Rookvrije Generatie op shirt Team Roompot

5 januari 2018 // Sport
Rookvrije Generatie op shirt Team Roompot
Gedurende het wielerseizoen 2018 stelt Nederlandse Loterij haar logopositie op de voor- en achterzijde van het officiële tenue van Team Roompot – Nederlandse Loterij ter beschikking aan de Rookvrije Generatie. 

Nederlandse Loterij heeft als ambitie Nederland gelukkiger en gezonder te maken en draagt daarin haar steentje bij door haar opbrengst te investeren in de Nederlandse sport en achttien goede doelen op het gebied van gezondheid en welzijn. Sinds vorig jaar ook door haar naam te verbinden aan de oer-Hollandse wielerploeg Roompot – Nederlandse Loterij.

Het verbinden van haar partners zorgt er voor dat de missie van Nederlandse Loterij nog krachtiger wordt neergezet. Dit jaar heeft Nederlandse Loterij daarom haar beneficianten; de achttien goede doelen opgeroepen mee te doen aan een pitch voor de logopositie op het shirt van de wielerploeg. De Rookvrije Generatie, een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds heeft de pitch gewonnen en is hierdoor heel 2018 verbonden aan Team Roompot – Nederlandse Loterij. Zo geven zij Rookvrije Generatie de kans om meer aandacht te vragen voor het belang dat kinderen opgroeien in een rookvrije omgeving.

Arno de Jong, marketing directeur bij Nederlandse Loterij is enthousiast: "Net als de Rookvrije Generatie hebben wij de ambitie Nederland gezonder te maken. Het mooie aan Rookvrije Generatie is dat het ook nog eens een gecombineerd initiatief is van drie goede doelen die wij jaarlijks steunen. Het was dus een logische keus om de logoplaats op het wielershirt van Team Roompot - Nederlandse Loterij af te staan aan de Rookvrije Generatie. Zo vergroten we de impact en zetten we onze maatschappelijk rol extra kracht bij.”

Ook Michael Zijlaard is enthousiast over de nieuwe aanpak: "De maatschappelijke beweging Rookvrije Generatie is voor ons een heel natuurlijke match. Voor ons gaat fietsen over plezier, vitaliteit en veiligheid. Iedereen zit op de fiets, om de kinderen naar school te brengen, voor een fietstocht door de natuur, of op de e-bike. Door de samenwerking met de Rookvrije Generatie en ook Veilig Verkeer Nederland laten we zien dat we meer zijn dan een wielerploeg. Dat we een hart hebben voor fietsen, maar ook geven om veiligheid, duurzaamheid en gezondheid,” aldus de teammanager van Roompot – Nederlandse Loterij.

Floris Italianer, directeur van de Hartstichting en woordvoerder namens de Rookvrije Generatie: "Wij zijn blij dat nu ook de Nederlandse wielerploeg zich aansluit bij de Rookvrije Generatie. Steeds meer Nederlanders willen dat kinderen rookvrij kunnen opgroeien, in een omgeving zonder negatieve verleidingen. De renners van Team Roompot-Nederlandse Loterij kunnen deze maatschappelijke boodschap als geen ander uitdragen. Wij wensen het team komend jaar alle succes toe!”
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

20 juli 2018
GOED verbindt zich aan PSV Vrouwen
Pijl
Arbodienstverlener GOED verbindt zich voor drie seizoenen als partner aan PSV Vrouwen. Het...
20 juli 2018 // Sport
20 juli 2018
Vibes of the Week #29
Pijl
Van het WK naar de Tour de France. Dylan Groenewegen moest helaas naar huis, maar staat we...
20 juli 2018 // Sport
19 juli 2018
Tonzon wordt nieuwe partner IJSTIJD!
Pijl
De KNSB heeft in Tonzon een nieuwe sponsor gevonden voor IJSTIJD!, het jaarlijks terugkere...
19 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
KNVB en Gillette sluiten partnership
Pijl
De KNVB en Gillette, scheersysteemproducent van het Amerikaanse levensmiddelenbedrijf Proc...
17 juli 2018 // Sport
17 juli 2018
Nieuwe samenwerking IFFR en Kaapse Brouwers Rotterdam
Pijl
International Film Festival Rotterdam (IFFR) is een nieuwe samenwerking aangegaan met Kaap...
17 juli 2018 // Kunst & cultuur