Hoofdsponsor Mizuno en Rijksmuseum vieren doorgaan TCS Amsterdam Marathon

Hoofdsponsor Mizuno is enorm blij dat de 2021-editie van de TCS Amsterdam Marathon doorgaat. Om dat te vieren heeft Mizuno samen met Rijksmuseum een hardloopschoen ontworpen waarbij ze hun gezamenlijke binding met Japan eren. De schoen is verkrijgbaar tijdens het evenement.

Mizuno en Rijksmuseum willen een positieve boodschap brengen na een jaar van onzekerheid en vele uitdagingen. Leidraad zijn traditionele Japanse kimono’s uit het Rijksmuseum met patronen van kraanvogels die symbool staan voor een lang leven en geluk. Kraanvogels zijn in Japan erg geliefd en vaak te zien als motief op allerlei kunstvoorwerpen. Je vindt ze in gestileerde vorm terug op de hardloopschoen Wave Skyrise 2. Een heuse geluksschoen dus.

Mizuno is dit jaar voor de 22ste keer hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon, een van de grootste hardloopevenementen van Europa. Hij vindt plaats op 17 oktober 2021. Er zijn drie afstanden die je kunt lopen: 8k, halve marathon, hele marathon.

De Mizuno is verkrijgbaar tijdens het evenement en bij running speciaalzaken, webshops en in de shop van het Rijksmuseum.