Artikelen

Arno de Jong (TOTO): “Dit is de vertaling van onze positie als partner van het Nederlandse voetbal”

TOTO verraste afgelopen weken de hele voetbal- én sponsorwereld met het afsluiten van maar liefst tien partnerships met Eredivisieclubs. PSV, Feyenoord, Sparta Rotterdam, Willem II, FC Utrecht, FC Groningen, SC Heerenveen, ADO Den Haag, FC Twente en RKC Waalwijk sloten allemaal een drie- tot vijfjarig contract met TOTO en dragen komende seizoenen de TOTO-badge op de mouw van hun shirt. Met de deals versterkt TOTO haar band met het Nederlandse clubvoetbal. Maar sorteert het tegelijkertijd voor op de opening van de online kansspelmarkt die volgend jaar verwacht wordt. Arno de Jong, Chief Marketing Officer bij Nederlandse Loterij, gaat in op de totstandkoming van de opvallende sponsorcampagne.

Dafne Schippers voegt zich bij Team Visa

Visa, de wereldwijde exclusieve betaalpartner van de Olympische Spelen, verwelkomt Nederlands atlete en oud-wereldkampioene Dafne Schippers bij Team Visa – een groep van 100 Olympiërs en Paralympiërs uit meer dan 50 landen.

SponsorMonitor: Groei sponsorbestedingen in 2019, zorgen voor de toekomst

In 2019 kwamen de sponsorbestedingen in Nederland uit op € 780 miljoen, een stijging van 2,5% ten opzichte van een jaar eerder. Totdat het Covid19 virus wereldwijd toesloeg, stond de sponsorsector op het punt zelfs fors door te groeien naar het niveau van topjaar 2012. Dat blijkt uit de nieuwste SponsorMonitor 2020 van Respons in samenwerking met Sponsorreport.

Heineken 0.0 neemt Europa League sponsoring over van Amstel

Heineken 0.0% neemt de sponsoring van de UEFA Europa League over van Amstel bij de hervatting van de competitie op 5 augustus. Het partnership wordt het grootste sponsorship van een niet-alcoholisch biermerk.

Cyclon en NTFU zetten fietsplezier op één

Cyclon is vanaf 1 juli preferred supplier van wielersportbond NTFU voor schoonmaak- en onderhoudsproducten. Beide partijen willen het fietsplezier van wielersporters, en specifiek de NTFU-leden, vergroten door ze te helpen bij het klein onderhoud aan hun fiets. Om de samenwerking kracht bij te zetten, maakten Cyclon en NTFU samen bij het Omnisport te Apeldoorn de grootste racefiets van Nederland schoon.

Toto ook partner van PSV

Als tiende en laatste Eredivisie-club heeft ook PSV een sponsorcontract gesloten met TOTO.

Simpel.nl verlengt partnerships in korfbal

Ook het komende seizoen is Simpel.nl supporter van het Nederlandse korfbal. Het partnership met het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond, dat al loopt vanaf 2016, is met een jaar verlengd. Ook de samenwerking met internationals Jet Hendriks en Mick Snel wordt uitgebreid t/m seizoen 2020/21. De verlenging werd bekend gemaakt tijdens de ‘Simpel Talents on Tour’ activatie.

Fresku onthult nieuwe PSV-uitshirt in videoclip

Als eerbetoon aan de stad en PSV heeft Eindhovense hiphopartiest Fresku het nummer Eind Hoger gemaakt met een videoclip waarin de nieuwe Away Kit van PSV werd geteased.

ESET blijft co-sponsor Sparta

De samenwerking tussen Sparta Rotterdam en ESET is met één seizoen verlengd. Het IT-beveiligingsbedrijf gaat hiermee het zevende seizoen als co-sponsor in.

Ook Feyenoord krijgt TOTO als partner

Feyenoord is de negende club waarmee TOTO een samenwerking aangaat. De club voetbalt drie jaar met het TOTO-logo op de mouw. Deze week sloot TOTO al met acht andere Eredivisie-clubs een overeenkomst.

Ook FC Twente partner van TOTO

Ook FC Twente wordt in het nieuwe seizoen een van de partners van TOTO. Inmiddels heeft TOTO met acht Eredivisie-clubs partnerships afgesloten.

RKC Waalwijk en TOTO gaan samenwerking aan

Als zevende club uit de Eredivisie heeft ook RKC Waalwijk in TOTO een nieuwe partner gevonden. De Geelblauwen en de aanbieder van sportweddenschappen gaan een samenwerking aan tot medio 2023, waarbij TOTO komend seizoen te bewonderen zal zijn als mouwsponsor op het wedstrijdshirt.

Grolsch en Go Ahead Eagles verlengen samenwerking

Grolsch, De Klok Dranken en Go Ahead Eagles verlengen hun samenwerking. Aan het al jarenlang durende partnership wordt een nieuwe periode van vijf jaar toegevoegd.

TOTO ook partner van ADO Den Haag

TOTO heeft zijn partnerships met Eredivisie-clubs verder uitgebreid met ADO Den Haag. Dit houdt onder meer in dat het logo van TOTO tot medio 2023 op de mouw van de wedstrijdshirts van ADO Den Haag zal prijken.

IOC en Procter & Gamble verlengen samenwerking tot 2028

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en Procter & Gamble (P&G) hebben hun wereldwijde partnership met vier jaar verlengd tot en met 2028. Maatschappelijke impact maken staat centraal in de nieuwe samenwerking.