Simpel verlengt succesvolle korfbalsamenwerking

11 september 2017 // Sport
Simpel verlengt succesvolle korfbalsamenwerking
Telecomaanbieder Simpel heeft na een succesvol eerste seizoen als partner van korfbal haar samenwerking binnen deze oerhollandse sport verlengd. Dat viert zij mede door de verbinding van topkorfballers Mick Snel en Jet Hendriks, beide international en spelend voor landskampioen kv TOP, als ambassadeur. 

Het komende seizoen zal worden voortgeborduurd op de positief ontvangen campagne die vorig jaar aan de hand van marketingpartner 2Basics werd ingezet (beoordeeld met een gem. score van 8,4 voor de totale activatie). Uit onderzoek bleek dat deze inspanningen hebben geleid tot een significante verhoging van de naamsbekendheid, merkvoorkeur, NPS en aankoopgedrag onder korfballers en -liefhebbers (volgens sportkoepel NOC*NSF: ca. 400.000).

Met Mick Snel & Jet Hendriks heeft Simpel 2 korfbaltoppers aan zich verbonden die als uithangbord zullen fungeren voor de gehele campagne van Simpel. Beide spelers kennen een hoge populariteit onder de belangrijkste doelgroep van Simpel, de B-jeugd. Mick Snel: "Wij zijn ontzettend enthousiast en trots dat we het merk Simpel mogen helpen uitdragen binnen de korfbalwereld. Samen hebben we mooie plannen ontwikkeld om de korfballers en Simpel nóg dichter tot elkaar te brengen!”

Simpel kiest ook dit jaar voor een strategie waarbij de korfbalfans allereerst de voordelen van het partnerschap ervaren, de beste weg voor het tot stand brengen van een duurzame relatie. 2Basics identificeerde daarvoor vorig seizoen de meest relevante touchpoints om maximale impact te kunnen realiseren binnen de gewenste doelgroep. En ontwikkelde op basis daarvan een gelaagde activatie, met als hoofdthema: Simpel is fan van korfbal. 

Het partnership bestaat uit:
Sponsoring van 16 B1 teams; teams in de leeftijdsklasse van de Simpel-doelgroep;
Een partnership met Korfbal.nl, waarmee extra content voor en over de doelgroep op het grootste korfbalplatform mogelijk wordt gemaakt;
De ondersteuning van tientallen clubs in Nederland bij het optimaliseren van haar vrijwilligersbeleid, met oa het vergeven van professionele scheidsrechtershirts;
Landelijke vrijwilligersacties

Dat deze activaties na één seizoen al tot resultaat leidden, bleek uit de 1-meting die werd gehouden onder een representatieve steekproef van de doelgroep. Hieruit kwam een significante stijging van zowel spontane als geholpen naamsbekendheid naar voren, werd een groot effect op merksympathie en merkvoorkeur geconstateerd en bleek ook de NPS zeer positief beïnvloed. Naast verdere versterking van deze resultaten, zal komend seizoen ook in het teken staan van conversie van het grote potentieel. Daarbij zal Simpel ook nadrukkelijker ingaan op het sterke familiekarakter van de sport.
Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van sponsoring.

Laatste nieuws

22 februari 2018
Sponsors, Feyenoord en PSV komen op voor de Hartstichting
Pijl
Opel en Philips, sponsors van respectievelijk Feyenoord en PSV en beiden samenwerkingspart...
22 februari 2018 // Maatschappij // Sport
21 februari 2018
Kumpany versterkt zich met Diederik van Gelder
Pijl
Activatiebureau Kumpany heeft het managementteam versterkt met Diederik van Gelder. Hij wo...
21 februari 2018 // Entertainment // Sport
21 februari 2018
BankGiro Loterij schenkt € 74,8 miljoen aan culturele sector
Pijl
78 culturele organisaties hebben op het Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij ruim € 74,8...
21 februari 2018 // Kunst & cultuur
21 februari 2018
TKH Group hoofdsponsor Reisopera
Pijl
Met ingang van komend seizoen 2018/19 heeft de Nederlandse Reisopera voor het eerst in zij...
21 februari 2018 // Kunst & cultuur
20 februari 2018
Jupiler wordt Belgium
Pijl
Jupiler verdwijnt uit de rekken. Dat was de boodschap die eergister heel België in haar gr...
20 februari 2018 // Sport