KNVB en Coca-Cola verlengen partnership

De KNVB en Coca-Cola Nederland hebben hun partnership met een jaar verlengd tot en met 2021. Coca-Cola is via sportdrank Aquarius al sinds 2010 verbonden aan de KNVB en beide partijen hebben de samenwerking sinds 2015 uitgebreid met als doel om de voetbalbeleving in Nederland te vergroten.

Coca-Cola focust zich op het fan-domein en zet acties op die de beleving rondom wedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen vergroot, zoals aansprekende winacties waarbij je kans maakt om live in het stadion aanwezig te zijn. Nu de Oranjewedstrijden tijdelijk zonder publiek moeten worden gespeeld, is creativiteit vereist om de liefde voor het voetbal ook buiten het stadion levend te houden. Rondom de Nations Leaguewedstrijd Nederland-Polen organiseerden Coca-Cola Nederland en de KNVB daarom een wel heel bijzondere Oranje Coca-Cola take-over, waar een JO16-team van LVV Lugdunum de verrassing van hun leven kreeg.

Coca-Cola Nederland is al meer dan een decennium partner van de KNVB en blijft de voetbalsport voorlopig nog langer ondersteunen. “De verlenging van de samenwerking met Coca-Cola Nederland is een schitterend voorbeeld van goed partnership in deze moeilijke coronatijden”, zegt Jean-Paul Decossaux, directeur commercie van de KNVB. “Ook nu de Oranjewedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden, zijn Coca-Cola en de KNVB op een creatieve manier op zoek naar nieuwe ideeën om de samenwerking ook in deze tijden goed vorm te geven. Dat lukt alleen als beide partijen zich in een partnership flexibel opstellen.”

"Door de focus te verleggen van stadionbeleving naar content, proberen we voetballend en voetbalfan Nederland ook nu zoveel mogelijk te verbinden met elkaar en het Nederlands voetbal. We zijn trots om dit partnership te mogen verlengen en kijken uit naar het komende jaar", aldus Anouk van den Broek, Experiential Marketing & Asset Manager bij Coca-Cola Nederland.

Beeld: KNVB Media