Artikelen

Plenaire programma Sponsorreport congres bekend

Met de toevoeging van Jochem Hes, de oprichter van Naif Care, Geert Friebel, partnership manager bij VriendenLoterij en Prof. Karen Maas, bijzonder hoogleraar Accounting & Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, is het plenaire programma van het Sponsorreport jaar congres compleet.

Exact official sponsor WK Shorttrack 2024 in Rotterdam Ahoy

Softwareontwikkelaar Exact is dit jaar official sponsor van de World Short Track Championships 2024 (WK Shorttrack) welke worden gehouden in Rotterdam Ahoy van vrijdag 15 tot en met zondag 17 maart. De samenwerking vertegenwoordigt verbinding en biedt Exact een unieke gelegenheid om het merk te versterken en naamsbekendheid te vergroten.

Samsung en Nederlandse Basketball Bond sluiten partnership in aanloop naar Parijs

Om basketball in Nederlandnaar een nog hoger niveau te tillen, gaan Samsung en de Nederlandse Basketball Bond (NBB) een 3-jarig partnership aan. Hoewel Samsung als sponsor basketball in zijn geheel support, zal de focus in aanloop naar de Olympische Zomerspelen van 2024 op 3×3-basketball komen te liggen.

ID&T verlengt met Diageo

ID&T heeft het partnership met Diageo verlengd met nog eens twee jaar. Ook met Bar le Duc is een vernieuwde en verbrede samenwerking aangegaan

KNSB en Daikin leggen meest duurzame tijdelijke ijsbaan

Bij de aanstaande Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken.

ID&T Group en AB InBev maken festivalbezoeker onderdeel van een beleving

20 jaar werkte ID&T samen met Heineken, maar nu heeft de evenementenorganisator een driejarig strategisch partnership gesloten met de grootste bierbrouwerij ter wereld AB InBev. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Group, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. Martijn van Daalen, Commercieel Directeur van ID&T Group, vertelt waarom ID&T kiest voor AB InBev.

Sportmarketingbureau TDE verandert naam in On Your Marks

Sportmarketingbureau TDE gaat verder onder de nieuwe naam On Your Marks. Met deze wijziging onderstreept het bureau een nieuwe fase, waarbij de inzet het vernieuwen van sportmarketing is.

Fujifilm en World Press Photo kondigen strategisch partnerschap aan

Fujifilm, een wereldleider op het gebied van fotografie en beeldverwerking, heeft een strategisch partnerschap met de World Press Photo Foundation aangekondigd. De samenwerking met Fujifilm zal fotografen ondersteunen in het vertellen van verhalen aan de wereld.

De leukste sponsor van PSV

In 2016 volgde het relatief onbekende energiemerk Energiedirect Philips op als hoofdsponsor van PSV. Een spannende en opvallende stap. Maar inmiddels kan er teruggekeken worden op een succesvolle samenwerking. Terwijl de inkt onder een nieuw tweejarig contract nog opdroogt, vertelt Nick Poldermans, head of branding , proposition development en new business bij Energiedirect over de ontwikkelingen die het partnership sinds 2016 heeft doorgemaakt.

Nieuwe namen voor het Sponsorreport congres

Inmiddels krijgt het programma voor het Sponsorreport Jaarcongres over Sustainable Sponsorships steeds meer vorm. We zijn blij je te kunnen informeren dat we met Seán McCabe, Head of Climate Justice & Sustainability bij Bohemian FC, en Karen Maas, hoogleraar Accounting and Sustainability Open Universiteit en directeur Impact Centre Erasmus, twee uitstekende sprekers hebben kunnen toevoegen.

Energiedirect en PSV verlengen samenwerking

Energiedirect blijft na dit voetbalseizoen verbonden aan PSV als Official Partner en heeft zich aan de club verbonden tot de zomer van 2026.

ID&T Groep en AB InBev sluiten meerjarig strategisch partnership

Evenementenorganisator ID&T en de grootste bierbrouwerij ter wereld AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de wereldbekende biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.

Just Eat Takeaway verlengt sponsorcontract met UEFA

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Just Eat Takeaway.com, verlengt haar partnership met de UEFA Champions League, UEFA Europa League en UEFA Europa Conference League tot 2027, waarmee het totale aantal UEFA-competities dat het bedrijf ondersteunt op 11 komt. Het contract met alle vrouwencompetities, dat vijf competities omvat, loopt tot 2025 en heeft een andere contractcyclus.

OK verlengt hoofdsponsorschap NAC

Deze week zijn NAC en Catom, het moederbedrijf van OK, tot overeenstemming gekomen over het verlengen van het hoofdsponsorschap van OK. Aankomend seizoen speelt NAC dus voor het zesde seizoen op rij met OK op de borst.

Dutch GP bekroond tot F1 Promotor van het jaar

Dutch Grand Prix Like no Other is bekroond tot de beste en meest duurzame promotor van jaar 2023! Op een feestelijke avond georganiseerd door Formula One Management is de Dutch Grand Prix organisatie twee keer in de prijzen gevallen. Het Nederlandse bedrijf kreeg de prijs in het tijdens The F1 Promotor Awards in the British Museum in London uitgereikt voor beste promotor van het jaar. Maar misschien wel belangrijker werd de Dutch Grand Prix organisatie ook uitgeroepen tot meest duurzame van alle F1 races in 2023.