House of Sports ontwikkelt afdrachtcampagne voor Nederlandse Loterij

Sportmarketingbureau House of Sports heeft voor Nederlandse Loterij een campagne ontwikkeld die aan de deelnemers duidelijk moet maken hoe de afdracht van de kansspelorganisatie aan de Nederlandse sport verloopt.

Nederlandse Loterij is de grootste partner van de Nederlandse sport. Jaarlijks draagt Nederlandse Loterij ruim 40 miljoen euro af aan alle sportbonden en NOC*NSF om sport voor iedereen in Nederland mogelijk te maken. Dat gebeurt op het hoogste niveau (topsport), maar ook in iedere aangepaste vorm (gehandicaptensport). De steun moet bijdragen aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Als speler van één van de zeven spelmerken van Nederlandse Loterij draagt men automatisch bij aan onder andere de sport.
Omdat dit gegeven nog niet bij iedereen bekend is heeft House of Sports voor Nederlandse Loterij een video ter verduidelijking van de afdracht en als bewijsvoering richting haar spelers ontwikkeld.

In de video wordt via een animatie duidelijk wat er met de afdrachtsgelden gebeurt. De oud-sportbeelden van iconische momenten uit de sporthistorie van Nederland worden ingezet om de rol van Nederlandse Loterij binnen het sportlandschap te verduidelijken. De fragmenten worden afgewisseld met overview shots van Nederland en mooie, sfeervolle beelden van mensen die geluk uitstralen door het beoefenen van sport en/of de steun die ze krijgen vanuit één van de gezondheidsfondsen die een sport beoefenen en/of worden geholpen door één van de gezondheidsfondsen die Nederlandse Loterij steunt.

Kijk hier de video:
https://twitter.com/i/status/1...