'Blade Babe' gezicht in Nike-campagne

Marlou van Rhijn is door Nike uitgekozen als het gezicht van een grote Europese reclamecampagne.

Met de 22-jarige Van Rhijn, ook wel bekend als 'Blade Babe', heeft Nike voor het eerst een gehandicapte sporter prominent naar voren geschoven voor de ''Just Do It''-campagne.

"Hier heb ik altijd een beetje van gedroomd”, zei de atlete uit Monnickendam, die voor de opnames van de video naar Barcelona ging. "Ik ben gefilmd in het Olympisch Stadion waar Ellen van Langen in 1992 goud won. Dat gaf een heel bijzonder gevoel. Onwijs gaaf dat ik het gezicht mag zijn voor zo'n groot sportmerk.”

Tijdens de Paralympics van 2012 pakte Marlou van Rhijn goud op de 200 en zilver op de 100 meter. Vorig jaar veroverde ''Blade Babe'' de wereldtitel op beide sprintafstanden en afgelopen maand prolongeerde ze in Swansea haar Europese titels op de 100 en 200 meter.
"Dat Nike mij heeft gekozen als het gezicht van de campagne, voelt als een waardering voor mijn prestaties. Ik wil laten zien dat je ook kunt rennen zonder benen. Je moet denken in mogelijkheden, niet in beperkingen. Dat hoop ik over te brengen.”