Daikin lanceert nieuwe arbeidsmarktcampagne met knipoog naar schaatsen

Daikin, sinds 2018 hoofdsponsor van de KNSB, lanceert een nieuwe campagne waarin een duidelijke verbinding wordt gemaakt tussen topsport en werken bij Daikin. “In het topklimaat van Daikin brengen we het beste in jou naar boven”. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met House of Sports.

“Wissel van baan”, “Zet je beste beentje voor” en “Een coach die je verder brengt”. Daikin, marktleider in binnenklimaatoplossingen, wil met opvallende parallellen uit de schaatssport en de inzet van topschaatsers zoals Sjinkie Knegt en bondscoach Jeroen Otter, nieuwe collega’s werven voor zowel commerciële als technische functies door heel Nederland. Dit weekend gaat de introductie van de campagne van start tijdens het belangrijkste schaatstoernooi in Nederland van dit winterseizoen: het Olympisch Kwalificatie Toernooi (26 – 30 december).

“De mogelijkheden die we als trotse hoofdsponsor van Schaatsend Nederland hebben, zetten we niet alleen in om aandacht te vragen voor de productoplossingen die we hebben, maar ook om díe potentiële kandidaten te werven die zichzelf in de boodschap herkennen en klaar zijn voor een ‘baanwissel’ ”, aldus Marianne Spit, HR Recruitment Business Partner bij Daikin Nederland. “We hebben een aantal vacatures voor mooie posities, waarbij de kandidaten écht helpen bij te dragen aan een topklimaat in de breedste zin van het woord”.

Daikin Nederland maakt een enorme groei door. De vraag naar airconditioning, warmtepompen en oplossingen voor schone lucht is groot en zal alleen nog maar toenemen. “De vooruitzichten voor de komende jaren zijn zeer positief en onze ambities zijn groot. Ons werkklimaat van topniveau vinden onze collega’s een belangrijke voorwaarde om voor Daikin als werkgever te kiezen”, vertelt Karin Hoogendam, Manager HR bij Daikin Nederland, “We zijn sinds 2018 gecertificeerd als Great Place to Work en hebben aandacht voor het werkgeluk van onze medeweker. Daikin biedt veel mogelijkheden voor continue ontwikkeling, zodat onze collega’s echt het beste uit zichzelf kunnen halen. We zijn heel trots dat we dit via deze opvallende campagne aan potentiële nieuwe collega’s door heel Nederland zichtbaar kunnen maken”.

Dit weekend is de campagne van start gegaan, zowel online als op de boarding tijdens het OKT in Thialf, Heerenveen: www.werkenbijdaikin.nl