Artikelen

ING en Koninklijk Concertgebouworkest al 35 jaar trotse partners

Op zaterdag 20 april aanstaande is het precies 35 jaar geleden dat ING en het Koninklijk Concertgebouworkest hun partnerschap bezegelden. Met deze samenwerking maken zij klassieke muziek voor een breed publiek in Nederland toegankelijk.

Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership

Heineken en het Rijksmuseum maken vandaag bekend hun bestaande partnership te verlengen tot en met eind 2025. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.

Nationale-Nederlanden en Atletiekunie slaan handen ineen

Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) en hardlopen.nl, een platform van de Atletiekunie, lanceren vandaag de NN Running Coach. Deze persoonlijke digitale coach op hardlopen.nl is het eerste wapenfeit van een nieuwe samenwerking tussen de sportbond en de financiële dienstverlener.

TCS blijft partner KLM Open

Tata Consultancy Services is ook de komende jaren official partner van het KLM Open. Daarnaast is kledingmerk CODE-ZERO official clothing supplier van het toernooi geworden.

Marjon Hoffman en Odido brengen gratis kinderboek uit

Om scholieren vooral te stimuleren meer boeken te lezen en hun telefoon vaker weg te leggen, komt Odido met ‘Het Telefoonboekje’. Het verhaal komt van de succesvolle kinderboekenschrijver Marjon Hoffman, onder andere bekend van de populaire reeks ‘De Regels van Floor’. ‘Het Telefoonboekje’ wordt vanaf vandaag door Odido met steun van CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) gratis aangeboden aan basisscholen in Nederland.

Heineken hijst de zeilen voor SAIL 2025

De tiende editie van SAIL in Amsterdam gaat mede mogelijk gemaakt worden met hulp van Heineken. De Amsterdamse bierbrouwer wordt officieel hoofdsponsor van het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.

Tour de Tietema en Center Parcs slaan handen ineen

Tour de Tietema gaat een avontuurlijke en heel natuurlijke samenwerking aan met Center Parcs. Center Parcs verbindt zich per direct als partner aan het mediabedrijf met een eigen wielerploeg. 'De samenwerking met Center Parcs sluit perfect aan bij waar we nu staan', aldus Bas Tietema. 'We zijn dol op avontuur, maar vinden het ook belangrijk om onszelf soms even terug te trekken, weg van het circus. Bij Center Parcs vinden we beiden.'

Odido kondigt samenwerking aan met Marrit Steenbergen

Als partner van NOC*NSF, TeamNL en de Nederlandse sport, kondigt Odido vandaag een samenwerking aan met Olympisch zwemster Marrit Steenbergen. Steenbergen is onderdeel van meerdere atleten waarmee Odido in dit Olympisch jaar nauwer gaat samenwerken. De samenwerking werd aangekondigd door middel van een minidocumentaire.

50+ Mobiel groeit door naar mouwsponsor PSV

PSV en 50+ Mobiel hebben het sponsorcontract opengebroken. De telecomaanbieder groeit door naar official partner, is vanaf volgend seizoen mouwsponsor van PSV 1 en verlengt met drie jaar.

Atradius Collections shirtsponsor Nederlandse nationale basketbalteams

Atradius Collections, een wereldleider in debiteurenbeheer en incasso, wordt de nieuwe shirtsponsor van de Nederlandse Nationale basketball teams.

Nieuwe serie 'Nooit Verteld' brengt verborgen verhalen van topsportsters

Vandaag gaat de docuserie 'Nooit Verteld' van start bij AD. In deze gloednieuwe videoserie worden de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters verteld die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld. ‘Nooit Verteld’ maakt deel uit van #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met de sportbonden KNVB, KNHB, Nevobo en NHV om de droom van vrouwensportteams uit te laten komen. Vanaf donderdag 11 april is de eerste aflevering te zien op AD.nl/nooitverteld. Daarnaast wordt de serie via Play uitgezonden op verschillende kanalen van DPG Media.

Reggeborgh Foundation steunt judoka Jelle Snippe

Reggeborgh Foundation gaat judoka Jelle Snippe ondersteunen. De foundation heeft een nieuw initiatief genaamd ‘Groene Appeltjes’ opgestart en is blij om Jelle Snippe als eerste ‘Groene Appel’ te mogen verwelkomen. Het zwaargewicht mag rekenen op financiële steun voor zijn topsportcarrière. Reggeborgh stelt daarnaast vakkennis en expertise beschikbaar.

De maatschappelijke magie zit ‘m in de kleine dingen

De laatste jaren merkt onderzoeksbureau Markteffect in de gesprekken die men voert dat het belang van maatschappelijke activaties bij sportsponsoren aan het opschuiven is. Waar dit onderwerp een aantal jaren geleden nog een soort verplicht onderdeel was in de sponsormix, wordt er tegenwoordig steeds vaker bewust budget voor gereserveerd. En dat is een goed teken, vindt Michael Petit van Markteffect.

Niets is voor eeuwig

Nike wordt vanaf 2027 de nieuwe ‘kit supplier’ van de Duitse voetbalbond DFB en neemt de plaats in van adidas. Het zorgde voor veel ophef in Duitsland. Maar niets is voor eeuwig, zeker niet in sponsoring, constateert Marcel Beerthuizen.

MediaMarkt hoofdsponsor Feyenoord

Feyenoord heeft vanaf komend seizoen een nieuwe hoofdsponsor: MediaMarkt Nederland. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027. De driejarige overeenkomst werd vandaag officieel bekrachtigd in De Kuip. MediaMarkt is de opvolger van EuroParcs dat afgelopen vijf jaar hoofdsponsor was.