Artikelen

Nieuwe sponsors voor Lowlands

Op Lowlands zijn dit jaar naast de vaste sponsors Heineken, Coca-Cola, Bacardi en Rabobank ook een aantal nieuwe sponsors te vinden, zoals Nespresso, Samsung en CM.com.

Het belang van een SponsorRing (2)

Players United, Nationaal Ouderenfonds en Kappé wonnen vorig jaar een gouden SponsorRing in de categorie smart budget. Youri van Rijswijk (Managing Director Players United) vertelt wat de SponsorRing de verschillende partners nog meer opleverde.

Budweiser sponsor van Ajax

Budweiser, onderdeel van Bierbrouwerij AB InBev, neemt de komende jaren bij Ajax de plaats in van AB InBev biermerk Jupiler.

Roompot Vakanties niet langer hoofdsponsor na 2019

Roompot Vakanties zal volgend jaar niet meer te zien zijn in het profpeloton. Het neemt na vijf jaar afscheid als hoofdsponsor van het team.

Budweiser komt naar Nederland

Bierbrouwerij AB InBev kondigt maandag 22 juli aan het iconische Amerikaanse merk Bud in Nederland te lanceren.

Miele PowerWash opnieuw op Lowlands

De Miele PowerWash staat ook dit jaar weer op Lowlands. Voor de derde, en volgens Miele voor de allerlaatste keer.

PSV sluit partnerschap met EA Sports

PSV gaat een partnerschap aan met Electronic Arts (EA). De producent van de EA SPORTS FIFA-spellen verbindt zich voor drie jaar aan PSV.

Column: gezocht: partner voor inclusiviteit

In de culturele sector wordt, ook als het om sponsoring gaat, veel vergaderd over de belangrijkste thema’s van deze tijd. Anna Kesler merkt dat de vraag 'Hoe inclusief zijn we nou echt als instelling?' vaak voorbijkomt.

Niks is onmogelijk bij de Zwarte Cross

Vandaag start vier dagen Zwarte Cross. Het evenement is in 23 jaar uitgegroeid van een motorcross op een weiland tot een festijn van muziek, theater, sport, circus en stunts. Met 220.000 bezoekers is de Zwarte Cross het grootste festival van Nederland geworden. De sponsors groeiden mee.

Keynote Jaarcongres Juul Manders: “Mijn advies is gewoon beginnen”

Zes jaar geleden richtte de succesvolle internetondernemer Juul Manders samen met Ralph de Geus en oud-voetbalinternational Demy de Zeeuw drie bedrijven op: modemerk BALR., lifestyle-platform Wannahaves en online voetbalcommunity 433. Juul Manders verzorgt de openingskeynote op het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september.

Waarom het Openluchtmuseum partner van Vitesse wordt

Het Nederlands Openluchtmuseum wordt mede-hoofdsponsor van Vitesse. Directeur Teus Eenkhoorn legt uit waarom het museum in de samenwerking is gestapt. “Als ik cash geld had moeten betalen aan Vitesse, was de deal niet doorgegaan.”

AD nieuwe mediapartner van Feyenoord

Het AD is vanaf dit seizoen weer mediapartner van Feyenoord. De Persgroep Nederland, de uitgever van onder andere het AD, tekent binnenkort een overeenkomst voor de komende drie seizoenen.

CTS nieuwe sponsor talententeam Atletiekunie

CTS Group is de nieuwe sponsor van het CTS Group Talententeam van de Atletiekunie. CTS is de opvolger van AA Drink dat het talententeam jarenlang sponsorde.

ABN AMRO scherpt sponsorstrategie aan

Een nieuwe purpose van de bank met andere thema’s én behoefte aan meer eenduidigheid vormen de aanleiding voor ABN AMRO om haar sponsorstrategie aan te scherpen. Met ‘Buitengewoon Gedreven’ als leidraad voor de activatie wil ABN AMRO meer consistentie, relevante zichtbaarheid en ruimte voor purpose driven sponsoring creëren. Sander Bestevaar, hoofd Brand Activation bij ABN AMRO, vertelt hoe de nieuwe strategie er uitziet.

Uniek partnership voor Vitesse

Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ zoo worden gezamenlijk hoofdsponsor bij de Arnhemse club met de pay off ‘Dagje uit in Arnhem’. De bekendmaking gebeurde in combinatie met een spectaculaire presentatie van het speciale Airborne-tenue. Olivier Smit, Commercieel directeur bij Vitesse, gaat in op de achtergronden van het bijzondere partnership.