Jeugd doet gooi naar naam BeNe League Basketball

Aankomend seizoen start de BeNe League Basketball, een nieuwe competitie met een unieke competitieformule. De naam voor de competitie werd nog niet bedacht, maar daar kunnen jonge fans nu verandering in brengen.

In de herfst van 2019 vonden de eerste verkennende gesprekken plaats tussen de leagues, gevolgd door vele stakeholder- en werkgroepvergaderingen onder leiding van Hypercube Business Innovation. December 2020 was de kogel dan ook echt door de kerk: de nieuwe competitie, die start bij ingang van het seizoen ‘21/’22, is een feit. Wat nog ontbreekt, is een passende naam.

De BeNe League Basketball (werktitel) gaat zich sterk richten op jonge (potentiële) basketbalfans: Gen Z. Dat gaat terug te zien zijn in de communicatie en de wijze waarop basketbal niet alleen als sport, maar ook als lifestyle neergezet wordt. Om dit kracht bij te zetten, wordt beroep gedaan op de jongere doelgroep bij het vinden van de naam. Zo heeft onder leiding van Sportmarketingbureau Triple Double een brainstorm plaatsgevonden tussen Belgische en Nederlandse hogescholen en is vanaf 8 februari een campagne life waarbij de jeugd zelf een gooi kan doen naar de nieuwe naam. Dit kan op www.nameourleague.com. Voor de winnaar wacht een droomprijs: een bezoek aan een NBA-wedstrijd.