Artikelen

Oranje Fonds lanceert nieuw contentformat: Ertoe doen in 59 seconden

Het Oranje Fonds benadert en verbindt sinds november 2021 al haar doelgroepen vanuit de belofte ‘#jijdoetertoe’. Het doel hiervan is om mensen in beweging te brengen om ertoe te doen. Maar ook om de mensen die ertoe doen de aandacht te geven die ze verdienen. Het Oranje Fonds start nu binnen #jijdoetertoe een nieuw contentformat: Ertoe doen in 59 seconden. In de eerste reeks video's staan buurtprojecten centraal. Hierin kan de kijker in minder dan een minuut de bijzondere verhalen ontdekken van de sociale initiatieven die het Oranje Fonds versterkt en verbindt.

Mizuno voorziet alle Oranje volleybalteams van kleding

Mizuno en de Nevobo hebben hun partnership uitgebreid. Voortaan speelt elk nationaal volleybalteam in Mizuno kleding. Tijdens de WK’s voor Mannen en Vrouwen dit jaar zal de kleding in volle glorie te zien zijn. De overeenkomst geldt voor alle Oranje volleybal- en zitvolleybalteams.

Nicole Bekkers op shortlist 'Leaders under 40 Class of 2022'

Nicole Bekkers, bij de KNVB verantwoordelijk voor de commerciele strategie en business development, is door het vooraanstaande sportplatform Leaders in Sport verkozen op de shortlist voor de 'Leaders under 40 Class of 2022'

GP Groot titelsponsor strandrace Egmond-Pier-Egmond

Vanaf 2023 is GP Groot de titelsponsor van de MTB strandrace Egmond-Pier-Egmond. Sportorganisatie Le Champion en GP Groot hebben een overeenkomst van drie jaar getekend en zetten hiermee een kroon op hun jarenlange samenwerking.

AGU nieuwe officiële kledingpartner KNWU

Na jarenlange samenwerking met de wielerploegen van Team Jumbo-Visma en BEAT Cycling, is AGU nu ook de officiële kledingpartner van de KNWU. AGU en de KNWU tekenen een contract voor de komende vier jaar.

NAC en Unibet gaan samenwerken

NAC heeft een meerjarige samenwerkingsovereenkomst getekend met Unibet, aanbieder van online sportweddenschappen, tot 2025.

NN Group blijft hoofdsponsor NN Egmond Halve Marathon

Sportorganisatie Le Champion en NN Group hebben hun samenwerkingsovereenkomst voor de Egmond Halve Marathon verlengd tot en met 2025. Daarmee blijft NN Group ook de komende drie jaar hoofdsponsor van het hardloopevenement. De winterklassieker trekt jaarlijks ruim 18.000 hardlopers op de tweede zondag in januari naar de Noord-Hollandse badplaats.

Boskalis Beach Cleanup Tour 2022 is begonnen.

Van 1 tot en met 15 augustus wordt tijdens de Boskalis Beach Cleanup Tour voor het negende jaar de hele Noordzeekust opgeruimd. "Het is fantastisch dat zoveel mensen samen met ons het strand op gaan voor een schone en gezonde Noordzee", laten Stichting De Noordzee en Boskalis weten. In het juni nummer van Sponsorreport stond onderstaand interview met Francine Hijmans, Manager Partnerschappen en Communicatie bij Stichting De Noordzee en Arno Schikker, Manager Corporate Communications bij Boskalis.

SportNXT: bijzonder sportmarketingcongres tijdens WK Volleybal in Nederland

Op vrijdag 30 september 2022 organiseren Arko Sports Media en Techonomy de eerste editie van SportNXT, hét sportmarketing congres van Nederland op het snijvlak van sport, business en overheid. SportNXT wordt georganiseerd in het GelreDome te Arnhem, voorafgaand aan de WK Volleybalwedstrijd Nederland - België.

Havenbedrijf Rotterdam sluit nieuw sponsorcontract met Diergaarde Blijdorp

Havenbedrijf Rotterdam heeft weer een nieuw sponsorcontract gesloten met Diergaarde Blijdorp voor een periode van drie jaar. Het geld komt ten goede aan het project Roffa Reefs: een kweeksysteem voor larven van mariene organismen op het rif.

Stadion FC Dordrecht wordt Matchoholic Stadion

Het stadion van FC Dordrecht, in de volksmond De Krommedijk, heet vanaf dit seizoen het Matchoholic Stadion. Na ruim 8 jaar door het leven te zijn gegaan als het Riwal Hoogwerkers Stadion wordt het stokje nu overgedragen aan de nieuwe partner Matchoholic.

T-Mobile hoopt op eindeloos veel kussen tijdens Pride Amsterdam

Uit recent onderzoek blijkt dat ruim een kwart van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Daarom stelt T-Mobile tijdens Pride Amsterdam de kus centraal, een universeel symbool van de liefde. Met een Kisscam wil de telecomprovider zich inzetten voor #Unlimitedlove en bijdragen aan haar maatschappelijke Connect to Change plan. Met de Unlimited Love campagne doet de telecomprovider ook een oproep: Support love. Share love.

KPN geeft podium aan dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen

KPN haalt tijdens Pride Amsterdam dj’s uit LGBTQIA+-onvriendelijke landen naar Nederland. Zij treden op tijdens de Canal Parade als bewijs dat Pride niet tot zwijgen gebracht kan worden. Jordanië, Kenia en Polen zijn drie landen waar LGBTQIA+’ers worden gediscrimineerd, onderdrukt en zelfs vervolgd. De optredens worden gestreamd via het wereldwijde muziekplatform DJ Mag, waardoor ook mensen in Jordanië, Kenia en Polen en de rest van de wereld live kunnen meegenieten.

Van Lanschot Kempen partner Grachtenfestival

Van Lanschot Kempen heeft zich voor vier jaar verbonden als corporate partner aan het grootste klassieke muziekfestival van Nederland, het Grachtenfestival. Hiermee draagt de wealth manager bij aan de ontwikkeling van jong talent en jonge professionals in klassieke muziek en jazz, in de leeftijd tot 35 jaar.

EY en Nederlands Film Festival gaan samenwerken

Accountants- en adviesorganisatie EY en het Nederlands Film Festival (NFF) sluiten een partnerovereenkomst voor drie jaar. De internationale dienstverlener wordt premium partner van het NFF en stelt naast een financiële bijdrage ook haar kennis en netwerk ter beschikking.