Samenwerking Ajax en ICONIX uitgebreid en verbeterd

Energiedrank-producent ICONIX heeft het langlopende sponsorcontract met Ajax uitgebreid en verbeterd. Vanaf seizoen 2019-2020 schuift ICONIX van Official Sponsor op naar Official Partner van Ajax. De looptijd van het contract is tot juni 2028. Ajax en ICONIX gaan samenwerken aan het verder laden van het thema ‘Focus First, Legend Later’.

Elroy Kromheer, Commercieel Directeur bij ICONIX: “Het afgelopen half jaar waren we sponsor van Ajax, voor ons een belangrijk onderdeel van de marktintroductie van ICONIX. Als partner van Ajax en Amsterdams merk gaan we nu een stap verder en gaan richting fans onze belofte activeren. Te beginnen met een grote actie tot eind augustus waarbij fans bij aankoop van ICONIX kans maken op seizoenkaarten voor de komende tien jaar.”

Menno Geelen, Commercieel Directeur bij Ajax: “ICONIX stapte afgelopen seizoen in als sponsor van Ajax. Vanaf komend seizoen zijn ze Official Partner. We waarderen het vertrouwen van ICONIX in onze samenwerking. En zijn er trots op dat ze in Ajax de belangrijkste partner zien om aan hun naamsbekendheid en merkvoorkeur te werken en zich voor lange tijd aan ons te verbinden.”

Vanaf vandaag start de gezamenlijke retailactie ‘Fan for Life’ waarbij men bij aankoop van een blik ICONIX seizoenkaarten voor de komende tien jaar kan winnen. Deze actie loopt bij de grotere retailers. Meer informatie is te vinden op www.ajaxfanforlife.nl.

Afgelopen periode werden bij Ajax al de partnerships met CST (tot en met 2021), Budweiser / AB InBev (tot en met 2025), Ziggo (tot en met 2022) en adidas (tot en met 2025) verlengd en verbeterd. Met de vernieuwde samenwerking met ICONIX hoort de energiedrank nu tot de vier toppartners van Ajax, naast ABN Amro, BUD en CST. Zij zijn samen met hoofdsponsors adidas en Ziggo de zes belangrijkste partners van Ajax op commercieel gebied.