Nielsen Sports onderzoekt fans van TeamNL

4 oktober 2017 // Sport
Nielsen Sports onderzoekt fans van TeamNL
Nielsen Sports sloot deze week een overeenkomst met NOC*NSF en TeamNL om als Intelligence Supplier de sportkoepel, bonden en partners inzicht te geven in de behoeften van de fans. Directeur Sebastiaan Westerhout van Nielsen Sports Nederland vertelt wat de samenwerking inhoudt.

Wat gaat Nielsen Sports voor NOC*NSF precies onderzoeken?
Westerhout: "We gaan heel veel verschillende elementen onderzoeken zoals een kpi partneronderzoek, de merken TeamNL en NOC*NSF, een tevredenheidsonderzoek onder sporters en deelnemende bonden, het social media bereik, de engagement en waardering, het versterken van partnerproposities door middel van fandata en het FanDNA ten aanzien van de TeamNL-database en alle 29 aan TeamNL deelnemende bonden.”

Hoe lang loopt de samenwerking?
"In eerste instantie voor twee jaar, maar er is de wederzijdse intentie om daarna in ieder geval nog vier jaar verder te gaan.”

Het belangrijkste is om consistentie te krijgen
in onderzoek rondom TeamNL 
en alle aangesloten bonden

Wat gaan de partners van NOC*NSF merken van de samenwerking. Krijgen zij de beschikking over de resultaten?
"NOC*NSF heeft ons gevraagd om juist heel nauw met alle partners samen te gaan werken en hen zo transparant en nauw mogelijk aan te laten sluiten bij dit onderzoek.”



Hoe gaat de samenwerking verlopen met andere onderzoeksbureaus van bonden en partners?
"Wij richten ons eerst op TeamNL, maar het kan natuurlijk zijn dat andere onderzoeken bij andere partijen komen te liggen. Het belangrijkste is om consistentie te krijgen in onderzoek rondom TeamNL en alle aangesloten bonden."

Nielsen heeft ook een brede expertise in huis op andere terreinen. Die gaan jullie ook gebruiken?
"Uiteraard gaan we ook onze internationale expertise inzetten. We werken momenteel al voor veel andere Olympische ploegen, zoals de Amerikanen, Brazilianen en de Britten, en ook voor het Koreaanse Local Organising Committee. Daar kan TeamNL ook van profiteren.”
Meer over (tags): Bureaus, Sponsoronderzoek,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 oktober 2017
Roosmarijn Reijmer Hoofd Marketing Friendly Fire
Pijl
Roosmarijn Reijmer versterkt vanaf 1 januari 2018 concert- en evenementenorganisator Frien...
17 oktober 2017 // Entertainment
16 oktober 2017
Tienpont:
Pijl
In een persbericht laat Simeon Tienpont, tot voor kort schipper bij Team AkzoNobel, weten ...
16 oktober 2017 // Sport
16 oktober 2017
NOC*NSF en Zilveren Kruis blijven samenwerken
Pijl
NOC*NSF en Zilveren Kruis gaan een nieuw partnership aan maar slaan daarbij een nieuwe weg...
16 oktober 2017 // Sport
14 oktober 2017
Justlease stopt sponsoring schaatsteam Wüst
Pijl
Schaatsers Ireen Wüst, Jan Blokhuijsen en Antoinette de Jong moeten aan het einde van het ...
14 oktober 2017 // Sport
14 oktober 2017
AkzoNobel stuurt schipper Tienpont weg
Pijl
Simeon Tienpont is niet langer schipper van team Team AkzoNobel in de Volvo Ocean Race. Vo...
14 oktober 2017 // Sport