Artikelen

Geslaagde merkactivaties op Lowlands

Lowlands werd dit jaar mede mogelijk gemaakt door maar liefst vijf nieuwe partners. Samen met Marcel Surendonk, Hoofd Brand Partnerships bij Mojo Concerts, kijken we terug op de activering van de merken tijdens een in alle opzichten geslaagde 27e editie.

“Wij moeten als AFAS het voorbeeld geven”

Het herstel van het AFAS Stadion van AZ kan volgens sommige deskundigen zeker een jaar duren. Niet alleen voor de club en de supporters, maar ook voor de sponsors heeft het natuurlijk enorme impact. Hoe kun je als hoofdsponsor deze periode zo goed mogelijk overbruggen? “We gaan er voor zorgen dat het steeds lijkt alsof we in het eigen stadion spelen”, zegt Martijn Delahaye van AFAS.

24 september: Sponsorreport jaarcongres

Schrijf je net als inmiddels bijna 100 andere sponsors, rechtenhouders en bureaus in voor het jaarlijkse Sponsorreport congres op 24 september.

Heroes Den Bosch kiest voor eigen naam en kleuren

Heroes Den Bosch gaat voortaan onafhankelijk van een hoofdsponsor onder eigen naam en kleuren opereren. New Heroes verdwijnt als naamgever van de basketballclub uit Den Bosch.

Non-spot markt daalt naar 40 miljoen

In de eerste helft van 2019 is de omvang van de non-spotmarkt gedaald van € 41 miljoen in de eerste helft van 2018 naar € 40 miljoen in de eerste helft van dit jaar. Dat blijkt uit het TV halfjaarrapport van Screenforce dat op 15 augustus is gepubliceerd.

CM.com zet stappen in marketing

CM.com was afgelopen jaren hoofdsponsor van NAC Breda. Dit jaar werd het bedrijf een van de partners van de Dutch Grand Prix in Zandvoort in 2020 en is als partner van Lowlands een ‘mobile order’-pilot opgezet. Sponsorreport sprak op het festival met mede-oprichter en CEO van CM.com Jeroen van Glabbeek.

Rabobank en H20 in esports-stadion

Rabobank en H20 slaan de komende drie jaar de handen ineen om jongeren samen te brengen in het Rabo Esports Stadium Amsterdam. Daarnaast willen de partijen innovatie stimuleren bij creative tech startups. Rabobank Waterland en Omstreken en H20 esports maakten dit nieuws vandaag in Keulen bekend tijdens Gamescom 2019, de grootste gamebeurs ter wereld.

ABN AMRO Cup wordt ABN AMRO Weekend

Dit jaar maakt de 12e editie van de ABN AMRO Cup plaats voor de eerste editie van het officiële ABN AMRO Weekend.

"Rabobank weert clubs als klant"

De Rabobank zou afstand nemen van het betaald voetbal in Nederland, omdat ze de risico’s van het zaken doen met profclubs te groot acht. Dat schrijft NRC naar aanleiding van een intern bericht van de bank dat in handen is van de krant.

Brasserie 2050: van Lowlands naar FEI EK Dressuur en Springen

Rabobank Rotterdam en Maison van den Boer lanceren deze week tijdens de Longines FEI Europese Kampioenschappen Springen, Dressuur en Para Dressuur, van 19 t/m 25 augustus in Rotterdam een nieuwe compacte versie van Brasserie 2050.

Rabobank verlengt topsponsorcontract met Volendam

Vrijdag, voorafgaande aan de wedstrijd FC Volendam-Roda JC, ondertekende Eric Zwart namens Rabobank Waterland en Omstreken, een 3-jarig sponsorcontract met FC Volendam.

Osonyq ook partner Judobond

Voor een periode van 5,5 jaar zijn Judo Bond Nederland (JBN) en Osonyq Sports Drink een partnership aangegaan in de vorm van een leveranciersovereenkomst.

Rabobank zorgt voor Smart Toilets op Lowlands

Op het Lowlandsfestival van 16 tot 18 augustus krijgen bezoekers een primeur: zij kunnen gebruik maken van Smart Toilets in Rabobank’s restaurant ‘Brasserie 2050’.

Grolsch en Nederlands Film Festival breiden samenwerking uit

Biermerk Grolsch en het Nederlands Film Festival (NFF) breiden hun driejarige samenwerking uit. Grolsch verbindt dit jaar voor het eerst haar naam aan het Gouden Kalveren Gala, wat daarmee nu het Grolsch Gouden Kalveren Gala heet.

Fortuna Sittard gaat samenwerken met Wereld Natuur Fonds

Aan de vooravond van de eerste thuiswedstrijd in de Eredivisie presenteerde Fortuna Sittard een samenwerkingsverband met het Wereld Natuur Fonds (WWF).