Team NL sponsoren omarmen WK Triathlon

31 juli 2017 // Sport
Team NL sponsoren omarmen WK Triathlon
Van 14 tot en met 17 september vindt de Grand Final van de ITU World Triathlon Series plaats in Rotterdam. Vandaag maakt Team NL bekend dat ze dit wereldkampioenschap financieel ondersteunt. Team NL partners Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank zetten de WK Triathlon, als top- én breedtesport evenement, in voor hun merkactivatie.

Rotterdam verwelkomt duizenden triatleten van over de hele wereld. In de binnenstad wordt gestreden om de wereldtitel door zo snel mogelijk het parcours al zwemmend, fietsend en hardlopend af te leggen. De toppers doen de triathlon over de Olympische afstand, waarbij ze 1500 meter zwemmen, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer hardlopen. Het evenement in Rotterdam is de negende en laatste wedstrijd op de kalender van de World Triathlon Series (WTS) in 2017. Hier zijn dubbele punten te verdienen en worden de nieuwe wereldkampioenen gekroond.

Naast de wereldtitel op de olympische afstand, worden in het centrum van de stad ook de WK's voor agegroupers georganiseerd. Zij strijden in hun leeftijdscategorie om de wereldtitel. Daarnaast worden ook de wereldtitels op de paratriathlon, onder-23 en junioren vergeven.
De ITU World Triathlon Grand Final wordt dit jaar voor de 29e keer gehouden. Het is de eerste keer dat het wereldkampioenschap in Nederland wordt georganiseerd.

Bijzondere samenwerking
Om het evenement mogelijk te maken en om de sporters van Team NL te ondersteunen in deze ‘thuiswedstrijd’, hebben de partners van Team NL besloten om de WK Triathlon te ondersteunen. Nederlandse Loterij, Heineken en Rabobank treden gezamenlijk, onder de noemer van Team NL, op als hoofdsponsor van het evenement. Ze gaan het evenement inzetten om hun band met sport en met Team NL aan het publiek te laten zien, ze bezoeken de WK met hun gasten en relaties en activeren hun sponsorschap rondom dit sportfestijn.

Triatleet Jetze Plat is Paralympisch kampioen en regerend Europees en wereldkampioen. Hij vertelt: ‘Het beste uit jezelf halen, plezier hebben in hetgeen je doet, de hele wereld zien. Allemaal mooie en belangrijke dingen voor een sporter. Maar uiteindelijk draait het toch om wedstrijden winnen. Het liefst de wedstrijden winnen waar de gehele wereldtop van start gaat. Natuurlijk wil ik in eigen huis mijn titel prolongeren. Een topwedstrijd in eigen land is super en ik hoop net als afgelopen jaar, toen ik mijn eerste wereldtitel behaalde, op veel support van het publiek. Dat Team NL ons WK nu ook financieel ondersteunt, voelt voor mij als extra aanmoediging. Ik ga er alles aan doen om weer als eerste over die Rotterdamse streep te komen!’

Hoogtepunt voor de sport
Rob Barel is toernooidirecteur van de Grand Final. De oud-wereldkampioen verwacht dat in Rotterdam meer mensen dan ooit worden gegrepen door de triathlon. "De WK zal een absoluut hoogtepunt worden voor de triathlon in Nederland. Zo’n groot evenement dichtbij huis, met deelname van de Olympisch kampioenen van Rio, maakt nog meer mensen nieuwsgierig naar de sport. Zeker als de wedstrijden prachtig in beeld worden gebracht en de tv-beelden van de triathlon in het centrum van Rotterdam de wereld over gaan. Dat Team NL de WK nu ook omarmt, is een fantastische erkenning voor het evenement en daarmee ook voor de sport.”
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 januari 2018
Eerste sprekers aangekondigd voor Sponsorreport Jaarcongres
Pijl
Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF; Bart Rutten, algemeen directeur...
17 januari 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport
17 januari 2018
UEFA Europa League blijft bij Fox Sports
Pijl
FOX Sports zendt ook de komende drie jaar de UEFA Europa League live uit. De sportzender h...
17 januari 2018 // Media // Sport
16 januari 2018
DEGIRO nieuwe hoofdsponsor Rugby Nederland
Pijl
Vanaf 1 januari is DEGIRO de nieuwe hoofdsponsor van Rugby Nederland. De overeenkomst is a...
16 januari 2018 // Sport
12 januari 2018
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo verlengt partnership met Capital Advertising
Pijl
Schaatsploeg Team LottoNL-Jumbo en Capital Advertising hebben deze week hun samenwerking ...
12 januari 2018 // Media // Sport
12 januari 2018
TOTO naamgever KNVB Beker
Pijl
TOTO wordt naamgever van de KNVB Beker en verlengt het sponsorcontract tot en met 2022.
12 januari 2018 // Sport