Nielsen Sports onderzoekt fans van TeamNL

4 oktober 2017 // Sport
Nielsen Sports onderzoekt fans van TeamNL
Nielsen Sports sloot deze week een overeenkomst met NOC*NSF en TeamNL om als Intelligence Supplier de sportkoepel, bonden en partners inzicht te geven in de behoeften van de fans. Directeur Sebastiaan Westerhout van Nielsen Sports Nederland vertelt wat de samenwerking inhoudt.

Wat gaat Nielsen Sports voor NOC*NSF precies onderzoeken?
Westerhout: "We gaan heel veel verschillende elementen onderzoeken zoals een kpi partneronderzoek, de merken TeamNL en NOC*NSF, een tevredenheidsonderzoek onder sporters en deelnemende bonden, het social media bereik, de engagement en waardering, het versterken van partnerproposities door middel van fandata en het FanDNA ten aanzien van de TeamNL-database en alle 29 aan TeamNL deelnemende bonden.”

Hoe lang loopt de samenwerking?
"In eerste instantie voor twee jaar, maar er is de wederzijdse intentie om daarna in ieder geval nog vier jaar verder te gaan.”

Het belangrijkste is om consistentie te krijgen
in onderzoek rondom TeamNL 
en alle aangesloten bonden

Wat gaan de partners van NOC*NSF merken van de samenwerking. Krijgen zij de beschikking over de resultaten?
"NOC*NSF heeft ons gevraagd om juist heel nauw met alle partners samen te gaan werken en hen zo transparant en nauw mogelijk aan te laten sluiten bij dit onderzoek.”



Hoe gaat de samenwerking verlopen met andere onderzoeksbureaus van bonden en partners?
"Wij richten ons eerst op TeamNL, maar het kan natuurlijk zijn dat andere onderzoeken bij andere partijen komen te liggen. Het belangrijkste is om consistentie te krijgen in onderzoek rondom TeamNL en alle aangesloten bonden."

Nielsen heeft ook een brede expertise in huis op andere terreinen. Die gaan jullie ook gebruiken?
"Uiteraard gaan we ook onze internationale expertise inzetten. We werken momenteel al voor veel andere Olympische ploegen, zoals de Amerikanen, Brazilianen en de Britten, en ook voor het Koreaanse Local Organising Committee. Daar kan TeamNL ook van profiteren.”
Meer over (tags): Bureaus, Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur