Albert Heijn start weer met voetbalplaatjes

Albert Heijn start weer met voetbalplaatjes. Er zijn dit jaar 252 unieke plaatjes van spelers van de 18 Eredivisieclubs, het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. In de twee tv-commercials rondom de spaaractie spelen de voetballers Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Steven Berghuis en Jackie Groenen een hoofdrol.

Voor alle voetbalplaatjes is er een verzamelboek vol leuke weetjes, spelletjes en invuloefeningen. De populaire AH Voetbal App is eveneens terug. Daar kan men gespaarde plaatjes scannen om ze toe te voegen aan de digitale verzameling.
In de nieuwe campagne zet Albert Heijn meer in op digitaal. Zo wordt de Albert Heijn app meet gebruikt. Vernieuwing is ook belangrijk bij de spaaracties van Albert Heijn. Met de gescande voetbalplaatjes krijgt men in de speciale AH Voetbal App toegang tot vier leuke voetbalgames die men kan spelen tegen vrienden. De gescande voetbalhelden worden met iedere gespeelde wedstrijd meer waard. In de ranglijst kan men zien wie de kampioen is van jouw vriendenlijst. De app is verkrijgbaar in de App Store en -vanaf begin volgende week- via Google Play en blijft tot eind 2020 actief.

Partner KNVB

Met deze spaaractie wil Albert Heijn direct aan het begin van het jaar starten met het oranje gevoel rondom EURO2020. Albert Heijn is vanaf september 2019 een van de partners van de KNVB voor het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen. Ook werken de supermarktketen en de KNVB samen op het vlak van gezond eten en bewegen. “Er is veel synergie tussen de voetbalbond en Albert Heijn. Voetbal is de grootste sport van Nederland. Net als de KNVB staat Albert Heijn midden in de maatschappij. Beide maken zich hard voor een gezonde, sportieve en sterke toekomst voor iedereen”, zegt Albert Heijn.

Commercials

In een speciale tv-commercial over de nieuwe voetbalplaatjesspaaractie ontvangt supermarktmanager Ilse de voetballers Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Steven Berghuis in haar winkel. Natuurlijk komen vriend Bart en zoon Tommy langs voor handtekeningen en het voetbalplaatjesverzamelboek. In een tweede commercial zien we ook OranjeLeeuwin Jackie Groenen.
Bij iedere € 10 aan (online) boodschappen krijgen klanten een setje van vier voetbalplaatjes. In januari en februari zijn er regelmatig 'spaarversnellers', Bonus-producten waarbij klanten extra voetbalplaatjes krijgen. Het verzamelboek is verkrijgbaar voor € 1,49. De spaaractie start 6 januari en duurt tot en met zondag 16 februari.