ING start Oranjeleeuwinnen-campagne

Op zaterdag 1 juni begint ING met een nieuwe campagne rondom de OranjeLeeuwinnen, die de rol van ING als hoofdsponsor van het Nederlands voetbal opnieuw moet onderstrepen.

De campagne moet ook de rol van ING als sponsor van het Nederlandse voetbal nog dichter bij de kerngedachte van het merk brengen: ‘Voor wie vooruit wil.’

Kijk hier de commercial van ING

'Niets houdt ons tegen'

"Miljoenen Nederlanders hebben een passie voor voetbal en zijn er wekelijks actief en passief mee bezig", zegt ING over de achtergrond van de campagne. "Het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen zijn het bindmiddel in ons land. Ze brengen miljoenen voetballiefhebbers met elkaar in contact.

Kameraadschap kenmerkt het huidige nationale mannen- en vrouwenelftal. Een gevoel van er zijn voor elkaar en elkaar verder willen helpen. Ook bij de vrouwen is dit al lange tijd heel goed zichtbaar. En dit is precies wat zo goed aansluit bij de diepe verbondenheid van ING met het Nederlandse voetbal. Want we zijn een merk voor iedereen die vooruit wil. Ook in het voetbal."


De campagne ‘Niets houdt ons tegen’ begint met een rauwe en echte film waarin de OranjeLeeuwinnen van dichtbij gevolgd worden in hun voorbereiding op het aanstaande WK. "Wat het succes op het WK ook gaat zijn, het is een reis die jaren geleden begonnen is. Een reis waarin keihard getraind is, in weer en wind en op het scherpst van de snede. Vechtend tegen vooroordelen en persoonlijke obstakels. Met de modernste technieken en in de nieuwste trainingsfaciliteiten. Altijd gefocust en met plezier. Een reis waarin een team gesmeed is dat voor elkaar door het vuur gaat."

De film, met als drijvende soundtrack ‘Woman’ van Wolfmother, beeldt perfect de hoofdgedachte van de WK campagne van INP uit: ´Niets houdt ons tegen´.

De campagne is ook te zien op digitale Out-of-home waarin op schermen met geanimeerde beelden wordt ingespeeld op het wedstrijdverloop van de Leeuwinnen. De creatie wordt real-time op basis van de actualiteit aangepast en tegelijkertijd gepubliceerd op de ING social kanalen. Samen met Twitter heeft ING een custom Emoji ontwikkeld om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Tot voor kort was alleen de mannelijke leeuw beschikbaar. Omdat zowel ING als voetbal van en voor iedereen is hebben we een leeuwinnen Emoji ontwikkeld om de OranjeLeeuwinnen passend op Twitter aan te kunnen moedigen.

Touzani FC

Met Touzani FC heeft ING een reeks van vijf video’s ontwikkeld waarin de kijkers Merel van Dongen, Danielle van de Donk, Lineth Beerensteyn, Lieke Martens en Jackie Groenen beter leren kennen. Het geeft een uniek kijkje achter de schermen. De video’s zijn te zien op het YouTube kanaal ING Only Football, waarmee ING jongeren wil inspireren om te gaan voetballen.

Zie ook hier een van die video’s op Only Football: