AA Drink dropt SportBeAAts met nieuwe campagne

"AA Drink is er voor alle sporters die het maximale uit zichzelf willen halen". Met deze merkdoelstelling heeft de marktleider in sportdranken samen met marketingbureau 2Basics een nieuwe 360° marketingcampagne ontwikkeld: SportBeAAts #metAAdrink.

SportbeAAts zijn een verzameling exclusieve muziektracks, speciaal voor sporters om tot maximale prestaties te komen.;Muziek is voor veel (top)sporters een belangrijke motivatie om tot het uiterste te gaan. Veel topatleten gebruiken daarom muziek in hun voorbereiding of tussen wedstrijden door om zich maximaal op te laden. Ex-wereldkampioen Judo en DJ Denis van der Geest weet als geen ander wat muziek voor je sportprestaties kan doen. Hij was voor AA Drink de perfecte kandidaat om speciale muziektracks te produceren die sporters moet motiveren om voor maximale prestaties te gaan.

Olympische kampioenen als Epke Zonderland, Marit Bouwmeester en Nadine Broersen hebben Dennis de inspiratie en input gegeven voor het produceren van deze unieke tracks. Het energieke resultaat is terug te horen in 10 exclusieve SportBeAAts, nu gratis te downloaden met een actieverpakking AA Drink Iso Lemon of AA Drink Isotone, verkrijgbaar in vrijwel alle supermarkten.

De retailactie duurt 3 maanden en is afgetrapt op 9 april met een uniek PR event tijdens de Rotterdam Marathon. De SportBeAAts zijn gratis te verkrijgen bij aankoop van AA Drink Isotone en AA Drink Iso Lemon 0,5 L.Het doel van de campagne is tweeledig: het bouwen van duurzame relaties met sporters via het retailkanaal en het verhogen van conversie op de 2 isotone sportdranken van AA Drink: Iso-lemon en Isotone. AA Drink wil de isotone sportdranken opnieuw laden en op de kaart zetten. Voor elk sporter is een isotone sportdrank van belang om de vocht- en energiebalans op peil te houden tijdens intensief sporten. Alleen zo voorkom je onnodig prestatieverlies.

Duurzame relaties bouwen

Guido Gielen, Senior Brand & Sports Marketing Manager AA Drink: "Ik ben nu al enorm trots op deze voor ons unieke campagne. Waarin we op een bijzondere manier onze functionele boodschap laden door muziek en sport te combineren. Met zulke toonaangevende ambassadeurs in de hoofdrol, verwacht ik dat we onze doelen zeker gaan realiseren en het belang van isotone sportdranken terug op de kaart zetten.”

Commercieel directeur 2Basics Milena van Not: "We zijn als marketingpartner van AA Drink en bedenkers van deze campagne natuurlijk super trots - en ook over de samenwerking met AA Drink. Een energiek merk dat echt impact wil maken door haar klanten via krachtige touchpoints te bereiken en beraken, zowel on- en offline. En via de passie van de consument verder werkt aan het bouwen van een duurzame relatie met haar doelgroep.”