenwerking met elkaar aan die in het teken staat van lekkere én gezonde voeding voor alle spelers en speelsters van de club. 

De samenwerking is het vervolg op een succesvolle pilot die de voetballers van de A-selectie hebben voltooid met de Jumbo Foodcoach: een app waarmee de spelers van de topclub in een handomdraai maaltijden voor thuis bestellen, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren en trainingsschema. Een gezond en verantwoord voedingspatroon speelt een belangrijke rol bij de topprestaties die de (jeugd)spelers van PSV leveren. Dankzij de Jumbo Foodcoach kunnen zij kiezen uit ruim aanbod van maaltijden en deze volledig afstemmen op hun dagschema. Ook kunnen zij een beroep doen op deskundig advies van een diŽtist.

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, is trots op de samenwerking tussen PSV en Jumbo. "Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de Jumbo Foodcoach uitgebreid getest bij PSV. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deed Jumbo veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke spelerĒ, vertelt hij. "Het resultaat is een app die de voetballers in staat stelt om niet alleen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding, maar ook thuis lekker te eten. Uiteindelijk willen we al onze klanten helpen bij het maken van een lekkere en verantwoorde keuze, waarbij gezonde voeding niet ten koste hoeft te gaan van smaak, beleving en de prijs.Ē

Op maat gemaakt voedingsadvies
Een gezond en evenwichtig voedingspatroon is cruciaal voor de prestaties van topsporters. Dat was aanleiding voor PSV om met Jumbo in zee te gaan, vertelt algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV. "Wij zijn altijd op zoek naar verbetering, staan open voor innovatie en voeren een toonaangevend foodprogramma. Een topsportdieet vraagt om een op maat gesneden, individuele benadering. Een voetballer die een wedstrijd heeft gespeeld, moet een dag later iets anders eten dan een speler die niet in actie is gekomen. Ook na een krachttraining is het belangrijk erop te letten welke voeding je tot je neemtĒ, legt hij uit. "De Jumbo Foodcoach - integraal onderdeel van het medische programma van PSV - is hiervoor een perfect hulpmiddel. Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediŽnten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek. Ideaal. En naast het inhoudelijke deel van dit innovatieve partnership is er nog een belangrijke andere component. We hebben we er namelijk ook commercieel een mooie partner bij. Jumbo stapt in de top van onze partnerpiramide binnen en daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee.Ē
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

21 september 2018
BMW verbindt zich aan Dam tot Dam Park 2018
Pijl
Vanaf 2018 is Dusseldorp BMW vanuit haar vestiging in Zaandam de allereerste automative pa...
21 september 2018 // Sport
21 september 2018
Vibes of the Week #38
Pijl
Het was de week van de twee ĎJames Deansí van de Nederlandse sport: Jeffrey Herlings en Ma...
21 september 2018 // Sport
20 september 2018
Quote en Players United presenteren duurste voetbalteam ter wereld
Pijl
Op zondag 24 september neemt een selectie van Quote 500-leden het in een unieke wedstrijd...
20 september 2018 // Maatschappij // Sport
20 september 2018
Robeco Summernights worden BankGiro Loterij ZomerConcerten
Pijl
De zomerprogrammering van het Koninklijk Concertgebouw heet voortaan BankGiro Loterij Zome...
20 september 2018 // Kunst & cultuur
19 september 2018
KNSB en commerciŽle teams bereiken overeenstemming licenties
Pijl
De KNSB heeft met commerciŽle teams in het langebaanschaatsen een nieuwe licentieovereenk...
19 september 2018 // Sport