Artikelen

KNVB en Nike presenteren nieuw thuistenue

De KNVB en Nike hebben vandaag het nieuwe thuistenue voor het Nederlands elftal onthuld, dat ook tijdens EURO2024 zal worden gedragen. Bondscoach Ronald Koeman overhandigde symbolisch het Oranjeshirt aan middenvelder Frenkie de Jong. Het werd een eerbetoon aan het historische moment waarop de toenmalige bondscoach Rinus Michels in 1988 het shirt aan Koeman overhandigde voorafgaand aan het gewonnen EK.

'MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor Feyenoord'

Mediamarkt wordt de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord, meldt de Telegraaf. Het nieuws is nog niet bevestigd door de club.

Europese sponsorindustrie naar € 30.9 miljard

De Europese sponsoringindustrie wordt voor 2023 geschat op 30,9 miljard euro (een stijging met 6,2%) en komt daarmee net boven het niveau van 2019, voor de pandemie. Sportsponsoring bereikt een nieuw hoogste niveau met € 22 miljard. Dat blijkt uit de ESA Sponsorship Market Overview 2024.

Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren uit in The Name Game

Wielerploeg Team Visma | Lease a Bike daagt commentatoren en podcasters uit om hun nieuwe teamnaam goed uit te spreken. In The Name Game worden televisie-uitzendingen en podcasts tijdens de komende voorjaarsklassiekers met behulp van AI gecontroleerd op het juiste gebruik van de naam. De campagne is ontwikkeld door sportmarketingbureau On Your Marks (voorheen TDE).

Blauw Sponsorship Impact wint European Sponsorship Award 2024

Blauw Sponsorship Impact heeft een prestigieuze European Sponsorship Award for Best Use of Measurement & Insight ontvangen voor de samenwerking met het Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team en de sponsoring impact tracker voor hun partners.

Paul Schuiling Hoofd Development & Filantropie bij Centraal Museum

Het Centraal Museum heeft Paul Schuiling benoemd tot het nieuwe Hoofd Development & Filantropie. Paul start vanaf 6 mei en volgt daarmee Anna Kesler op.

AkzoNobels verf beschermt toekomst historische molens Kinderdijk

De iconische18e-eeuwse molens van Kinderdijk in Nederland worden behouden met hulp van het merk Sikkens van AkzoNobel. Het bedrijf heeft een zesjarige overeenkomst getekend om de 19 windmolens, die rond 1740 werden gebouwd en in 1997 zijn uitgeroepen tot UNESCO Werelderfgoed, te beschermen.

Coca-Cola en Ajax verlengen samenwerking

Coca-Cola Europacific Partners en Ajax hebben hun partnership-overeenkomst verlengd tot en met 2027. Coca-Cola en Ajax hebben sinds 2021 een partnership. Centraal daarbij staat het samenbrengen van fans en hen unieke ervaringen bieden. De focus voor de komende seizoenen komt te liggen bij acties rondom Coca-Cola Zero Sugar, Aquarius en Powerade.

Odido trapt WK Shorttrack af met Xandra Velzeboer  

Als presenting partner van het ISU WK Shorttrack 2024 in Ahoy, introduceert Odido een persoonlijk inkijkje in het team van shorttrackster Xandra Velzeboer. Een intiem portret van de getalenteerde shorttrackster, waarbij Odido niet alleen Xandra, maar juist ook de mensen achter de topsporter belicht.

Non-spotbestedingen groeien met 6,5% naar € 111 miljoen

In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op € 922 miljoen, een daling van 5,6% in vergelijking met 2022. De spotbestedingen kwamen in 2023 uit op € 811 miljoen en de non spotbestedingen laten een stijging zien en komen in 2023 uit op € 111 miljoen.

FYEO nieuwe partner voor TeamNL

Voor topsporters is het op de spannendste momenten doorslaggevend dat ze kunnen rekenen op hun ogen en dat hun zicht op geen enkele manier gehinderd wordt. Met de nieuwe partner van TeamNL – FYEO (For Your Eyes Only) is dat zicht gegarandeerd. Topsporters kunnen hun ogen laten onderzoeken en eventueel kiezen voor een behandeling waarmee een bril of lenzen overbodig worden.

Thematafels over duurzaamheid

Traditioneel biedt ons jaarlijkse congres weer een aantal interessante en interactieve thematafels. Voortbordurend op het thema sustainable partnerships ook bij de thematafels aandacht voor dit onderwerp, met presentaties van DGTL/ID&T, Innovation Clubhouse, More2Win, Rotterdam Ahoy en Markteffect.

Reggeborgh Foundation tot en met 2030 sponsor Schaatsteam

Reggeborgh Foundation blijft tot en met de Olympische Spelen van 2030 hoofdsponsor van het Schaatsteam. Dat nieuws werd vandaag bekend gemaakt tijdens het WK sprint en allround in Inzell. Het contract met het team van Gerard van Velde is met vier jaar verlengd. “Hier zijn wij ontzettend blij mee. Dat biedt veel perspectief voor de toekomst. Wij kunnen nu verder bouwen aan de plannen voor ons team”, zegt hoofdtrainer Gerard van Velde.

Erve Asito wordt Asito Stadion

Na vijf jaar Erve Asito hebben Asito en Heracles Almelo samen besloten om het stadion vanaf 1 juli 2024 de naam van het stadion te veranderen naar Asito stadion.

Partnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw verlengd

Na de succesvolle samenwerking sinds 2018 wordt het mediapartnership tussen KNLTB en DPG Media opnieuw met 3 jaar verlengd.