Volkswagen wordt UEFA-partner

9 augustus 2017 // Sport
Volkswagen wordt UEFA-partner
Volkswagen wordt de opvolger van Hyundai-Kia als partner van UEFA. Het contract zal vooral gebruikt worden als communicatieplatform voor de introductie van de I.D., dat vanaf 2020 het gezicht wordt van Volkswagen's e-mobiliteit.

Het contract van Volkswagen gaat volgend jaar in en heeft een duur van vier jaar tot 2022.
In deze periode valt onder andere EURO 2020 dat in 13 Europese steden wordt gespeeld, onder andere in de Johan Cruijff Arena in Amsterdam.
Volkswagen wordt ook partner bij de andere landencompetities zoals de kwalificatiewedstrijden voor EURO 2020 en de Europese kwalificatiewedstrijden voor het WK in 2022, de UEFA Nations League en het EK voor vrouwen.
Volkswagen is de opvolger van Hyundai-Kia dat sinds 2000 partner is van UEFA.

Volkswagen werd onlangs ook al partner van de Duitse voetbalbond DFB. Ook in Nederland is Volkswagen partner van de KNVB. Volkswagen heeft ook contracten met de Franse en Zwitserse voetbalbond.

Herbert Diess, CEO van Volkswagen: "Geen andere sport is zo krachtig als voetbal en verbindt zo veel mensen. Bovendien is het 2020 kampioenschap dat in heel Europa wordt gespeeld een fantastisch project. Wij willen bijdragen aan het bouwen van bruggen tussen alle landen en alle voetbalfans via onze mobiliteit en onze creativiteit."

Meer over (tags): Sponsorcontracten,
Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

18 januari 2018
Players United Events & Consultancy versterkt zich
Pijl
Players United Events & Consultancy heeft zich versterkt met Robin van Vliet (Strategy & C...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Opel onderzoekt DNA Feyenoord-supporters
Pijl
Op initiatief van Opel gaat presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer uitzoeken ...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Hightech schaatsstoel KPN helpt allerjongsten het ijs op
Pijl
Telecomprovider en ICT-dienstverlener KPN introduceert vandaag samen met meervoudig Olympi...
18 januari 2018 // Sport
18 januari 2018
Golazo neemt aandeel in Triple Double
Pijl
Het Belgische sportmarketingbureau Golazo heeft een substantieel aandeel genomen in Triple...
18 januari 2018 // Sport
17 januari 2018
Eerste sprekers aangekondigd voor Sponsorreport Jaarcongres
Pijl
Thomas van Schaik, Manager Marketing en Commercie NOC*NSF; Bart Rutten, algemeen directeur...
17 januari 2018 // Entertainment // Kunst & cultuur // Sport