KNVB en Gillette roepen fans op om te juichen in stijl

De KNVB, het Olympisch Stadion en Gillette, partner van de Oranjefans, roepen iedereen op om het EK in stijl te vieren, waar je ook bent. Ronald de Boer overhandigde daarom vandaag aan Oranjefans het allereerste ‘Gillette van Oranje’. De overhandiging vond plaats in het Olympisch Stadion waar Ronald de Boer aanwezig was om een levensgrote ‘pitch painting’ van Memphis Depay, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum en Matthijs de Ligt te onthullen.

“Precies 21 jaar geleden stond ik zelf natuurlijk samen met mijn broer op het veld in de Johan Cruijff ArenA. We hadden een geweldig team, maar strandden onverwacht in de halve finale. In een Europees kampioenschap is niets zeker. Hoe Oranje gaat presteren is moeilijk te voorspellen, maar ik heb natuurlijk alle vertrouwen in het team, de coach en uiteraard de Oranjefans. De energie van de fans is namelijk ontzettend belangrijk tijdens een groot toernooi. Ondanks dat we in een andere situatie zitten dan 21 jaar geleden, weet ik zeker dat alle Nederlanders achter Oranje staan.”

Ronald de Boer overhandigde aan Oranjefans het allereerste Gillette van Oranje. Duncan Buisman is één van de gelukkige fans die in het bezit is van een kaartje. “Gelukkig gaat het EK nu echt beginnen. Ik hoop dat zowel de spelers als de fans tijdens dit EK weer veel mogen juichen. En één ding is zeker, het juichen in stijl gaat wel lukken met dit mooie Gillette van Oranje!”

De afbeelding van de Oranje-internationals is 40 bij 60 meter groot en er is maar liefst 200 liter milieuvriendelijke verf gebruikt. Voor het plaatsen van de afbeelding heeft sportmarketingbureau SportVibes speciaal een elektrisch aangedreven printrobot, van het bedrijf Pixelrunner, van Oostenrijk naar Amsterdam gehaald. Voor het eerst in Nederland is een afbeelding, bestaande uit duizenden pixels, met een GPS gestuurde robot op gras ‘geprint’.