Simpel verlengt succesvolle korfbalsamenwerking

11 september 2017 // Sport
Simpel verlengt succesvolle korfbalsamenwerking
Telecomaanbieder Simpel heeft na een succesvol eerste seizoen als partner van korfbal haar samenwerking binnen deze oerhollandse sport verlengd. Dat viert zij mede door de verbinding van topkorfballers Mick Snel en Jet Hendriks, beide international en spelend voor landskampioen kv TOP, als ambassadeur. 

Het komende seizoen zal worden voortgeborduurd op de positief ontvangen campagne die vorig jaar aan de hand van marketingpartner 2Basics werd ingezet (beoordeeld met een gem. score van 8,4 voor de totale activatie). Uit onderzoek bleek dat deze inspanningen hebben geleid tot een significante verhoging van de naamsbekendheid, merkvoorkeur, NPS en aankoopgedrag onder korfballers en -liefhebbers (volgens sportkoepel NOC*NSF: ca. 400.000).

Met Mick Snel & Jet Hendriks heeft Simpel 2 korfbaltoppers aan zich verbonden die als uithangbord zullen fungeren voor de gehele campagne van Simpel. Beide spelers kennen een hoge populariteit onder de belangrijkste doelgroep van Simpel, de B-jeugd. Mick Snel: "Wij zijn ontzettend enthousiast en trots dat we het merk Simpel mogen helpen uitdragen binnen de korfbalwereld. Samen hebben we mooie plannen ontwikkeld om de korfballers en Simpel nóg dichter tot elkaar te brengen!”

Simpel kiest ook dit jaar voor een strategie waarbij de korfbalfans allereerst de voordelen van het partnerschap ervaren, de beste weg voor het tot stand brengen van een duurzame relatie. 2Basics identificeerde daarvoor vorig seizoen de meest relevante touchpoints om maximale impact te kunnen realiseren binnen de gewenste doelgroep. En ontwikkelde op basis daarvan een gelaagde activatie, met als hoofdthema: Simpel is fan van korfbal. 

Het partnership bestaat uit:
Sponsoring van 16 B1 teams; teams in de leeftijdsklasse van de Simpel doelgroep;
Een partnership met Korfbal.nl, waarmee extra content voor en over de doelgroep op het grootste korfbalplatform mogelijk wordt gemaakt;
De ondersteuning van tientallen clubs in Nederland bij het optimaliseren van haar vrijwilligersbeleid, met oa het vergeven van professionele scheidsrechtershirts;
Landelijke vrijwilligersacties

Dat deze activaties na één seizoen al tot resultaat leidden, bleek uit de 1-meting die werd gehouden onder een representatieve steekproef van de doelgroep. Hieruit kwam een significante stijging van zowel spontane als geholpen naamsbekendheid naar voren, werd een groot effect op merksympathie en merkvoorkeur geconstateerd en bleek ook de NPS zeer positief beïnvloed. Naast verdere versterking van deze resultaten, zal komend seizoen ook in het teken staan van conversie van het grote potentieel. Daarbij zal Simpel ook nadrukkelijker ingaan op het sterke familiekarakter van de sport.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

26 september 2017
Volvo heroverweegt Volvo Ocean Races. Mark Turner stapt op
Pijl
De aangekondigde Volvo Ocean Race in 2019-2020 gaat niet door zoals gepland. CEO Mark Turn...
26 september 2017 // Sport
26 september 2017
Rabobank wordt sponsor Leeuwarden-Fryslân 2018
Pijl
De Friese Rabobanken, en Rabobank Leeuwarden-Noordwest Friesland in het bijzonder, wordt p...
26 september 2017 // Kunst & cultuur
25 september 2017
Erik Ruts naar NOC*NSF: van brein naar hoofd
Pijl
Sponsorbrein Erik Ruts is 25 september gestart als Hoofd Partnerships bij NOC*NSF. Ruts ga...
25 september 2017 // Sport
25 september 2017
Omzet sponsoring bij Ajax naar € 29,1 miljoen
Pijl
Bij Ajax is de omzet uit sponsoring afgelopen boekjaar met 2,4 miljoen euro gestegen naar ...
25 september 2017 // Sport
25 september 2017
Softbalsters starten fundraisingcampagne
Pijl
De softbalsters van Team Kingdom of the Netherlands willen, wanneer softbal, net als honkb...
25 september 2017 // Sport