Partners

Sponsorreport werkt met verschillende bedrijven en bureaus samen op het gebied van kennis, content en betrokkenheid. Huidige partners zijn: ATPI, Content Stadium, Fonds Gehandicaptensport, Markteffect, SportVibes, Stichting SponsorRingen, TDE, Triple Double.

Ahoy

Rotterdam Ahoy is de meest veelzijdige venue van Nederland en al 50 jaar gericht op het organiseren van de mooiste evenementen.

Met de Ahoy Arena, zes exhibition hallen en het gloednieuwe Rotterdam Ahoy Congres Centre (RACC) -waar de multifunctionele concertzaal RTM stage onderdeel van uitmaakt- is er bij elkaar meer dan 90.000 m2 aan bruikbare vloeroppervlakte.
Daarnaast is Rotterdam Ahoy vanwege de grote diversiteit en flexibiliteit aan ruimtes de perfecte locatie voor beurzen, bedrijfsevenementen, concerten, (indoor)festivals, (top)sportevenementen en combi-evenementen.

Rotterdam Ahoy staat -mede door de opening van het congrescentrum en het Eurovisie Songfestival- internationaal meer op de kaart (in de spotlight) dan ooit. Wij kijken ernaar uit ons record van 1,5 miljoen jaarlijkse bezoekers te verbreken!

Fonds Gehandicaptensport

Fonds Gehandicaptensport zet zich in om sport voor iedereen met een handicap structureel mogelijk te maken, het sportaanbod kwalitatief en kwantitatief te verbeteren en meer aandacht te vragen voor de gehandicaptensport.
Dat doen wij door middel van het financieren van sportevenementen, het beschikbaar stellen van subsidies aan sportorganisaties zonder winstoogmerk, het werven van (financiële) middelen en het geven van voorlichting.

Fonds Gehandicaptensport heeft een uniek domein. Wij zijn namelijk het enige Fonds dat zich uitsluitend richt op sport (zowel de breedte-, als de topsport) en er is voor alle sporters met een handicap (lichamelijke, zintuigelijke en/of verstandelijk).

Markteffect

Markteffect is een toonaangevend marktonderzoeksbureau en geeft met behulp van strategisch advies op basis van marktonderzoek inzicht in o.a. de effecten van sportsponsoring. Markteffect gebruikt eigen, geijkte methodieken om sponsorships te analyseren. Onder andere door middel van het uitvoeren van sponsoreffect metingen, waarin alle KPI’s uitgebreid worden belicht. De ROI van een sponsorship wordt hiermee zeer nauwkeurig in kaart gebracht.

Ook helpt Markteffect sportclubs en sportbonden door vooraf in kaart te brengen welke potentie zij hebben voor sponsoren en met welke organisaties zij een goede sponsorfit zouden vormen. Deze marktanalyses spelen een belangrijke rol in de totstandkoming van sponsorships. De inzichten uit deze onderzoeken helpen de klanten van Markteffect om de juiste beslissingen te maken.
Enkele voorbeelden uit het groeiende portfolio zijn de Eredivisie CV, Jupiler League, Triple Double, Team LottoJumbo, PSV, Vitesse, KNVB, KNLTB, NBB, VriendenLoterij, Unibet, Philips, Umbro, AFAS, EnergieDirect, Asito en de Nederlandse Curling Bond.

Markteffect Sportmarketing Research
Schimmelt 46
5611 ZX Eindhoven
Tel +31 (0) 40 239 22 90
Email: info@markteffect.nl
Website: www.markteffect.nl

SportVibes

SportVibes
We Add Excitement

Met 40 specialisten werken wij voor en met merken, sportbonden, overheden en onze eigen proporties zoals de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix, Harbour Run, Gillette, La Vuelta, NOC*NSF, Dam tot Dampark, Coca-Cola en werken we met Tata Consultancy Services samen voor de TCS Amsterdam Marathon.

We zijn niet alleen expert op het gebied van eventorganisatie, maar ons team van MarCom-specialisten zijn professionals op het gebied van strategie, concept, off- en online communicatie en PR. Daarnaast creëert en produceert onze in-house Content Studio onderscheidende content: van print tot digitaal, van animaties tot (video)producties.

Check out our exciting work at www.sportvibes.nl of kom langs voor een kop koffie!

Stichting Sponsor Ringen

De missie van de Stichting Sponsor Ringen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.

De Stichting Sponsor Ringen tracht dit te bereiken door:

  • Het opzetten en bewaken van een onafhankelijke en objectieve jureringproces dat leidt tot de uitreiking van prijzen aan sponsorcases die zich het afgelopen jaar hebben onderscheiden;
  • Het publiceren van en over deze succesvolle sponsorcases;
  • Het initiëren van activiteiten ten behoeve van de professionele ontwikkeling van het vakgebied sponsoring;
  • Het stimuleren van innovatie en kennisuitwisseling in de branche;

Sponsorreport is mediapartner van de Stichting Sponsor Ringen

Triple Double

Triple Double ontwikkelt, met de sport als bondgenoot, marketingconcepten voor het bedrijfsleven; wij brengen merken en fans bij elkaar. Om vele communicatieve of commerciële doelstellingen te bereiken biedt sport namelijk een ultiem platform en associatief thema. Onze klanten profiteren van kennis én ervaring op het gebied van marketing, (digitale) media, sponsoring, management en commercie.

We houden van een totaalaanpak: van strategie tot en met executie/activatie, waarbij onze klanten koning zijn, maar de waarden en normen in de sport altijd gerespecteerd worden. Creativiteit zit in ons DNA, maar meetbare resultaten staan centraal. Terwijl we de absolute kwaliteit van de marktleider nastreven, behouden we graag de sympathie van de underdog. En 'last, but certainly not least': ditalles met een ongekende passie voor sport!

Triple Double sportmarketing
SX
Torenallee 3
5617 BA Eindhoven
Tel: (+31) 040 782 00 00
Email: info@tripledouble.nl
Website: www.tripledouble.nl