Artikelen

Euro 2000 sponsors slecht herinnerd

Een onderzoek van het Performance Research Europe (PRE) laat zien dat een maand na het toernooi maar de helft van de ondervraagden zich nog één van de twaalf officiële EURO 2000 sponsors kan herinneren.

Opel neemt stelling tegen vreemdelingenhaat

Via opvallende advertenties hebben Bayern München en hoofdsponsor Opel afgelopen zondag en maandag stelling genomen tegen de vreemdelingenhaat in Duitsland.

Sport1 hoofdsponsor Haagsche Rugby Dagen

Sport1 is hoofdsponsor van de Haagsche Rugby Dagen, die van vrijdag 25 augustus tot en met zondag 27 augustus worden gehouden.

ING combineert partnerships bij SAIL2000

SAIL Amsterdam 2000 wordt op 24 augustus officieel geopend met een concert van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Team Philips terug te water

De door Philips gesponsorde catamaran Team Philips wordt op 23 september opnieuw te water gelaten in Engeland.

Coca-Cola meeste waard

Een onderzoek van het Amerikaanse bureau Interbrand laat zien dat Coca-Cola nog steeds het merk is met de meeste waarde.

Olympische sponsors stijgen in bekendheid

Bijna driekwart van de Australiërs kunnen op zijn minst één Olympische sponsor noemen van de spelen in Sydney. Dat is tien procent meer dan een half jaar geleden.

'Sponsoring meest geschikte instrument binnen ondernemingscommunicatie'

Bijna tachtig procent van de Duitse communicatiemanagers vindt dat sponsoring beter werkt bij het aanspreken van specifieke doelgroepen dan reclame en verkoopacties.

Zandvoort krijgt Toyota Yaris Cup

Toyota zal vanaf het komende raceseizoen op Zandvoort een eigen merkenrace starten: de Yaris Cup.

FC Den Bosch lijkt gered

FC Den Bosch lijkt behouden voor betaald voetbal nu de gemeenteraad garant wil staan voor een bedrag van 3 miljoen gulden.

adidas partner van de Champions League

adidas wordt het komend seizoen officieel supplier en licentiehouder bij de UEFA Champions League.

Daling winst adidas door EURO 2000

De marketingkosten voor EURO 2000 hebben er toe bijgedragen dat de winst van adidas-Salomon het eerste halfjaar van 2000 sterk is gedaald.

Adecco wordt sponsor KNVB

Adecco, de grootste uitzendorganisatie ter wereld, zal na de EURO 2000 sponsor worden van de KNVB en daarmee van het Nederlands voetbalelftal.

Ajax en Adidas gaan strategisch samenwerken

Ajax en Adidas gaan samen het nieuwe millennium in. Vanaf juli 2000 gaat de vijfjarige samenwerking tussen Ajax en Adidas van start, waarbij beide partijen een nationaal en internationaal marketingprogramma voor ogen hebben. Vandaag zal de samenwerking tussen adidas en Ajax officieel worden bekrachtigd.

Kunstprijzen voor KPN en Rijksmuseum

De Kunstsponsorprijzen 1998 zijn toegekend aan het Rijksmuseum in Amsterdam en het telecombedrijf KPN.